• Sjuttiosjuan

IVF Januari 2017

FiaW skrev 2017-01-26 23:40:48 följande:

Tack! :)

Så kul att vi är i samma fas. Jag är lite orolig för biverkningarna men det är bara att bita ihop. Har ni gjort två tidigare försök? Fick ni något till frysen då eller ni har kanske barn sen tidigare? Går ni privat nu?

Förlåt för alla frågor men det är skönt när man äntligen hittar ett forum där ens problem och funderingar plötsligt är vardag för många fler.

Klart du får fråga,vi är ju här för att hjälpa varandra <3

Vi har inga barn sedan tidigare, tog tag i utredningen lite för sent och jag hann fylla 40 innan vårt 3:?dje försök hann göras. Jag har väldigt dålig äggresev så vi har bara fått ut ett ägg vardera på våra försök så tyvärr inga i frysen:( Nu går vi privat och gör något försök till iallafall. Jag märkte inget särskilt av sprayen sist så oroa dig inte:)
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-01-28 23:48:28 följande:

:)

Okej, känner mig också lite stressad över att hinna med mina tre försök, jag fyller 39 i sommar, men har man lite tur ska det väl gå vägen.

Jag håller tummarna för att det ska gå bra för er denna gången, det räcker ju med ett fint ägg :) Har ni preliminärt äggplock v. 9 då, som vi?

Hittills känner jag inte av nässprayen i alla fall, tjoho!

Fast då har du ju all tid i världen, vi hann med 2 försök på drygt 3 månader, hade ju kanske varit lite skönt att pausa lite mellan försöken men när man väl är igång vill man ju liksom bara köra på! Känns bättre nu när vi fått hjälp privat men dom kan ju tyvärr inte trolla fram ägg:(

Jag har inga större förhoppningar men vi får försöka någon gång till i vilket fall, tredje gången gillt kanske:)

Ja, borde väl bli runt v 9, får se hur långe dom tycker man ska spraya, körde ca 17 dagar sist innan jag satte igång med sprutorna men denna doktor sa minst 3 v, tror man tar blodprov och kollar, det gjorde dom inte i landstinget så vi får se!

Något man lärt sig av några försök är att det absolut inte går att planera något i förväg:)
  • Sjuttiosjuan
    Karins08 skrev 2017-01-28 22:38:45 följande:

Kul att höra att det går bra för er andra!

Jag har börjat småblöda lite, inte rejält men typ bruna flytningar. Så jag tror det är kört för vår del...

Hoppas inte!!! Verkar ju finnas massa tjejer därute som tom haft mens trots graviditet. Vilken ruvardag är du på?

Håller tummar!!
  • Sjuttiosjuan
    Karins08 skrev 2017-01-29 11:19:36 följande:

Tack, känns bara lite hopplöst Vet ju att man inte ska hoppas för mycket, men har nog gjort det ändå.

Nu kommer det dessutom mer rött blod också, så tror mensen är på G. Min testdag hade varit på fredag.

Är på ruvardag 11

Jamen det är ju omöjligt att inte hoppas för mycket. Det är så otroligt jobbigt att analysera alls känslor och eventuella symtom, det är ju så olika för alla:( Mina båda gånger har jag fått någon rosa flytning ruvardag 9 och sen har mensen kommit som ett brev på posten dag 10.. så jobbigt för nu VET jag att ruvardag 9 kommer bli den värsta dagen.

Vi får bara hoppas och försöka tänka positivt även om det känns i princip omöjligt.

Kram på dig!!!3
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-01-29 20:53:02 följande:

Ja, tredje gången gillt måste det vara :)

Funkar det likadant privat, att en omgång gäller återföring av "alla" ägg? Alltså om det skulle bli något till frysen så får man sätta in det också i samma pris?

Jag har redan fått ett datum då jag ska börja med sprutorna (15/2) och datum 5 samt 7 dagar senare när jag ska ta blodprov och på UL. Jag hade hoppats på att börja med sprutorna som de med korta protokollet gör, alltså på dag 2 efter mensen vilket i så fall borde bli typ 7/2, men det kanske inte funkar på samma sätt? Är man inte nedreglerad när man får sin blödning tänker jag?

