• Mischa

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-02-06 17:57:38 följande:
    Ja tydligen, det va dom som sa det. Så jag ska in o ta blodprov imorgon bitti och sen ska jag även ta ett på torsdag så ser dom om det har stegrat som en normal graviditet ska göra.
    Hej! Jag läser lite här ibland, har gjort ett syskonförsök precis. Har inte skrivit eftersom jag inte vill slukas in för mkt i ivf-världen, mådde så dåligt sist. Men såg ditt inlägg nu och tänkte skriva att jag har faktiskt haft utomkveds efter ivf. Jag hoppas verkligen att det inte är det i ditt fall :( bara att fråga om du undrar nåt!
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-06 18:43:47 följande:
    Tack, :) ja jag läste precis att det är förhöjd risk med 5% att få det!

Avtog smärtan för dig? jag hade jäkligt ont i lördags, lite känningar hade jag haft tor-fre också men i lördags så var det kraftigt, efter att läkaren hade undersökt mig så försvann det nästan direkt, har inte känt av det efter det. Som att han tryckte typ på äggstocken lr nåt, super konstigt. När startade det onda för dig, är ju bara i v 2 än så länge.

Lycka till med erat syskonförsök! Hur långt har du kommit?
    Jag hade inte så ont faktiskt. Det var mer att jag blödde men inte så mkt, trodde iaf först att det var missfall. Det var kanske i vecka 6-7. Sen märkte de att HCG steg lååångsamt men de såg inte var fostret satt först. Sen visade det sig att det satt i livmoderhalsmynningen, om jag inte minns fel. Alltså inte i äggledaren där det brukar sitta vid utomkveds. Och så fick jag ett slags cellgift för att det skulle försvinna.

Men du måste väl vara längre än vecka 2 om du plussat? Typ 4-5?

Jag har faktiskt plussat det här försöket, så håller tummarna för att det ska gå bra :)
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-06 19:46:32 följande:
    Nä jag satte in ägget för 2 veckor sen så 2+2 för att vara exakt, men visst ifrån min mens då är det v 4 och det är ju det man går efter ju! :)

Lycka till, håller tummarna för dig. Var det från frysen?
    Ja det var från frysen. Även dottern var ett fryst embryo från samma omgång.

Hoppas verkligen att du varken får missfall eller utomkveds utan att det är en riktig graviditet!
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-10 13:51:55 följande:
    Hej

Gud vilken bergodalbana detta är, känslorna kastas fram och tillbaka, ena dagen glad till att det snabbt vänder.

Tog ju som sagt blodprov i tisdags och i torsdags för att mäta mitt hcg, i tisdags låg det på 142 och i torsdags låg det på 309 så det har fördubblats som det ska, men..... Det är lite lågt ändå tyckte hon. Så nu får jag vänta till nästa torsdag då ska hon göra ett vul på mig, hon kunde inte vara säker på att det är en lyckad graviditet. Så nu får jag vänta ytterligare en vecka.... :(

Blöder lite fortfarande, är nu i v 5+2. Jag blir tokig av att inte veta.

Hur mår du?
    Hej! Åh vad jag känner med dig! den där berg- och dalbanan var det värsta. Man slets mellan hopp och förtvivlan. Fy fasen. Fick också vänta länge innan de kom fram till hur det var. Jag håller verkligen tummarna för dig! Kämpa på. Kram
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-10 17:03:37 följande:
    Skit jobbigt verkligen, hade vart så skönt om dom bara kunde säga, det här är absolut inga problem eller nä tyvärr det är ett MF, utomkveds lr nått. Då hade man vetat, sen förstår jag ju dom oxå på nått sätt, dom kan ju inte lova en massa och sen så skiter det sig.

6 dagar går väl fort :)

Hur går det för dig?

Tack <3 kram
    Ja jag hoppas tiden går fort för dig!

Jag är lite orolig, längtar till vul för att få se om det verkligen är något där inne med ett hjärta som slår... men måste vänta 2-3 veckor till. Så försöker utgå från att jag är gravid och ta eventuella sorger om de kommer!
  • Mischa
    Milla8101 skrev 2017-02-16 17:09:26 följande:

Många tråkiga inlägg nu, usch jag lider med er alla.

Även vi fick besked idag, det var som vi trodde. Ett tidigt missfall (biokemiskt som det heter ) fick vi förra vecka. Därför Har jag inte orkat att skriva här inne.

Det har varit fruktansvärt, från att ha svagt plus till att det blev starkare och även att Hcg ökade, till nu.... minus. :( Hade vart skönare och få ett minus direkt.

Man har hoppat mellan glädje och förtvivlan.

Jag hoppas att ni som inte testat än lyckas bättre.

Vi drar igång igen nu i mars med vårat frysta och hoppas att det är guldägget som ligger och väntar på oss!

Vad tråkigt!! Hemskt att kastas mellan hopp och förtvivlan så där. Nästa gång är det säkert er tur!

Håller tummarna för alla här inne som behöver börja om på nytt. Och ni som plussat också såklart.
Svar på tråden IVF Januari 2017