IVF Januari 2017
Hej
Jag vill gärna vara med i tråden och hoppas det är okej.
Min sambo och jag har försökt i 3 år att bli gravida men utan resultat. För ett år sen sökte vi hjälp och allt såg då bra ut. Dock har jag väldigt stor/hög äggreserv vilket tydligen kan påverka äggkvaliteten.
I november 2016 började vi vår resa till ivf, korta programmet. Tyvärr resulterade det bara i ett ägg och vi fick avbryta stimuleringen. I januari 2017 startade vi åter igen med sprutorna och denna gången såg man bara 2 ägg på VUL och man ökade doserna en aning. I måndags 23/1 var vi iväg på äggplock och man fick då ut 6 ägg. Kändes som en otrolig lättnad när vi åkte från kliniken i måndags. Igår ringde de och tyvärr hade bara ett ägg blivit befruktat. Idag, onsdag 25/1 har vi satt in det embryot. Dock sa läkaren att det inte hade högsta kvalité då man såg fragment men ägget hade iaf delat sig i 4 celler så vi gör ett försök... Nu återstår en 3v lång väntan. Testdag 10/2. Jag har fortfarande väldigt ont i magen efter äggplock och UL idag visar blödning från äggstocken på vänster sida... :/
Hoppas få följa er andra här i tråden och att det kommer lösa sig för oss alla !
/ Jenny