• Humlan18

IVF Januari 2017

Hej

Jag vill gärna vara med i tråden och hoppas det är okej.

Min sambo och jag har försökt i 3 år att bli gravida men utan resultat. För ett år sen sökte vi hjälp och allt såg då bra ut. Dock har jag väldigt stor/hög äggreserv vilket tydligen kan påverka äggkvaliteten.

I november 2016 började vi vår resa till ivf, korta programmet. Tyvärr resulterade det bara i ett ägg och vi fick avbryta stimuleringen. I januari 2017 startade vi åter igen med sprutorna och denna gången såg man bara 2 ägg på VUL och man ökade doserna en aning. I måndags 23/1 var vi iväg på äggplock och man fick då ut 6 ägg. Kändes som en otrolig lättnad när vi åkte från kliniken i måndags. Igår ringde de och tyvärr hade bara ett ägg blivit befruktat. Idag, onsdag 25/1 har vi satt in det embryot. Dock sa läkaren att det inte hade högsta kvalité då man såg fragment men ägget hade iaf delat sig i 4 celler så vi gör ett försök... Nu återstår en 3v lång väntan. Testdag 10/2. Jag har fortfarande väldigt ont i magen efter äggplock och UL idag visar blödning från äggstocken på vänster sida... :/

Hoppas få följa er andra här i tråden och att det kommer lösa sig för oss alla !

/ Jenny

• Humlan18
    Milla8101 skrev 2017-01-25 21:06:04 följande:

Hej och välkommen

Klart att du får vara med.

Vad sa dom att blödning berodde på? Behöver du vara orolig?

Ja denna väntan är extrem jobbig! ;)

Min äggstock ligger lite klurigt till så de fick jobba lite för att hitta äggblåsorna på plocket. Det har tydligen blivit en blödning efter de. Det ska kroppen ta hand om av sig själv.. men just nu gör de väldigt ont... :/
  • Humlan18
    Sandrahedin skrev 2017-01-25 22:11:37 följande:

Hej allesammans :) idag har jag varit och plockat mina ägg. Jag fick ut fyra ägg , vilket var bra då jag bara hade tre ägg på senaste VUL besöket. Jag fick en tid för insättning direkt och det blir på fredag kl 13:15. Så spännande :D sedan får vi se på måndag om jag får något till frysen :)

En liten fundering.. min sambo gjorde sitt prov hemma och så tog vi med oss det och lämnade där när vi kom bara. Vi båda fick betala för detta besök, alltså 350:- för honom för att lämna en burk..?

Hur har ni fått göra? Tänkte att jag skulle fråga på fredag om det var rätt (hon i kassan idag var dessutom vikarie)

Men tänkte att jag kan kolla med er först :)

Min sambo betalade 80kr för att lämna provet....
  • Humlan18

Satte in embryo för 3 dagar sedan.. är svullen om magen och ont i brösten pga Lutinus. Men i övrigt bara en lång väntan till 10/2.... :)

• Humlan18

Ruvardag 6 med 2 dgrs... Spänner, sticker och drar långt ner i magen. Har halsbränna. Ömma bröst och bröstvårtorna gör nästan ont..... Hoppas såklart att det är vår tur denna gången.. men det känns lite tidigt för så mkt symtom??

• Humlan18

Hej !

Jag har inte skrivit ngt på ett tag, men jag har nog läst alla inlägg.. Grattis till flera bra resultat på äggplock.. Och jag beklagar för er som det inte gick vägen för denna gången !

För er som inte läst mitt inlägg sedan tidigare så har vi försökt bli gravida i 3,5 år, utan ett enda pluss. För ett år sedan sökte vi hjälp och utredningen visade "för bra äggreserv" vilket tydligen försvårar en befruktning... I november fick vi avbryta första omgången sprutor i för ivf då jag inte svarade på behandlingen alls. I januari tog vi nya tag vilket resulterade i 6 ägg varav 1 blev befruktat. Vi äggplock lyckades man orsaka en rejäl blödning kring vänster äggstock vilket gjorde fruktansvärt ont i ca 1v. Därefter började symtom som svullen mage, halsbränna, ömma bröst. .. vi har testdag på fredag 10/2. Men igår fick jag springa ifrån på jobbet för att kräkas så idag kunde jag inte hålla mig. Idag är BIM-1....

• Humlan18
    Xantan85 skrev 2017-02-07 09:02:29 följande:

Ja det gör ganska ont och spänner otroligt, men jag är mest rädd för hur sjuk jag kommer bli!

Ta hand om dig !! Hoppas du blir bättre snart !
Svar på tråden IVF Januari 2017