IVF Januari 2017
God morgon tjejer.
Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)
Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.
Spännande...
God morgon tjejer.
Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)
Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.
Spännande...
Jag såg på ett Instagram konto att en tjej åt folsyra i samband med sprutorna. Är det något ni också gör? Man kanske ska börja ta såna redan nu? :)
Jag är på min fjärde dag med Gonal-F. Långa protokollet. Började i onsdags med 225 enheter, igårkväll trappade jag ner till 150 enheter. Nu känner jag som mensvärk. Lite som när jag brukar ha ägglossning. Är det normalt att känna lite mensvärk?
Äggplock idag!
Känner mig så nervös.
Skriver från sjukhussängen.
Gjort äggplock nu och fått ut 8 ägg. Underbar personal. Det gjorde inte så ont under ingreppet.
Men nu har jag "mensvärk" från helvetet..
Jag fick ut 6 stycken! Så är lite halvnöjd, men man får ju hoppas!
Och håller med om mensvärk från hell, hade tänkt jobba men det blev soffan istället :)
Har du tid för ev insättning på onsdag med?
Vi har exakt samma tid!
Och sen 16 dagars väntan innan man får ta ett test (iaf för mig). Kul att vi är så synkade tycker jag!
Lite ont i magen ännu, kan inte gå så snabbt känner jag Men annars känner jag mig helt ok! Låg hela dagen i soffan, med en värmekudde på magen :) och idag är jag tillbaka på jobbet.
Hur mår du och har du fått veta hur dina ägg mår? :) (jag mailade kliniken, kunde inte hålla mig)
Då var det min tur att skriva ifrån sjukhus sängen :)
Fick ut 6 st ägg vilket va väldigt bra, så 2 blåsor va för små. Hade tydligen 8 st blåsor.
Så på lördag är det dags för återinförandet.
Hur har det gått för er andra idag?
Ångrade så klart att jag jobbade, har haft så sjukt ont i magen så trodde nästan inte de skulle sätta in något! 'En det gjorde dem
Hade 6 ägg ut, 5 ägg blev befruktade. Idag såg 3 ägg superfina ut och jag fick tillbaka det ägget som hade delat sig 6 gånger. Hur gick det för dig?
När får du testa? Jag får testa 3 februari