• anina

IVF Januari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 10:49:16 följande:

Det verkar gå rätt bra för er tjejer! Kul :)

Imorgon börjar jag med nässprayen Synarela som har rätt jobbiga biverkningar om man har otur men jag mådde helt okey sist när jag körde långa protokollet så hoppas på samma tur denna gång:)

Spännande men också jobbigt att ge sig in i karusellen igen, har varit ganska skönt med paus ett par månader och kunnat följa er istället. Men nu tar jag nya tag, kanske blir vårt sista försök innan vi får börja fundera seriöst på äggdonation.

Kämpa på nu<3

Hoppas det går bra för dig. =)
    Jag mådde dåligt under långa protokollet, hoppas du slipper det.
  • anina
    Xantan85 skrev 2017-01-26 09:44:47 följande:

Nu är mitt äggplock klart och det gick snabbt, men var väldigt smärtsamt!!! Jag har endometrios på höger sida och de gjorde allt värre tydligen, men jag härdade ut och nu är det klart! Ligger i sjuksängen och är så nyfiken på om dom fått fram några ägg!!!!!

Jag var asrädd innan men just nu känner jag mig som en superwoman!

Bra jobbat. :)
  • anina
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-30 12:20:22 följande:

Någon som mått illa av gonal f, ska ta 4:e sprutan ikväll och hela dagen igår var jag illamående, var sängliggande halva dagen, vattnades i munnen så fort jag reste mig eller liknande, och kunde inte äta på hela dagen, har dessutom haft magknip till å från i magen, men kan ju vara mensvärk också, idag mår jag bättre men fortfarande illamående å magont till och från.. Har ringt läkarn men dom sa att illamående är vanligt, de skulle ringa upp om de tyckte jag skulle komma dit, har tid för ul på onsdag..

Jag mår jätteilla av Puregon. 
    De sa att det är normalt. 
  • anina
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-31 09:16:00 följande:

En fråga till er tjejer!

Är det någon av er som rider eller håller på med annan "skumpig" träning?

Vad har ni isåfall fått för rekommendationer? Har hört vissa som avrått från träning och ridning och vissa som tycker man ska leva på som vanligt efter hur man mår.

Jag har egen häst och det innebär ju en del planering om man måste lägga ridningen på hyllan hela ruvartiden. Har gjort båda alternativen men det blev ju inte bättre för det, blev nog snarare sämre känslomässigt den ivfen jag skippade ridning helt.

Håller tummarna för er alla<3

Jag fick bara höra att jag inte får träna hårt, utan bara promenader och sånt.
    Så jag har lagt ner träningen helt. Jag kan inte träna lugnt. =)
  • anina

VUL 3 och blodprov igår. På torsdag blir det äggplock. =)
    Idag Ovitrelle sprutan.

• anina
    Xantan85 skrev 2017-01-31 11:32:06 följande:

Nu är jag på väg till Falun för att återföra en 5 dagars! Så himla spännande, nyfiken på om de är några fler av våren 6 befruktade ägg som klarat sig så här långt!!!

Vad härligt. =) Lycka till. =)
  • anina
    Milla8101 skrev 2017-01-31 19:03:44 följande:

Härligt va kul, hur många blåsor såg dom?

Tror det var 12. :)
  • anina

Det har hänt en del i tråden sedan jag läste för ett par dagar sen. Jag läser ofta alla inlägg, men skriver inte jätteofta. Vissa dagar orkar man inte skriva, trots att inget speciellt har hänt. 

Beklagar ni som har fått så tråkiga besked. Tänker på er och hoppas att ni snart kan ta nya tag och få ert plus. Hjärta

Och stort grattis ni som har fått plus. Nu hoppas ni att det håller i sig och blir kanon. Hjärta

Vi gjorde äggplock igår. 15 ägg blev det. =) Nu sitter jag och väntar nervöst på samtalet om något blev befruktad eller eventuellt hur många. 

Kram på er alla

• anina
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 20:46:02 följande:

Min man, är som de flesta andra här, verkar det som dvs han säger inte mkt alls.
    Min säger typ ingenting heller. 
    Jag frågar ibland, "är du spänd inför detta, är du nervös osv", men det blir bara ett ja eller nej till svar. 
    Det är nog vanligt bland gubbarna. 
  • anina
    De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)
    Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.
Svar på tråden IVF Januari 2017