• Emsoff

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-02-10 21:13:11 följande:
    Åhh tråkigt :( orkar ni köra på direkt?
    Ja, frågan är hur snart efter vi får prova igen? Hur lång tid som måste gå emellan? Eller om vi kan börja spraya nu snart igen. Vill inte spilla någon tid.

Sen så funderar vi på att fortsätta hos vår ursprungliga läkare här i Stockholm. Ska kolla upp det i veckan. Hen har ju inte trott på ivf för oss, utan att vi klarar det bäst själva. Men nu blev jag ju inte gravid ens med ivf, så vi ska höra hens tes innan vi bestämmer oss slutgiltigt för klinik.

Är lite medicinering som jag vill att hens ska gå med på också. Många frågetecken :/
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-10 22:31:32 följande:
    Körde ni privat lr var det genom landsting?

Det är inte lätt om man rådfrågar fler läkare heller, får säket olika svar, dom tror på helt olika saker. Dom pratar för sin sak :(

Jag läste nånstans att om man får lätt MF så har dom (förr) knutit ihop livmodern, det förekommer inte så ofta längre. (Stod det, har jag för mig) Är det nått du har hört, ska se om jag hittar den sidan igen. Känns ju inte helt optimalt visserligen men det kanske funkade.

Jag önskar dig lycka till, hoppas ni får erat efterlängtade skatt snart<3
    Mina missfall kommer inte ut av sig självt. Har fått gjort abort/skrapning tre gånger. Min kropp fortsätter vara gravid trots att fostren dött sen veckor tillbaka. Positiva gravtest och symptom som är kvar. Så tror inte att min livmoder behövd knytas ihop ;) min kropp brukar älska att vara gravid lite för mycket. Däremot har de funderat på om mina NK-celler är lite för aggressiva och gör så att fostren inte får tillräckligt med näring. Att kroppen själv vill ta död på det som är främmande. Därför fick jag intralipiddropp nu, men blev ju inte gravid så vet inte om det funkar. Det får framtiden utvisa. Jag borde ju bli gravid någongång igen. Tycker att det vore konstigt annars. Har ju varit det så många gånger.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-10 22:31:32 följande:
    Körde ni privat lr var det genom landsting?

Det är inte lätt om man rådfrågar fler läkare heller, får säket olika svar, dom tror på helt olika saker. Dom pratar för sin sak :(

Jag läste nånstans att om man får lätt MF så har dom (förr) knutit ihop livmodern, det förekommer inte så ofta längre. (Stod det, har jag för mig) Är det nått du har hört, ska se om jag hittar den sidan igen. Känns ju inte helt optimalt visserligen men det kanske funkade.

Jag önskar dig lycka till, hoppas ni får erat efterlängtade skatt snart<3
    Just ja, vi körde privat. Har ju ett barn redan.
  • Emsoff
    FiaW skrev 2017-02-12 12:13:30 följande:

Hjälp!! Väntar på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan göra så att testet visar fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Om jag skulle blir gravid under sprayningen?
    Om du blir gravid under sprayningen så avslutar du sprayningen och graviditeten fortsätter att utvecklas.
    www.ivf-gruppen.se/for-er-i-behandling/fragor-och-svar/
  • Emsoff

FiaW glömde ju att skriva grattis. Vad jag har förstått så är det ingen som helst fara.

• Emsoff
    FiaW skrev 2017-02-12 12:46:16 följande:
    Tack snälla! Jag slutar med sprayen och ringer kliniken imorgon.

Vågar inte tro på nåt än och med några MF i ryggen så är det bara att hålla alla tummar i så fall.

Kram
    Vet känslan! Haft 4 missfall själv! Stort lycka till! Kram!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-12 20:11:02 följande:
    Tack ! :) Lite mens värk är bra, det är nog bara livmodern som växer lite :)

ja jag har gått på toan nästan varje timma för att se om det har förändrats till det bättre lr sämre. Nu tror jag att min blödning håller på att försvinna, har inte blött ngt sen igår :)
    Men det låter ju helt fantastiskt! Håller alla tummar! När skulle du till läkaren nästa gång?
  • Emsoff
    anina skrev 2017-02-12 22:53:25 följande:

Grattis Xantan85 och FiaW. :) hoppas och ber på det bästa nu. :)

Hurra tjejer!!!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-12 21:30:38 följande:
    Tack <3 Jag ska på vul på torsdag, ännu en jobbig vecka framför mig :(
    Usch! Jag förstår det! Men jag har en bra magkänsla! Jag tror att det här blir bra! Är med dig i tankarna på torsdag <3
  • Emsoff
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 09:42:06 följande:
    Hej!

Jag har en vän som råkat ut för exakt samma sak. Förstår att det känns tungt när det inte finns några tydliga fel. Jag förväntar mig ju ingenting eftersom jag är 40 och dessutom har dålig äggreserv. Hon fick det förklarat att det handlar om embryots kvalitet, dom kan se om det delat sig fint men dom kan inte se om embryot har några andra fel som skulle lett till ett icke friskt barn. Så det är bara att försöka igen. Har ni tre fina ägg i frysen så blir du säkerligen gravid snart. Upp med hakan, det här är en jobbig resa men du kommer klara det OCH få en fin belöning:)

Lycka till!
    Tror att vi legat rätt lika i datum, men att du skrivit lite fel månader :) Jag fick mens i torsdags nämligen.

Det jag vill säga till dig är att merparten inte blir gravid på sitt första försök. Runt 30%. Vilket betyder att 7 av 10 behöver göra om det. Vilket är tufft mentalt såklart! Men tycker inte att du ska känna dig värdelös. Jag har varit gravid 5 gånger, men lyckades ändå inte på mitt första försök. Så ge inte upp. Känn dig inte värdelös. Nästa gång händer det!
Svar på tråden IVF Januari 2017