• Xantan85

IVF Januari 2017

Emsoff skrev 2017-02-06 10:31:25 följande:

Nu har jag börjat få rosa flytningar. Så gissar på att det är fröken röd som är på väg. Känner också i kroppen som vid mens. Har testdag på lördag. Men kommer nog inte behöva vänta så länge känns det som. Alla menstecken är här!

Gjorde äggplock för 13 dagar sen. Så antar att det är enligt cykeln. Bara att ladda om! Inget i frysen!

Ånej... det va inte kul att läsa... fan också... men jag hoppas det inte blir mer...
  • Xantan85

Jag har börjat må dåligt nu på eftermiddagen, är det någon som har någon erfarenhet om överstimulering? Är rädd att de ska vara det! Har ond och svullen mage, känner mig tung och yr i huvudet och orken tryter! Men jag vet inte hur det känns att ha det!

• Xantan85
    anina skrev 2017-02-06 18:49:42 följande:

Jag känner ungefär likadant 4 dagar efter äggplock. Ser gravid ut och känns som jag ska explodera. Ont och yrsel.

Hur mår du nu?

Jag sitter på akuten nu... vet inte vad som är fel.. jag kan inte ha några av mina byxor längre och har ökat 6-7kg i vikt...
  • Xantan85

Jag är överstimulerad med kraftigt förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern och kring levern! Ska på åter besök på onsdag och blir troligtvis inlagd då.. det går tydligen inte att stoppa det här förloppet utan det planar ut när jag blivit som sjukast och dom vet inte i nuläget hur sjuk jag kommer att bli...

• Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-07 07:40:35 följande:

Huh! Stackare! Ta hand om dig!

Milla8101 skrev 2017-02-07 07:49:59 följande:

Nä fy, måste göra jäkligt ont, krya på dig!

Ja det gör ganska ont och spänner otroligt, men jag är mest rädd för hur sjuk jag kommer bli!
  • Xantan85

Jag är tillbaka på akuten nu och har lågt blodtryck, väldigt ont i huvudet och svullnaden har ökat!

Hade ingen jättebra förebild, men den till höger är hur jag såg ut dagen innan äggplock och den till vänster är nu innan jag for in på akuten ikväll..

• Xantan85

Ja det är min första gång, vi har dock kämpat med massa olika sätt i 11 år.. nu blev jag inlagd då mina äggstockar är kraftigt förstorade ca 15x10cm och det börjar sippra ut vätska i buken lite här och där!

• Xantan85

Jag är hemma från sjukhuset nu men ska tillbaka igen på måndag! Jag tycker att jag är mindre svullen idag men jag kan däremot knappt ta mig till toan för jag blir alldeles yr och mår illa!

Så trött på att ligga och vila men jag hoppas det har vänt nu, för de är inte trevligt!

• Xantan85
    Milla8101 skrev 2017-02-10 20:58:24 följande:

Skönt att höra att det är lite bättre, hann du få tillbaka något ägg? <3

Ja då jag fick ett jättefint blastocyst tillbaka och har testdag på måndag! 2 dagar kvar!!!!!!!
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-02-10 21:27:16 följande:

Ja, frågan är hur snart efter vi får prova igen? Hur lång tid som måste gå emellan? Eller om vi kan börja spraya nu snart igen. Vill inte spilla någon tid.

Sen så funderar vi på att fortsätta hos vår ursprungliga läkare här i Stockholm. Ska kolla upp det i veckan. Hen har ju inte trott på ivf för oss, utan att vi klarar det bäst själva. Men nu blev jag ju inte gravid ens med ivf, så vi ska höra hens tes innan vi bestämmer oss slutgiltigt för klinik.

Är lite medicinering som jag vill att hens ska gå med på också. Många frågetecken :/

Så himla trist att läsa, och vad hemskt det måste kännas när ens läkare inte är 100% med på noterna! Tycker det låter som en väldigt bra idé att kolla upp alternativen så att de känns helt rätt!!!
  • Xantan85

Det är det här jag har löngtat efter i 11 år!! Nu är det äntligen vår tur, för det kommer gå hela vägen! Helt overkligt!!!!
  • Xantan85

Nu börjar jag bli så rädd.. känns som från en dag till en annan så börjar överstimuleringen försvinna... Borde den inte hålla i sig? Såklart skönt att slippa ha ont men jag är så rädd att de ska betyda att de inte bildas mer hormon... nån som har erfarenhet??

• Xantan85

Tack!! Min oro har mattats av nu under dagen, slutade ju med lutinus i går och tror att de kan ha haft en del med svullnaden att göra också, idag har jag varit svullen men inte extremt svullen, så jag tror de var de som hände!

• Xantan85

Så himla tråkigt med alla trista besked och skitblödningar... men jag hoppas på er alla inom en snar framtid!

Vi var på tidigt vul i dag för att kolla mina överstimulerade äggstockar!

Vi såg en liiiiten liten hinnsäck som var typ 4 mm! Inget mer syntes men eftersom vi inte såg någonting alls i måndags så var det ju toppen! ? min läkare sa att de var helt normalt för att vara i vecka 5+1 även om man ibland kunde se en större hinnsäck så var den inom normalkurvan! Men oro finns ju alltid såklart! Men jag ska försöka njuta allt jag kan!

Äggstockarna har dock inte minskat i storlek så jag blir fortsatt sjukskriven och beordrad vila och åter vila...!!!

Återbesök om en vecka!!

• Xantan85

Hej igen.. fick ju ett fint härligt plus och fick sedan se en hinnsäck på vul, men nu är de kört.. jag har så ont och det känns så värdelöst.. nu är missfallet ett faktum..

• Xantan85
    anina skrev 2017-03-01 00:25:04 följande:

Är du helt säker? Tänker på dig och ber för er. <3

Helt säker... har fruktansvärt ont och blöder floder
  • Xantan85

Nu har jag legat inlagd på sjukhuset sedan fredag morgon.. en elak infektion som har krävt 3 olika antibiotika intravenöst flera gånger per dygn. Exakt samma sak hände mig för 4 år sedan.. känns som de är nått galet att de inte kan vara en slump, men ingen har nått svar påvarför vi för det första har jättesvårt att bli gravida och när vi blivit de nu 2gg på över 11 år så slutar de med missfall, infektion och att bli inlagd på sjukhuset. Jag mår bättre fysiskt idag men ny kommer alla känslor istället som gör kaos i hela mig...

Svar på tråden IVF Januari 2017