Ja, jag behöver tänka på att det inte går att planera och framförallt att det inte går att påverka om det ska ta sig eller om ett ev. embryo ska överleva. Jag har varit gravid vid två tillfällen men fått missfall båda gångerna och det har varit oerhört tungt mentalt. Första gången fanns det inte på kartan att det skulle hända och andra gången var jag livrädd redan från början :(

Men... denna gången ska det gå :)

Nä, man får nog betala per återföring. Men att vi ska få några till frysen är fullständigt omöjligt, vi får ju bara ett ägg åt gången, skulle ju vara toppen med 2 men då sätter vi in båda. Sist började jag mensens 5.e dag. Nu ska jag ringa vid blödning och då komma in för blodprov. Fy för missfall, kan inte tänka mig hur hemsk det måste vara:(
  • Sjuttiosjuan
    Karins08 skrev 2017-01-29 20:27:40 följande:

Tack snälla! Det är verkligen en emotionell pärs.. Fortsatte du ändå med Lutinus? Tycker just den biten känns lite tung också, är så inställd på att det inte tog sig liksom.

Hur går det själv med sprayen?

Sprayen går finfint, lite varm om natten bara, svårast är att komma ihåg att ta den.)

Jag slutade faktiskt med lutinus, delvis för att jag kände det var kört samt att det blev rätt äckligt:( Men ringer man och frågar så tycker dom man ska fortsätta till testdag.. Du får känna hur det känns imorgon.

Kram
  • Sjuttiosjuan

En fråga till er tjejer!

Är det någon av er som rider eller håller på med annan "skumpig" träning?

Vad har ni isåfall fått för rekommendationer? Har hört vissa som avrått från träning och ridning och vissa som tycker man ska leva på som vanligt efter hur man mår.

Jag har egen häst och det innebär ju en del planering om man måste lägga ridningen på hyllan hela ruvartiden. Har gjort båda alternativen men det blev ju inte bättre för det, blev nog snarare sämre känslomässigt den ivfen jag skippade ridning helt.

Håller tummarna för er alla<3

• Sjuttiosjuan

[quote=77366481][quote-nick]Notion skrev 2017-01-31 21:02:01 följande:[/quote-nick]

Har smygläst tråden, men helt ny på att skriva här så vi får se om detta blir rätt.

Jag tränar hårt och ofta, rider även ibland och har alltid fått höra av läkarna att jag ska fortsätta leva precis som vanligt (utom just efter ÄP). Ibland har jag fortsatt, ibland trots allt testat att låta bli eller lugna ner tempot, men verkar inte göra nån skillnad. När dottern blev till (efter 3 års försök, varav 2 år på klinik), så tränade jag massvis nästan hela vägen (och red även). Nu gör vi syskonförsök (på klinik) sedan 2 år tillbaka och har som fortsatt variera, men det enda jag märkt är att jag mår sämre om jag knappt tränat nåt och det sen blir uteblivet plus/missfall/missed abortion.

Är för övrigt 38 år, har bara en äggstock (av mild pco-typ. Långa protokollet, gjorde ÄP 24/1, 9 ägg varav alla befruktades, 1 E.T efter fem dagar, 3 blastisar till frysen.

Välkommen!

Låter ju som ett toppenresultat,grattis,!

Känner som du,sist när jag inte red el tränade och det ändå inte blev nåt kändes det ju ännu sämre eftersom jag dessutom missat massa kul träning och ridning:( några dagar efter äp är man ju rätt öm men sen när det går över vill man ju köra på igen. Får dubbelkolla med nuvarande klinik,man vill ju såklart optimera chanserna:)

Lycka till nu!

• Sjuttiosjuan
    Karins08 skrev 2017-02-01 14:39:22 följande:

Nej. Så för min del gick det inte vägen

Vad trist:(

Vi är nog några härinne som vet hur du känner, och det är inte kul. Man får försöka smälta det i sin takt och ta nya krafter. Hade ni något i frysen?

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Milla8101 skrev 2017-02-05 08:35:54 följande:

Så här såg det ut nu på morgonen, något starkare än tidigare. Men som sagt jag blir galen, igår testade läkaren minus mitt på dan.

