• Ivf-ulrika

IVF Januari 2017

Hej

Hoppar in jag med.

Jag och sambon har precis börjat vår resa med.

Är inne på prutade 5 och har tagit 150 fostimon och 225 menopur i 4 dagar och i dag lägger jag ill 0,25 cetrodite.

Allt känns oroväckande lugnt i kroppen men vet ju eller inte hur det ska kännas!

Hur har ni andra känt er dag 5?

• Ivf-ulrika
    Karins08 skrev 2017-01-23 16:38:33 följande:

Välkommen

Jag kände inte så mycket jag heller, men tänker att högre doser kanske ger mer symptom?

Då har du ett första VUL snart va?

Jo i morgon 8:15 ska vi på vul..ska bli riktigt spännande å se vad som hänt där inne:)
  • Ivf-ulrika

Då har i Varit på vårt första UVL jag visste att jag hade dålig äggreserv innan och nu efter halva tiden kunde han se 4 ägg.

Nu inväntar vi provsvaren för å se om allt ser brast eller om vi ska höja dosen av menopur.

På fredag är nästa VUL och hoppas det finns fler ägg då!

• Ivf-ulrika

Äggplocket är klart.

Är jätte nöjd av 5 äggblåsor fick de ut 4 ägg!

Insättning av två embryon på torsdag om allt går vägen!

• Ivf-ulrika

Å jag blir så förvirrad når de kommer till det här med att räkna veckor.

När vi hade insättning i går sa läkaren att vi va vecka 2+2

Hur räknade han då?

Räknar han med den tid det skulle ha tagit från ägglossning till dess att ägget är i livmodern när den vandrar själv?

Vi hade ägguttag i tisdags och det var då ägget blev befruktat..så det är det som är +2!?

• Ivf-ulrika
    Humlan18 skrev 2017-02-07 08:52:21 följande:

Hej !

Jag har inte skrivit ngt på ett tag, men jag har nog läst alla inlägg.. Grattis till flera bra resultat på äggplock.. Och jag beklagar för er som det inte gick vägen för denna gången !

För er som inte läst mitt inlägg sedan tidigare så har vi försökt bli gravida i 3,5 år, utan ett enda pluss. För ett år sedan sökte vi hjälp och utredningen visade "för bra äggreserv" vilket tydligen försvårar en befruktning... I november fick vi avbryta första omgången sprutor i för ivf då jag inte svarade på behandlingen alls. I januari tog vi nya tag vilket resulterade i 6 ägg varav 1 blev befruktat. Vi äggplock lyckades man orsaka en rejäl blödning kring vänster äggstock vilket gjorde fruktansvärt ont i ca 1v. Därefter började symtom som svullen mage, halsbränna, ömma bröst. .. vi har testdag på fredag 10/2. Men igår fick jag springa ifrån på jobbet för att kräkas så idag kunde jag inte hålla mig. Idag är BIM-1....

å

Å va kul grattis ????????????????
  • Ivf-ulrika

Hej !

Jag har inte skrivit ngt på ett tag, men jag har nog läst alla inlägg.. Grattis till flera bra resultat på äggplock.. Och jag beklagar för er som det inte gick vägen för denna gången !

För er som inte läst mitt inlägg sedan tidigare så har vi försökt bli gravida i 3,5 år, utan ett enda pluss. För ett år sedan sökte vi hjälp och utredningen visade "för bra äggreserv" vilket tydligen försvårar en befruktning... I november fick vi avbryta första omgången sprutor i för ivf då jag inte svarade på behandlingen alls. I januari tog vi nya tag vilket resulterade i 6 ägg varav 1 blev befruktat. Vi äggplock lyckades man orsaka en rejäl blödning kring vänster äggstock vilket gjorde fruktansvärt ont i ca 1v. Därefter började symtom som svullen mage, halsbränna, ömma bröst. .. vi har testdag på fredag 10/2. Men igår fick jag springa ifrån på jobbet för att kräkas så idag kunde jag inte hålla mig. Idag är BIM-1....

å

Å va kul grattis ????????????????

Hej !

Å jösses blev massa frågetecken men försökte skicka blommor.. nå ja hahah
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 08:53:11 följande:

Hej! 

Jag är helt ny här på Familjeliv och blev så glad när jag hittade denna tråden.

Vill jättegärna vara med även om jag det nog är i senaste laget kanske?

LIte om mig:

Efter 3 mf under 2 år så kör vi nu IVF som "sista" lösning. Är inne på ruvardag 7 idag, går i Uppsala och betalar allt själv pga ålder. Började med Synarela vid nyår och sen kört Menopur och Ovitrelle. Nu Lutinus. (Känner mig som ett apotek...)

Blev bara ett befruktat ägg, så det är det som sitter inne nu. 

Har inte hunnit läsa alla över 800 inlägg i tråden ännu, men ville bara säga hej! 

Håller tummarna för er alla!

Kram

//M

Hej och välkommen.

Vi bekostar vår behandling själva med och fick med bara ett befruktat ägg som jag fick tillbaka förra torsdagen!

Hur känner du dig?
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 10:17:50 följande:

Hej Ulrika! Tack! Det betyder otroligt mycket att få vistas "i gott sällskap"... 

Då är vi i samma fas? Jag fick ett 2-dagars, vad fick du?

Jag känner mig mycket lugnare nu, var ganska omtumlad efter utplock och isättning, så det tog ett tag att liksom landa igen.

I början var mina bröstvårtor som otroligt ömma, nu har det lagt sig men jag tycker mig känna att brösten börjat växa lite. Nog för att de brukar bli lite större inför mens, så jag försöker att inte dra några stora växlar ännu. Sen vet jag inte hur länge som ägglossningssprutan fortfarande påverkar min kropp. 

Har du varit gravid innan med ivf?

Hej

Vi fick tillbaka ett 2dg med och jo jag har varit gravid flera gånger dock utan ivf..så är så frustrerad nu när jag har alls grav symtom men då lutinus ger samma symtom kan man ju inte lita på sin kropp!

Har du varit gravid innan?
Svar på tråden IVF Januari 2017