• AnnZoo81

IVF Januari 2017

Milla8101 skrev 2017-01-21 13:12:28 följande:

Hur mår ni Karin08 och AnnZoo81 ? Några biverkningar på eran tredje dag?

Hej.

Kände mig svullen och magont första delen av veckan. Men nu känner jag inget speciellt.

Testar 3/2. Då är vi tre som testar samma dag. :)

Kul med så bra resultat. :)

Vila dig nu lite.
  • AnnZoo81
    Emsoff skrev 2017-01-22 18:34:42 följande:

Hur långt innan tog ni ovitrelle? 36 timmar?

Jag fick ta min 34 tummar innan för att de var rädda för att de skulle mogna för tidigt. Då jag under min GonalF behandling fått spontan ägglossning.
  • AnnZoo81
    Emsoff skrev 2017-01-23 06:55:36 följande:

Jag ska vara där kl 8 på morgonen i morgon. Tid sprutan 20 igår. Så det blir nog mer än 36 för mig också. Känns skönt att veta att det blev mer än 36 för dig också. I eftermiddag far vi upp till Dalarna!

AnnZoo81, var det vanligt att det blev så? Hur upptäckte du att äggen släppt?

Det såg det på mitt sista VUL.

De berodde på att jag tog GonalF längre tid än vad man brukar sa dem. Det blev 16 dagar för mig med sprutorna.
  • AnnZoo81

[quote=77336577][quote-nick]Emsoff skrev 2017-01-23 10:04:57 följande:[/quote-nick]

Hur många ägg "försvann" för dig? Hur många fick du ut tillslut?

Ca. 6 st försvann. De plockade ut 8 st vid äggplocket men bara 6 st var mogna. Av de 6 överlevde/delade sig 1 som de var tänkt.

Det guldkornet sattes tillbaka i mig i onsdags.

• AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-25 11:50:05 följande:

Ruvar ju bara på en 2 dagars plutt, så det känns tidigt att testa.

När har du testdag och har du känt av några symptom? Hoppas för plus för dig och mig!

Har du märkt av några graviditets symptom?
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-25 20:32:08 följande:

Inte något speciellt tycker jag.. har du?

Och ska du hålla dig tills den 3:e februari för att testa?

Tycker tiden går så himla segt!

Inget speciellt som skulle kunna vara ett tecken.

Tänkte vänta till den 3:de. Har beräknad mens i helgen så jag ska åtminstone vänta och se vad som händer i helgen. Åh hoppas att mensen uteblir.

Tror du att du klarar av att vänta tills den 3:de?
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-28 17:31:49 följande:

Hur går det för er andra?

Själv känner jag mensvärk och tror att jag kommer börja blöda när som

Har oxå mensvärk känns det som.. :/
  • AnnZoo81
    Emsoff skrev 2017-01-28 19:37:55 följande:

Det är helt normalt att känna molvärk. Har varit gravid 5 gånger och har känt som att mensen är på gång varje gång. Har också varit skengravid säkert 20 gånger ;)

Tack det värmer med omtanke. :)
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-29 11:22:24 följande:

Tack för pepp!

Nu har det dock börjat bli mer rött, så övertygad om mens Hoppas ju så klart, men försöker samtidigt ställa in mig på att det inte lyckats för att inte bli sårad.

Och jag har räknat lite dåligt, tror ev dag 11?

Hade äp den 16:e och insättning den 18

Håller tummarna för att det inte är som du tror. Jag hoppas att det är kvar och att det bara är en mindre blödning.
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-01-29 15:08:24 följande:

Tack snälla rara!

Hur går det för dig?

Hade extrem "mensvärk" igår, idag är det bättre.

Har inte gjort något test. Tänker vänta tills fredag morgon.
  • AnnZoo81
    Milla8101 skrev 2017-01-30 09:24:28 följande:

Jag är på ruvardag 9 , lutinus är värst mitt på dan eftersom vi är o åker skidor just nu :)

Kan man testa tidigare med en 5 dagars blastis?

Lutinus är väl ingen hit men får väl hoppas den gör det den ska. Så tänker jag iaf. :)

Förstår att du är sugen på att testa. Vem är inte det. Tycker det är jobbigast när jag är ledig. Då hinner jag tänka och känna efter hur kroppen känns. När jag jobbar så tänker man inte på det på samma sätt.

Jag ska verkligen kämpa för att vänta tills fredag. Min största fara just nu är att testa, se resultatet och sen de känslor som kommer med det... Åh jag vet att läkaren sa att det var väldigt tidigt att testa redan den 3/2 fredag. Men oki.
  • AnnZoo81
    Karins08 skrev 2017-02-01 14:39:22 följande:

Nej. Så för min del gick det inte vägen

Har ingen känsla alls. Men ska snart få testa inte långt kvar nu.
  • AnnZoo81
    Milla8101 skrev 2017-02-02 12:54:55 följande:

Hur går det för dig? Jag har ont i nedre delen av magen på sidorna, molvärk och rosa flytningar, börjar tro att det skiter sig. Testar imorgon bitti, orkar inte vänta :( har du testat lr väntar du?

Testade imorse. Visade minus. Blev så klart ledsen även om jag borde ställt in mig på att det skulle ske.

Ringde SU och dom sa att det var tidigt men oki att testa och att resultat nog stämmer ändå. Men jag fick välja om jag skulle fortsätta med Lutinus några dagar till och testa i helgen igen. Eller sluta idag och invänta mensen som troligtvis hålls tillbaka av Lutinus. Skulle ringa när mensen kommit igång ordentligt så skulle doktorn se över hur behandling gått och se om någon förändring ska göras och sen någon gång mars/april börja om igen.

Idag känner jag mig ordentligt deppig. Fallit i gråt flera gånger på toaletten. Men inte mycket att välja på bara samla sig och gå ut och jobba. Sjukt avis på alla gravida nu.

Lycka till! Jag hoppas det går vägen för dig.
  • AnnZoo81
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 20:46:02 följande:

Det

Hej,

Ja, det är en pärs varje gång man försöker och misslyckas. Värst är att inte ha NÅGON att prata med det hela om...

Har svårt att dela med mig av sådant jag kämpar med - har alltud haft. Men är jättebra på att lyssna på andra och stötta/trösta/peppa.

Ingen i vår närhet vet och därför känns det extra tufft för mig som är en person som gärna pratar, analyserar m m

Min man, är som de flesta andra här, verkar det som dvs han säger inte mkt alls.

Pratar inte om vare sig oro eller hopp. Han tar allt som det kommer och oroar sig aldrig i onödan. Önskar jag var likadan...

Men jag har alltid tänk/känt och funderat mkt.

Håller på med Bisolvon och Lutinus nu tre ggr om dan.

Blir en del spring på jobbet... går sällan på toa annars...

@AnnZoo82 Vad tråkigt - vet vad du känner och går igenom alltför väl. Kan bara beklaga!

Har ni ägg i frysen så ni kan prova igen?

Inga ägg i frysen måste börja om helt från början.
Svar på tråden IVF Januari 2017