• Fru Justitia

IVF Januari 2017

Hej,

Jag hoppar gärna in här.

Jag började också nedreglera med Synarela. Sprayade i varsin näsborre morgon och kväll.

Efter UL + blodprov fick jag börja med injektioner: Menopur + Bemfola.

Bemfola var mkt bättre för mig som är spruträdd då den ser ut som en penna och påminner om Otrivellsprutan fast mkt mindre. Nålen var tunnare och därmed lättare att sticka sig med. Så jag upplevde den som enklare än Menopur sprutan.

Var på UL + blodprov efter ca 6 dgr. Då syntes 6st blåsor. Kändes så lite men vet ju att antal inte spelar någon roll utan det är kvalité som är viktigt. Att få till det där GULD-ägget.

Tog Otrivell i sön kväll.

Hade ÄP i tis och då fick de ut 13st(!!) ägg. Blev väldigt överraskad och glad!! : -)

Fick i ons veta at 8st blivit befruktade på naturlig väg. Så underbart!!

På sön är det dags för insättning och jag hoppas och ber att vi hittar just det där fina GULD-ägget som delat sig fint och som även kommer att stanna i min livmoder. Det är min största oro att trots fina och bra resultat så tar det sig inte.

Det är vår sista chans så det är mycket tankar och känslor i omlopp nu. Vi har inte råd med fler försök och åren går så "this is it".

Vi VILL så gärna och längtar så. Har försökt i över ett år.

Gjorde ett misslyckat FET i feb-16 och ett misslyckat IVF i april-16.

• Fru Justitia

Det

Karins08 skrev 2017-02-02 16:45:35 följande:

Vad ni har kämpat, håller alla tummarna!

Jag har precis misslyckats med mitt första och känner att det är så tungt detta

Hej,

Ja, det är en pärs varje gång man försöker och misslyckas. Värst är att inte ha NÅGON att prata med det hela om...

Har svårt att dela med mig av sådant jag kämpar med - har alltud haft. Men är jättebra på att lyssna på andra och stötta/trösta/peppa.

Ingen i vår närhet vet och därför känns det extra tufft för mig som är en person som gärna pratar, analyserar m m

Min man, är som de flesta andra här, verkar det som dvs han säger inte mkt alls.

Pratar inte om vare sig oro eller hopp. Han tar allt som det kommer och oroar sig aldrig i onödan. Önskar jag var likadan...

Men jag har alltid tänk/känt och funderat mkt.

Håller på med Bisolvon och Lutinus nu tre ggr om dan.

Blir en del spring på jobbet... går sällan på toa annars...

@AnnZoo82 Vad tråkigt - vet vad du känner och går igenom alltför väl. Kan bara beklaga!

Har ni ägg i frysen så ni kan prova igen?
  • Fru Justitia

Beklagar även till dig @Karin08

Det är så hemskt när alla ens hopp och drömmar krossas pga detta blid som man i vanliga fall är tacksam för att ha = kroppen fungerar som den ska.

Men nu vill man bara allt annat än att den ska komma.

Ska ni försöka igen?

• Fru Justitia
    anina skrev 2017-02-03 10:24:58 följande:

Min säger typ ingenting heller. 

Jag frågar ibland, "är du spänd inför detta, är du nervös osv", men det blir bara ett ja eller nej till svar. 

Det är nog vanligt bland gubbarna. 

Ja, visst är det frustrerande...!?

Jag förstår såklart att de inte vill oroa en i onödan men jag hade gärna velat ha lite mer diskussion/konversation....

Det är ju vi kvinnor som får ta alla mediciner och bli påverkade + ska komma ihåg allt om när det ska börjas, vilken tid m m.

Det gör att jag känner mig ensam om ni är med på vad jag menar? Känner ni så?

Det enda mannen gör är att lämna ett prov. De trycker inte i saker och påverkas inte hormonellt. För mig som är spruträdd är det en pärs....

Nu håller jag på med Lutinus x 3 samt Bisolvon x 3.

På sön smäller det!!

Det känns helt OK - det läskiga kommer sen. När man ska "ruva" och bara går och längtar efter det där fina plusset...!

Kram på er alla och lycka till
  • Fru Justitia

Grattis Xantan85 - vad roligt!!

Hoppas det går vägen med allt!!! :D

Duktig du är som inte testat än.

Tycker det är så svårt att bara vänta.... och vänta...

• Fru Justitia

@Xantan85 Stort grattis så himla roligt!!

Dessa underbara plus - så ljuvligt!!

Önskar er all lycka till!!

• Fru Justitia

Jag hoppas att ni som inte testar får ett plus!!

Själv har jag idag fått mens. Kände att det gjorde ont som det brukar göra vid mens och inte samma smärta som känns när det växer och gror. Gick på toa på jobbet och konstaterade att det var blod.

Där rann det sista hoppet ur mig....

Så ledsen och besviken...!!

Allt verkade så bra denna gång med allt och fick tillbaka en superfin blastocyst (5dgr), men nej det verkar inte vara vår tur eller ens vårt år....

Inget går som det ska....

Har TD på lör men känns helt meningslöst. Jag känner att det inte är något.

Så här gick musten ur mig totalt..,

Håller tummarna för er andra som ruvar el är på gång att det går fint och bra för er.

Jag checkar snart ut....

Tack för att ni finns - skönt att läsa och se om

andra som upplever och går igenom samma saker.

Kram

Svar på tråden IVF Januari 2017