IVF Januari 2017
Jag fick lite ont i magen igår kväll och idag på morgonen. Men nu känns det bra något uppsvullen kanske.
Jag testar den 3 feb lång väntan. Samma som er va?
Dom hamnar säkert i frysen. Vart går ni?
Jag fick lite ont i magen igår kväll och idag på morgonen. Men nu känns det bra något uppsvullen kanske.
Jag testar den 3 feb lång väntan. Samma som er va?
Dom hamnar säkert i frysen. Vart går ni?
hej! Vi var på vårt första besök för 1v sen. Nästa ggn jag skall dit (ej blivit kallad än) så skall jag undersökas. Därefter skall behandling påbörjas vid nästa mens.. men hur länge fick vi vänta från första besök??
[quote=77336577][quote-nick]Emsoff skrev 2017-01-23 10:04:57 följande:[/quote-nick]
Hur många ägg "försvann" för dig? Hur många fick du ut tillslut?
Ca. 6 st försvann. De plockade ut 8 st vid äggplocket men bara 6 st var mogna. Av de 6 överlevde/delade sig 1 som de var tänkt.
Det guldkornet sattes tillbaka i mig i onsdags.
Måste fråga er som är experter! :) Har varit på mitt första besök, nästa vecka skall jag på spolning och kontroll. Därefter när börjar själva behandlingen med spray, sprutor osv? Är det första mensdagen då? Eller när drar man igång? :) kan inte vänta tills tisdagens mer info måste vara mentalt förberedd :D
Jag körde det korta protokollet. Då började jag med mina sprutor på mensen andra dag. Innan det så hade jag varit på ett ultraljud några dagar innan för att stämt av att allt såg bra ut. Samt att vi innan jul/nyår (Nu fick jag vänta en extra cykel för att det var jul/nyårsstängt.) var på ett besök där vi träffade en sjuksköterska som berättade om hela behandlingen, visade sprutorna, man fick prova att sticka på sig själv, och vi gick igenom mitt doskort där alla doserna står noterade. Och vilka klockslag som de olika sprutorna ska tas. Och hon svara på alla de frågor som vi ev hade.
När mensen väl kom så kontaktade jag kliniken och fick ok för start och så bokade vi in ett besök ca 5dagar in i själva behandlingen. Jag började med sprutor en lördag och var på första besöket på torsdagen för att stämma av hur äggblåsorna utvecklar sig och om dosen ev behöver justeras. Jag fick sedan komma tillbaka på ett besök på lördagen och då bestämde de att ägguttaget skulle bli på tisdagen. Så på söndagskvällen så fick jag ta ägglossningssprutan/äggmognadssprutan.
Jag är tillbaka på akuten nu och har lågt blodtryck, väldigt ont i huvudet och svullnaden har ökat!
Hade ingen jättebra förebild, men den till höger är hur jag såg ut dagen innan äggplock och den till vänster är nu innan jag for in på akuten ikväll..
Måste fråga er! Jag börjar det korta protokollet om 3 veckor. Dag 6,7,8,9 är jag inbjuden till ett yogaevent som innebär träning vid 5-6 på morgonen med tuffa tag och mycket böj och töj :) hur mår man 6-9 dagar in på korta protokollet? Är det helt lugnt? Eller har ni mått illa? Varit ömma? Osv hjälp mig gärna med tips om jag vågar tacka ja till detta event som kostar en del och som ja måste ta beslut om i dagarna! :)
Hej Alla
Det var ett tag sen jag var inne här nu, hur går det för er alla? Nu har man landat lite efter första försöket, går just nu o väntar jag på att min Ägglossning ska komma så jag kan sätta in mitt frysta.