• Ivf-ulrika

IVF Januari 2017

Pysselina skrev 2017-02-09 10:49:30 följande:

Förstår. Såhär första ivfet känns det som jag har noll koll på allt! Visste inte att det var Lutinus som påverkade, trodde det var Ovitrelle. Vilka symptom har du?

Har 3 mf i bagaget så har åxå hyfsat bra koll på mina graviditetssymptom... får kolla först den 18 feb...

Du vet nu borde ovitrelle va ur kroppen jag tog min den 29.. har gjort ett par tester för å se om den gått ur kroppen i söndags fick jag noll utslag på gravtesten..men sen i tisdags har jag börjat få streck

Jag har ömma bröst hade hemsk mensvärk i går..kan få illamående attacker på kvällarna men de går fort över!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 10:49:30 följande:

Förstår. Såhär första ivfet känns det som jag har noll koll på allt! Visste inte att det var Lutinus som påverkade, trodde det var Ovitrelle. Vilka symptom har du?

Har 3 mf i bagaget så har åxå hyfsat bra koll på mina graviditetssymptom... får kolla först den 18 feb...

Då ovitrelle ska va ut ur kroppen på 10 dagar vågar jag inte riktigt lita på dessa tester..har annars testdag den 21 Stickan som är mörkröd på "handtaget" är från i söndags de andra är från tis ons och i dag.

• Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 11:07:22 följande:

Har inte vågat testa ännu... 

Då ska vi se här: jag tog också Ovitrelle den 29/1, så då har det nu gått exakt 11 dagar. Så då är den alltså "ute". Skönt. 

Fasen va coolt att du börjar få utslag!!!!!

Jag har också mått illa lite på kvällarna och i morse vaknade jag kl 05.00 och mådde lite illa. Är det alltså vanliga biverkningar på Lutinus också? 

Man blir ju helt galen av att fundera/hoppas/spekulera...

Uppskattar verkligen att ha en IVF-tvilling "därute"! Andra som inte håller på med sånt här, kan ju inte väntas ha den blekaste aning. Internets bästa fördelar, det här med forum alltså!

Håll tummarna massor!!!

Tyvärr ger både ovitrelle o lutinusen galna biverkningar hos många..medans andra inte märker så mycket.

Men vi får hoppas att vi är gravida och att det inte bara är biverkningar.

Å så spännande att vi är på exakt samma dagar..ivf-tvilling låter riktigt kul!

Jag testar för jag vill inte bygga upp en stress inför testdagen..jag avdramatiserar testandet på mitt egna vis :)

Kommer du göra om detta om de visar sig att du inte är gravid?
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 11:20:45 följande:

Ah, jag har tagit Lutinus vid tidigare graviditeter och upplevde inga särskilda symptom då... förutom mina gravsympton. Svårt att veta vilket som är vilket.

Bra idé att avdramatisera! Jag tycker jag hållt mig ganska cool hittills, just för att jag börjat kunna acceptera att det kanske inte blir nåt barn. Kunde inte det alls tidigare. Fick hjälp av den massör/terapeut som hjälpte mig att inse att det som avgjorde om jag är "lycklig" eller inte, är inte om jag får barn, utan om jag faktiskt tycker om mig själv. När den insikten slog till, släppte liksom 2 års sorg/skuld/förtvivlan. Bölade och snorade säkert i 20 minuter, men efter det infann sig liksom ett lugn. Visst vill jag ju fortfarande ha barn, men nu insåg att jag inte "allt" hänger på det.

Svårt att förklara såhär i efterhand, men jag njuter av att må bra och inte vara konstans deppig och tycka livet är tungt och meningslöst.

Bra fråga... eftersom jag är 42 snart så tror jag inte det. I så fall inte med eget ägg. Men jag får ta den diskussionen med Mannen om detta nu inte går vägen. Oavsett vad vi gör, vill jag börja njuta av livet igen. 

Hur tänker du kring evtl fler försök?

Jag är 39 och sambon 42 så blir det inga barn så blir det inte det och håller med att man får försöka hitta andra saker i livet som gör en lycklig.

Jag skulle nog kunna tänka mig ett försök till men med egna ägg. Äggdonation är inget vi vill göra!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 12:22:30 följande:

Ja, det är skönt att kunna vila mellan besluten. Om du "bara" är 39 nu så har ni ju lite mer tid på er åxå.

Vi får se. En dag i taget just nu. Säger fröken superduperplaneraalltminstettåriförväg... För ibland blir det ju inte som man planerat riktigt...

