• Emsoff

IVF Januari 2017

ammela skrev 2017-01-07 09:16:52 följande:
    Tror den långa är nödvändig vid få ägg och andra "problem" med tjejen. Har också läst att det blir oftast blir bättre kvalite på äggen på långa då utvecklingen går långsammare. (Men jag vill ju hitta allt positivt med långa för det är den jag ska göra :) )
    Då tror vi båda på din teori tycker jag. Jag tänker bara att den långa borde vara dyrare att genomföra då medicinerna är så sjukt dyra. Tror de sa 33000 kr när jag hämtade ut dem på Apoteket. Jag väljer att se det som något positivt. Även om korta hade varit döskönt.

Sprutstart på onsdag för mig. Har ni börjat?
  • Emsoff
    ammela skrev 2017-01-07 09:16:52 följande:
    Tror den långa är nödvändig vid få ägg och andra "problem" med tjejen. Har också läst att det blir oftast blir bättre kvalite på äggen på långa då utvecklingen går långsammare. (Men jag vill ju hitta allt positivt med långa för det är den jag ska göra :) )
    Då tror vi båda på din teori tycker jag. Jag tänker bara att den långa borde vara dyrare att genomföra då medicinerna är så sjukt dyra. Tror de sa 33000 kr när jag hämtade ut dem på Apoteket. Jag väljer att se det som något positivt. Även om korta hade varit döskönt.

Sprutstart på onsdag för mig. Har ni börjat?
  • Emsoff

Ikväll är det sprutstart... Gonal-F. Någon som kan lugna en spruträdd? Min man ska sticka, ochvinte ens det känns speciellt lugnande.
    Börjar med 225 enheter.

• Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-11 20:53:17 följande:
    Första är jobbig sen går det som en dans, den känns knappt heller, nålen är så liten.

Lycka till.
    Nu äre över! Kände den inte. Hade en ispåse på innan. Tack för pepp! <3
  • Emsoff
    AnnZoo81 skrev 2017-01-11 21:38:08 följande:

Förresten vart behandlas ni? *nyfiken*

Jag behandlas på Sahlgrenska. Någon mer som gör det?

Jag behandlas på distans i Falun kombinerat med hemvård i Stockholm.
  • Emsoff
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-12 07:50:01 följande:
    Det kommer jag också göra! :)
    Vad kul! När ungefär har du äggplock?
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-12 10:04:21 följande:
    Hur kommer det sig att ni valde Falun?

Har hört många som gjort det så är nyfiken!
    Vi valde Falun pga flera anledningar. Jag kommer därifrån. Gjorde faktiskt deras webbplats för 16 år sedan ;)

Men den största anledningen är deras forskning på upprepade missfall. Nu fick jag inte vara med i deras studie, men de kan ändå en hel del om min problematik. Och att de har ett garantipris. Kostar dubbelt så mycket, men vi får (en stor del av) pengarna tillbaka om det inte blir något eller om jag får missfall.

Jag har ett barn sen tidigare. Och har sen vi började försöka med syskon fått 4 missfall i lite olika stadier.
  • Emsoff
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-12 21:09:34 följande:
    jag väntar på mensen, som förhoppningsvis kommer den 25/1, ska köra korta protokollet, dudå? :)
    Jag kör långa. Tog min första spruta igår. Och de räknar med någongång under vecka 4. Beroende på hur det går.
  • Emsoff

Några här har ju gjort Ivf förut. Hur ont gör egentligen äggplocket. Jag har bara hört om de jobbiga äggplocken. Ni som inte vill veta får hoppa över att läsa inläggen ;)

På en skala 1-5 där 5 är, jag står-inte-ut-ont och 1 är det-kändes-men-ingen-fara. Gärna med en liten beskrivning av er tidigare upplevelse.

• Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-13 08:54:40 följande:
    Jag beklagar alla missfall Vad starkt av er att fortsätta kämpa, för det måste ju kännas fruktansvärt tungt.

Och jag hoppas Falun blir bra för er!
    Tack! Jo det har varit och är väldigt tufft. Och oron för fler missfall är såklart överhängande. Men vi kan liksom inte sluta innan vi försökt allt. Och läkarna förklarar bara missfallen med otur. Och att turen förhoppningsvis kommer vår väg om vi orkar fortsätta.
Svar på tråden IVF Januari 2017