• AnnZoo81

IVF Januari 2017

God morgon tjejer.

Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)

Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.

Spännande...

• AnnZoo81
    Sandrahedin skrev 2017-01-14 16:33:27 följande:

Jag såg på ett Instagram konto att en tjej åt folsyra i samband med sprutorna. Är det något ni också gör? Man kanske ska börja ta såna redan nu? :)

Jag har ätit folsyra i över 1 månad nu. Som någon sa man ska göra det om man planerar att bli gravid.
  • AnnZoo81
    Emsoff skrev 2017-01-15 10:29:47 följande:

Jag är på min fjärde dag med Gonal-F. Långa protokollet. Började i onsdags med 225 enheter, igårkväll trappade jag ner till 150 enheter. Nu känner jag som mensvärk. Lite som när jag brukar ha ägglossning. Är det normalt att känna lite mensvärk?

Jag kände också som mensvärk under mitt långa protokoll. Läkaren sa att det inte var något konstigt med det.
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-16 09:43:26 följande:

Äggplock idag!

Känner mig så nervös.

Hur har det gått?
  • AnnZoo81

Skriver från sjukhussängen.

Gjort äggplock nu och fått ut 8 ägg. Underbar personal. Det gjorde inte så ont under ingreppet.

Men nu har jag "mensvärk" från helvetet..

• AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-16 13:58:32 följande:

Jag fick ut 6 stycken! Så är lite halvnöjd, men man får ju hoppas!

Och håller med om mensvärk från hell, hade tänkt jobba men det blev soffan istället :)

Har du tid för ev insättning på onsdag med?

Håller tummarna att de är riktigt bra ägg du fått ut.

Ja på onsdag 13.30 om inget oväntat händer. Åh det ska det ju inte. :)
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-16 17:26:37 följande:

Vi har exakt samma tid!

Och sen 16 dagars väntan innan man får ta ett test (iaf för mig). Kul att vi är så synkade tycker jag!

Riktigt kul att vi är så synkade. :)

Hur känns det idag?
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-17 12:44:44 följande:

Lite ont i magen ännu, kan inte gå så snabbt känner jag Men annars känner jag mig helt ok! Låg hela dagen i soffan, med en värmekudde på magen :) och idag är jag tillbaka på jobbet.

Hur mår du och har du fått veta hur dina ägg mår? :) (jag mailade kliniken, kunde inte hålla mig)

Jag har ordentligt ont i magen. Glad att jag inte ska jobba hade aldrig funkat idag. I övrigt mår jag bra.

Vi får bara veta om något oväntat inträffar då ringer dem. Annars är allt oki menar dem.

Vad fick du för svar angående dina ägg?
  • AnnZoo81
    Milla8101 skrev 2017-01-18 11:23:18 följande:

Då var det min tur att skriva ifrån sjukhus sängen :)

Fick ut 6 st ägg vilket va väldigt bra, så 2 blåsor va för små. Hade tydligen 8 st blåsor.

Så på lördag är det dags för återinförandet.

Hur har det gått för er andra idag?

Härligt att höra att du fått ut 6 stycken ägg. Hoppas du mår bra och att det är toppen fin kvalitet på äggen. Håller tummarna för er.

Själv har jag nu börjat köra mot SU har bokad till där 13.30. Meddelar så fort jag har tillfälle hur det går. :)
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-18 16:14:58 följande:

Ångrade så klart att jag jobbade, har haft så sjukt ont i magen så trodde nästan inte de skulle sätta in något! 'En det gjorde dem

Hade 6 ägg ut, 5 ägg blev befruktade. Idag såg 3 ägg superfina ut och jag fick tillbaka det ägget som hade delat sig 6 gånger. Hur gick det för dig?

När får du testa? Jag får testa 3 februari

Oj vilken lycka! Grattis till ett fint resultat.

Inte samma tur här. 1 enda som överlevt och delat sig. Dock långsammare än väntat. Så det blev inga till frysen, men får hoppas att jag fick tillbaka guldkornet nu.

Samma test dag :)

Några till frysen? Ja du kanske skulle vilat en dag till. Var rädd om dig. :)
Svar på tråden IVF Januari 2017