• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Emsoff
    ammela skrev 2017-01-21 18:13:46 följande:
    Oj, är ju stor skillnad.
    Hur många IVFer har ni gjort?

För oss är det inga "fel" på mig och jag är 32 så kanske därför jag får så lågt.
    Det är första för oss. Men jag blir snart 38 år. Inga fel på oss enligt alla möjliga prover. Men fått fyra missfall. Har en dotter som kom naturligt och lätt. Hon är 4 år.
  • AnnZoo81
    Milla8101 skrev 2017-01-21 13:12:28 följande:

Hur mår ni Karin08 och AnnZoo81 ? Några biverkningar på eran tredje dag?

Hej.

Kände mig svullen och magont första delen av veckan. Men nu känner jag inget speciellt.

Testar 3/2. Då är vi tre som testar samma dag. :)

Kul med så bra resultat. :)

Vila dig nu lite.
  • Milla8101
    AnnZoo81 skrev 2017-01-21 20:44:42 följande:

Hej.

Kände mig svullen och magont första delen av veckan. Men nu känner jag inget speciellt.

Testar 3/2. Då är vi tre som testar samma dag. :)

Kul med så bra resultat. :)

Vila dig nu lite.

Va skönt, har läst lite olika berättelser där några haft väldigt ont.

Tack, vilar för fullt :) läste att man skulle slippa städa och ta hand om köket dom kommande dagarna :)
  • HarmoniMalin87
    Milla8101 skrev 2017-01-21 13:53:55 följande:

Jag fick lite ont i magen igår kväll och idag på morgonen. Men nu känns det bra något uppsvullen kanske.

Jag testar den 3 feb lång väntan. Samma som er va?

Dom hamnar säkert i frysen. Vart går ni?

De som hamnar i frysen, använder man dom vid ett eventuellt nästa försök eller hur funkar det? Eller gör man hela processen med sprutor, äggplock osv igen?
  • Life02

Igår var jag på VUL 2. Nu hade äggblåsorna växt på sig bra och de gissar äggplock onsdag eller torsdag. Nytt VUL imorgon.

Men läkaren tyckte han kunde se en liten polyp i livmodern. Han vet inte säkert men noterade det. Är det en polyp måste man vänta med insättning till den är borta ???????? han gjorde det inte till någon stor sak men jag är helt knäckt. Denna ovisshet hela tiden.

• Emsoff
    Life02 skrev 2017-01-22 12:03:51 följande:

Igår var jag på VUL 2. Nu hade äggblåsorna växt på sig bra och de gissar äggplock onsdag eller torsdag. Nytt VUL imorgon.

Men läkaren tyckte han kunde se en liten polyp i livmodern. Han vet inte säkert men noterade det. Är det en polyp måste man vänta med insättning till den är borta ???????? han gjorde det inte till någon stor sak men jag är helt knäckt. Denna ovisshet hela tiden.

Har ni gjort hss-undersökning tidigare? De borde ha sett en polyp då tycker jag. Är nog ingen fara. Polyper kan man ha och bli gravid ändå. Men de kanske bara vill kolla hur stor den är. En polyp kan de (oftast) ta bort vid en hysteriskopi (som inte är någon komplicerad jättegrej att göra).
  • HarmoniMalin87

hej! Vi var på vårt första besök för 1v sen. Nästa ggn jag skall dit (ej blivit kallad än) så skall jag undersökas. Därefter skall behandling påbörjas vid nästa mens.. men hur länge fick vi vänta från första besök??

• Life02
    Emsoff skrev 2017-01-22 12:50:57 följande:
    Har ni gjort hss-undersökning tidigare? De borde ha sett en polyp då tycker jag. Är nog ingen fara. Polyper kan man ha och bli gravid ändå. Men de kanske bara vill kolla hur stor den är. En polyp kan de (oftast) ta bort vid en hysteriskopi (som inte är någon komplicerad jättegrej att göra).
    Vad är Hss? Tack för dina positiva ord!!!!
  • pigan86
    HarmoniMalin87 skrev 2017-01-22 12:59:12 följande:

hej! Vi var på vårt första besök för 1v sen. Nästa ggn jag skall dit (ej blivit kallad än) så skall jag undersökas. Därefter skall behandling påbörjas vid nästa mens.. men hur länge fick vi vänta från första besök??

Jag var på mitt första besök på ivfkliniken i november tanken var att vi skulle börja med behandlingen kommande mens, pga cysta fick jag vänta tills den var borta + avbrott under julledigheten. Och nu väntar vi på blödningen och då kör vi igång.

Så om allt ser bra ut för er så gissar jag att ni bara behöver vänta in nästa blödning. Ett tips, hör efter på erat besök på kliniken, för orgalutran är tydligen slut nästan överallt i sverige och även slut hos leverantören. Tänkte de kanske är bäst att ni hör er för om de också, ifall ni kommer behöva ta den sprutan.

Lycka till och hoppas allt går bra, den här väntan gör en tokig :)
  • pigan86
    Life02 skrev 2017-01-22 13:05:04 följande:
    Vad är Hss? Tack för dina positiva ord!!!!
    HSS är en undersökning där dem spolar igenom livmodern och äggledare för att se så de inte är trång passage.

Jag gjorde en sådan och det kommer jag aldrig glömma om man säger så.
Svar på tråden IVF Januari 2017