Det där ser ut som ett solklart plus:) Grattis,helt fantastiskt ju!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Milla8101 skrev 2017-02-05 10:18:59 följande:

Tack, jag hoppas att blödningen bara inte ställer till det :)

Hoppas hoppas hoppas!!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Xantan85 skrev 2017-02-07 07:26:52 följande:

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

Åhhh nej!!!!

Hoppas det inte blir så farligt, stackars stackars dig:(

Kram!
  • Sjuttiosjuan
    Jenny1981 skrev 2017-02-07 10:28:24 följande:

Hej alla! Längesen jag skrev här men har hängt med så gott det går i kommentarerna:) 

Roligt att vi är så många!

Själv har jag kört det korta protokollet, 450 på gonal-f (vilket verkar vara rätt högt när jag läser era doseringer) 

Men allt har gått bra :) Äggplock i fredags, 7 ägg var det varav 5 vart befruktade, 1 sattes in igår och resten (4 st) ska ev. in i frysen imorgon.

Så nu är det bara att ruva på och hoppas på det bästa!

Lycka till nu allihopa och kram på er alla som kämpar! 

Låter toppen ju! Har ni provat tidigare? Är väldigt svårstimulerad så dosen låter normal för mig. Aldrig testat gonal F men det verkar funka fint?
  • Sjuttiosjuan
    Pysselina skrev 2017-02-09 09:28:26 följande:

Hej! Man kanske inte bör rida kort trav just dessa veckor, eftersom man är öm i kroppen? Men jag har ridit i lugnt tempo senaste dagarna och fick instruktioner från kliniken att man kunde göra typ allt, så länge det kändes bra i kroppen. 

Gnägg

Nä, det har du rätt i:) På kliniken igår sa hon att man kan göra allt som känns bra,det låter bra tycker jag. Precis efter äp kunde jag knappt gå så rida var inte att tänka på då, men sen kändes det ok. Det är nämligen en hoppkurs jag sett framemot länge drygt 1 v efter äp som jag räknar med att gå på:)
  • Sjuttiosjuan
    Pysselina skrev 2017-02-09 17:33:19 följande:

Haha, damn you auto correct!!! Jovisst, är jag även fånig, men det skulle stå "flåsig" ju!!! LOL!!! 

Haha :) nja, inget jag tänkt på när jag ruvat tidigare. Men man glömmer så snabbt. Men fånig har jag varit båda gångerna:) Tog just första sprutorna, skönt att vara igång!!!
  • Sjuttiosjuan
    Olive82 skrev 2017-02-13 08:43:36 följande:

Hej,

Har inte skrivit här men söker lite stöd från ni som förstår. Jag och min sambo har gjort vårt första ivf cykel i januari. Jag började med nässpray på julafton och sprutor den 18/1, sen rullade allt på...

Den 31/2 hämtade de 13 ägg!! Vilken lycka och den 5/3 satta vi in ett blastcyst embryo som var "jätte fint".. (+3 i frysen)..

Fylld av hopp började vi våran förväntan.. men i fredags så fick jag mens..:( Kännde mig ganska ok över helgen men imorse orkade jag inte ta mig till jobbet.. känns så tråkigt and lågt.. helt orkeslös..så många frågor..

Min sambo har toppen spermie, äggstockarna verkar fungera, kan det va att det bara inte fastnar..? Känner att det måste vara min kropp som det är fel på.. känner mig så värdelös..:((

Hej!

Jag har en vän som råkat ut för exakt samma sak. Förstår att det känns tungt när det inte finns några tydliga fel. Jag förväntar mig ju ingenting eftersom jag är 40 och dessutom har dålig äggreserv. Hon fick det förklarat att det handlar om embryots kvalitet, dom kan se om det delat sig fint men dom kan inte se om embryot har några andra fel som skulle lett till ett icke friskt barn. Så det är bara att försöka igen. Har ni tre fina ägg i frysen så blir du säkerligen gravid snart. Upp med hakan, det här är en jobbig resa men du kommer klara det OCH få en fin belöning:)

Lycka till!
  • Sjuttiosjuan
    Xantan85 skrev 2017-03-05 06:53:59 följande:

Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...

Men åhh:( Hoppas verkligen, verkligen att dom hittar någon orsak.

Kram på dig!
Svar på tråden IVF Januari 2017