Just nu sitter jag i solen och njuter av stillheten... Lyxigt! Skolkar från dagens föreläsning och bara tar det lugnt. ????

Vad gör du idag då?

Haha jo jag är ju bara 39 år ung men blir 40 till sommaren.

Du verkar ha en skön dag själv ser jag lite tv och pysslar på hemma! Skulle behöva gå och handla men är 15- här så vill ogärna gå ut!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 13:15:42 följande:

Här med! Jag finns i Härnösand, var är du?

Har bylsat på mig och ser ut som en michelingumma. Låter därefter åxå... Upplever mig som grymt flåsig efter ivfen.. Har du nåt liknande?

Njut av ungdomen, hälsar hon med pensipnärsbroddarna...

Nu vågade jag mig ner på Ica ...en Ume bo här..vi är ju nästan grannar ju.

Å man ä ju inte äldre än vad man gör sig:)
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 13:45:44 följande:

Hejaheja!!!

Ja det är ju nästgårds! Jag är ju egentligen sörlänning så jag bylsar alltid på mig hur mkt som helst. Och så blir man omsprungen på gatan av norrländsk tonåring i tunna converse, t-shirt och öppen jacka.... Jaja... LOL

Ha så kul på ica! Nu dags för tidskriftavdelningen på bibblan... Har lite roliga inredningstidningar där, sånt är trevligt. Och gratis!!

Haha så lustigt jag är från södra Sverige med..bara bott här uppe i 6 år..ha en fin dag!
  • Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-09 14:15:59 följande:

Gött! Jag bodde senast i Halmstad. Durå?

Häpp!

Vänersborg här..

Fick förövrigt en rosafärgad blödning i dag.. så nu känns det lite tungt!
  • Ivf-ulrika
    Emsoff skrev 2017-02-10 11:22:35 följande:

:( Vilken dag är du på? Efter äggplock alltså?

Jag är på dag 10 efter äggplock..fick tillbaka ett 2dg förra torsdagen
  • Ivf-ulrika
    Emsoff skrev 2017-02-10 12:26:23 följande:

Känns som lite tidigt för mens. Hur långt emellan ägglossning och mens brukar du ha? Kanske bara är dina slemhinnor. Håller tummarna!

14 dagar ungefär..förra månaden fick jag med en konstig blödning innan mense vilket jag aldrig haft tidigare ska ha mens om 3 dagar om det nu inte tagit sig!
  • Ivf-ulrika

2 februari fick vi tillbaka ett 2dg i går fick vi det här glada beskedet!

Helt overkligt! Speciellt då jag hade en mindre blödning i fredags..men med facit i handen var det nog en nidblödning jag hade!

• Ivf-ulrika
    Pysselina skrev 2017-02-13 07:53:44 följande:

Wohooooooooo!!!! Stort grattis!!! Fasen va kul!

hejaheja!!!

Tusen tack :)
  • Ivf-ulrika

Fy vill bara lägga mig ner och inte gå upp igen!

För 13 dagar sen fick vi ju tillbaka ett 2dg.

Helgen testade jag posetivt men ack den lycka som varar.

I går började jag få en rosa flytning och i morse kom det ut en slemsträng om var lite blodfärgad.

När jag senare när jag på toa kom det färskt blod på pappret ingenting i bindan men bara när jag torkade mig!

Sitter nu och funderar på om jag vill utsätta mig för en helt ny behandling då vi inte fick något ägg till frysen!

Vet att detta va ett deppigt inlägg men behövde få skriva av mig!

• Ivf-ulrika
    anina skrev 2017-02-15 12:27:07 följande:

Vad jobbigt. Men är du säker på att det är kört? Har du tagit ett nytt test? 

Kram på dig

Jo jag har tagit nytt test som va posetivt..men tar ju någon dag innan hcg är ute ur kroppen..men vet ju inte om det är kört men känns så!
  • Ivf-ulrika
    Skummen skrev 2017-02-15 14:33:30 följande:

Fy så jobbigt! Lider med dig. Jag fick lite blod i måndags när jag torkade mig. Inget igår och sedan nu imorse också en fläck. Rinner det hela tiden hos dig? Har du några gravsymptom?

Så typiskt att lyckan ska vara kortvarig. Hoppas verkligen att det håller kvar sig för dig!

Så jobbigt! Nej rinner inte hela tiden det har som avtagit nu men började få rosa flytningar redan i fredags men de avtog då!

Har lite grav symtom kissar på natten och lite ömmande bröst ..men inte mer än så!

Hur mår du och har du grav symtom?
Svar på tråden IVF Januari 2017