Vi har försökt få barn i 10 år. Jag blev spontant gravid för 2 år sedan som resulterade i att barnet dog i magen vid 6e månaden. Det var en fruktansvärd upplevelse som jag inte önskar någon. Några månader efter det fick jag några tabletter som skulle öka äggproduktionen. Dom visade sig funka lite för bra. Blev gravid med 4 st. Fick missfall i v12 vilket inte var helt oväntat.
Mitt första missfall berodde troligtvis på en medicin jag åt innan jag upptäckte att jag var gravid. Det är en epilepsimedicin som man inte ska äta under en graviditet. Speciellt inte i början. Äter nu Lamictal istället som dom säger är den snällaste. Blev efter 7 månader kallade till RMC i Malmö 9/3. När vi kommer dit och jag blir undersökt säger hon att det ser ut som att jag har en polyp i livmodern. Så innan vi ska starta måste jag plocka bort den. Den 15/5 var jag på ny undersökning med kontrast. En stor polyp på ca 2 cm. Får sedan en ny tid 20/8 att bränna bort den. Hon höll på i ca 70 min och lyckades få bort ca halva. Då sa hon att jag skulle få en ny tid för att ta bort resten. Den 17/11 var det dags att åka ner igen. Hon hann inte mer än börja dela den sen blödde det så mycket att hon inte kunde fortsätta. Sen nu i slutet av januari kom det ut 2 blodiga slemklumpar. Jag har aldrig sett något liknande. Jag ringde till gyn och fick en tid. Det var polypen som skrumpnat ihop kommit ut av sig själv. Tack vare det kunde vi komma igång nu. Snacka om att det har varit lång och jobbig väntan bara för att bli av med polypen. Så nu är vi äntligen på gång med det korta protokollet. Jag märker nog ikväll om det gör ont eller ej. Jag är inte direkt spruträdd. Tycker bara inte om att ge dom själv. Sköterskan på RMC som skulle visa mig spruttekniken höll på att dö när jag gjorde det första gången. Jag räknade till 3. Tryckte in nålen i full fart och likaså kolven sen rakt ut snabbt som självaste F.
Men men, Gonalen har ju inte känts så så farligt var det ju faktiskt inte.
Jag återkommer ikväll efter sprutan så får vi se vad jag säger då.