• Life02

IVF Januari 2017

Frökenankare skrev 2017-01-20 09:37:45 följande:

Jobbiga besked, dom har inte växt som önskat. Nu ännu en höjd dos och ett nytt VUL på måndag. Blir en jävligt lång helg..

Håller tummarna, kämpa på!! Är det första försöket?
  • Life02

Håller tummarna för er till på måndag!!!
    Jag ska strax på mitt andra VUL. Nervöst!!

• Life02

Igår var jag på VUL 2. Nu hade äggblåsorna växt på sig bra och de gissar äggplock onsdag eller torsdag. Nytt VUL imorgon.

Men läkaren tyckte han kunde se en liten polyp i livmodern. Han vet inte säkert men noterade det. Är det en polyp måste man vänta med insättning till den är borta ???????? han gjorde det inte till någon stor sak men jag är helt knäckt. Denna ovisshet hela tiden.

• Life02
    Emsoff skrev 2017-01-22 12:50:57 följande:
    Har ni gjort hss-undersökning tidigare? De borde ha sett en polyp då tycker jag. Är nog ingen fara. Polyper kan man ha och bli gravid ändå. Men de kanske bara vill kolla hur stor den är. En polyp kan de (oftast) ta bort vid en hysteriskopi (som inte är någon komplicerad jättegrej att göra).
    Vad är Hss? Tack för dina positiva ord!!!!
  • Life02
    pigan86 skrev 2017-01-22 13:20:57 följande:
    Jag var på mitt första besök på ivfkliniken i november tanken var att vi skulle börja med behandlingen kommande mens, pga cysta fick jag vänta tills den var borta + avbrott under julledigheten. Och nu väntar vi på blödningen och då kör vi igång.

Så om allt ser bra ut för er så gissar jag att ni bara behöver vänta in nästa blödning. Ett tips, hör efter på erat besök på kliniken, för orgalutran är tydligen slut nästan överallt i sverige och även slut hos leverantören. Tänkte de kanske är bäst att ni hör er för om de också, ifall ni kommer behöva ta den sprutan.

Lycka till och hoppas allt går bra, den här väntan gör en tokig :)
    Opererade man bort cystan? 3 mån väntetid eller gick det snabbare?
    Håller alla tummar för alla!!! Vi är riktiga kämpar!
  • Life02

Ett steg till gjort, ÄP. 12 ägg fick man ut!! Så lättad att det är över. Nu positiva tankar!!!

• Life02

Resultatet av gårdagens ÄP kom precis. 10 av 12 befruktade så det känns fantastiskt. Nu väntar de med 5 dagar för återsättning!!

• Life02

Sambon betalade igår när vi var inne för ÄP. Tror 300kr. Var så nervös så lyssnade nog inte riktigt

• Life02

Insättning av 5 Dagars om 2,5tim. Denna veckan kommer bli den längsta i mitt liv!!

• Life02

Misslyckat första försök. Har redan fått mens. Redan på Ruvardag 7.

• Life02

Jag gjorde återsättning måndag för en vecka sedan. Haft små blödningar hela tiden men nu har de ökat kraftigt. Så mensen kom jätte tidigt. Hade 5 dagars.

Har 3 i frysen så ger lite hopp!

Dock följer de inte upp något på min klinik utan man gör FET nästa cycel. Känns inte helt bra med tanke på blödningarna.

• Life02

En fundering....
    vi har 3 ägg i frysen och ska göra FET om 1 månad. Tar man ägglossningsspruta då eller man kör helt i sin egna cycel? Vad händer om man inte får ägglossning?

• Life02
    Xantan85 skrev 2017-02-12 21:21:35 följande:

Blev så dåligt med vriden bild men det är ingen tvekan!!!

Stort grattis
  • Life02
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-13 19:32:50 följande:
    Du kanske fått svar men jag missade det i så fall. Det är olika på olika kliniker - på min tar man ägglossningsspruta - vul på dag 11 typ för att kolla när ägglossnings förväntas ske och sen ägglossningsspruta så att man kan göra FET och att det inte infaller lör el sön när kliniken är stängd. Har en kompis som gick på en annan klinik och där gjorde de varken vul eller tog ägglossningsspruta utan hon skulle bara kissa på ägglossningsstickor och ringa när hon fick utslag. Kändes sådär tyckte både hon och jag men nu är hon gravid i v20. Alla kliniker vill ju att det ska funka så de väljar väl metod utifrån vad de tror på. Lycka till med FET! Jag testade positivt på mitt första fet för någon vecka sen med en 5-dagars blastis!
    Tack så mycket!!! Vet faktiskt inte hur det funkar hos oss men tror man kör på sin egna naturliga cycel. Bara att hålla alla tummar att man får ägglossning....
Svar på tråden IVF Januari 2017