• Emsoff

IVF Januari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 15:35:03 följande:
    Men vad tråkigt för dig:( Hoppas på guldägget!!!

Vi har ju bara fått ut ett enda fjuttigt ägg båda våra försök, de sattes ju båda in igen. Ledde ju inte till någon graviditet men ändå. Klart du får tillbaka ett fint embryo imorgon, det bara måste bli så!!
    De sa att jag "lätt" blir gravid. Iom att jag varit det 5 gånger. Så mitt problem kanske ligger i just i kassa ägg. Att endera så blir de inte befruktade (därför det tar tid). Eller så blir det missfall. Och jag är så himla rädd för ett till missfall. Kassa ägg kan man ju inte göra så mycket åt, mer än att hoppas på att det någongång kommer ett fint ägg. Det där med att tänka positivt är inte helt lätt. Men ska försöka!
  • Emsoff
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-25 16:34:32 följande:
    Ja, tänka positivt kräver verkligen en hel del, verkligen INTE lätt. Särskilt inte när man inte själv kan påverka resultatet:( Men går det nu kanske dom kan microinjicera nästa gång? Då borde väl fler bli befruktade kanske? Eller funkar det inte så? Hade du Menopur nu? Det sägs ju att det kanske inte ger så många fler ägg men bättre kvalité?

Har du testat Dhea? Dom verkar ju tro på det i Falun.

Styrkekramar och positiva tankar till dig!
    Vad är Dhea?

Jag körde Gonal-F. Får prata mer med dem om menopur imorgon.
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-25 21:00:39 följande:

Nu är jag förvirrad, får man äta frukost innan äggplock? Har för mig att dom sa de när dom ringde, men nu läser jag överallt att man ska fasta?! Hörde jag helt fel?? Gör äggplock i Falun i morgonbitti

En lätt frukost sa Falun till mig. Så ät dig inte proppmätt. Jag åt yoghurt och två knäckemackor. Det gick bra!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-25 21:01:46 följande:
    Förstår dig, men försök att inte tänka så, det kan ju faktiskt vara så att dom är jättefina, du får tillbaka ett o sen åker ett i frysen. Jag skulle ju ha jätte dåliga ägg enligt min läkare, men jag fick ut 6 och 4 befruktades. 2 av dom var jättefina, 1 åkte in i frysen och 1 till mig :) Det kan vara lika för dig.
    Vad hände med de andra två som befruktades?

Tack! Ska försöka tänka peppigt! Får höra vad de säger imorgon.
  • Emsoff

Xantan85 Jag frågade jättenoga om det där med att äta. Så du får äta lite grann. Men välj med omsorg ;)

• Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-26 06:18:57 följande:
    Ja men då kanske jag har hört rätt! Vad skönt!!! Jag avskyr yoghurt och liknande så de här blir bra!!

Hoppas att era ägg är befruktade idag och att allt ser bra ut! Nu ska jag göra mig klar att åka! Känner mig inte lika rädd idag! Men magen spänner och gör ont, dessutom har jag gått upp 5 kg på en vecka så jag kan typ inte stänga brallan!!
    Lycka till idag! Tänker på dig! Allt gick väldigt snabbt för oss när vi kom dit. Tjoff tjoff sa det så var jag ombytt och min man på herr-rummet. Tror att jag var inne på plocket halv nio redan. Så var lite förberedda på det!

Jag hade precis den värsta smärtan i magen. Nu har det gått över. Men ska ringa dem och kolla efter 8.
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-26 09:44:47 följande:

Nu är mitt äggplock klart och det gick snabbt, men var väldigt smärtsamt!!! Jag har endometrios på höger sida och de gjorde allt värre tydligen, men jag härdade ut och nu är det klart! Ligger i sjuksängen och är så nyfiken på om dom fått fram några ägg!!!!!

Jag var asrädd innan men just nu känner jag mig som en superwoman!

Hurra! Super woman! Bra jobbat! Håller tummarna! Sitter i bilen på väg upp nu!
  • Emsoff

Nu på väg hem till Stockholm igen. Bara 1 ägg av mina 2 hade delat på sig som det skulle. Så 1 är nu på ruvning. Det andra kasserades. 11 februari blir min testdag!

Gjorde för övrigt ett gravtest igår bara för att se om hormonerna gjorde utslag. Vilket de gjorde, mitt test innan ET visade positivt. Så det är väl anledningen till att man ska vänta så länge på att testa. Jag har även tidigare haft en såkallad biokemisk graviditet tidigare. Så de vill väl undvika att vi ska uppleva den känslomässiga bergodalbana.

• Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-26 16:08:30 följande:
    Ååå va spännande att du ruvar nu!! Det ska gå vägen!!!
    Ja! Det känns bara lite surt att endast 1 av mina 8 blev något. Men ibland kan man ju få ha lite tur.

Och den här situationen var nästan lite mer absurd än vid uttaget tycker jag. Fan vad man ska stå ut med konstiga saker, haha!
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-01-27 08:54:24 följande:
    Tur att du fick tillbaka ett, trist att det andra inte klarade sig, men det du fick är garanterat guldägget! :)

Vad är en biokemisk graviditet?

Lycka till nu! :)
    Det är oftast ett dåligt ägg som kroppen tar emot och signalerar då att det finns ett befruktat ägg i kroppen. Men som snabbt stöts bort för att det inte är bra. Ungefär så har jag fått det förklarat. Det kan exempelvis vara ett ägg som fortsätter att dela sig, men på fel sätt. Och jag tog gravtest på BIM -1. Då var det positivt. 6 dagar senare kom mensen och testet var negativt. Hade jag väntat någon dag till med att ta testet hade det antagligen varit negativt. Och det är därför de inte rekommenderar att man testar för tidigt, just för den känslomässiga bergodalbanan. Vilket är sjukt svårt. Min läkare räknade det inte ens som ett missfall. Men det gör jag! Vet inte varför det heter just biokemisk graviditet. Finns bättre beskrivningar om man googlar.
Svar på tråden IVF Januari 2017