Sjuttiosjuan skrev 2017-01-29 09:15:46 följande:
Fast då har du ju all tid i världen, vi hann med 2 försök på drygt 3 månader, hade ju kanske varit lite skönt att pausa lite mellan försöken men när man väl är igång vill man ju liksom bara köra på! Känns bättre nu när vi fått hjälp privat men dom kan ju tyvärr inte trolla fram ägg:(
Jag har inga större förhoppningar men vi får försöka någon gång till i vilket fall, tredje gången gillt kanske:)
Ja, borde väl bli runt v 9, får se hur långe dom tycker man ska spraya, körde ca 17 dagar sist innan jag satte igång med sprutorna men denna doktor sa minst 3 v, tror man tar blodprov och kollar, det gjorde dom inte i landstinget så vi får se!
Något man lärt sig av några försök är att det absolut inte går att planera något i förväg:)
Ja, tredje gången gillt måste det vara :)
Funkar det likadant privat, att en omgång gäller återföring av "alla" ägg? Alltså om det skulle bli något till frysen så får man sätta in det också i samma pris?
Jag har redan fått ett datum då jag ska börja med sprutorna (15/2) och datum 5 samt 7 dagar senare när jag ska ta blodprov och på UL. Jag hade hoppats på att börja med sprutorna som de med korta protokollet gör, alltså på dag 2 efter mensen vilket i så fall borde bli typ 7/2, men det kanske inte funkar på samma sätt? Är man inte nedreglerad när man får sin blödning tänker jag?
Ja, jag behöver tänka på att det inte går att planera och framförallt att det inte går att påverka om det ska ta sig eller om ett ev. embryo ska överleva. Jag har varit gravid vid två tillfällen men fått missfall båda gångerna och det har varit oerhört tungt mentalt. Första gången fanns det inte på kartan att det skulle hända och andra gången var jag livrädd redan från början :(
Men... denna gången ska det gå :)