• gruvan

Ni som hade blödningar under tidig graviditet som inte slutade i missfall, hur var det?

Hade som du min andra graviditet och efter tre veckor med brun/röda flytningar började jag blöda som en vanlig mens. Åkte till gynakuten dagen efter där det kunde konstateras att det var mf. Då var jag i v 7.

Min tredje graviditet var det samma visa igen. Brun/röda flytningar från v 5 och i v 7 kom det färskt blod. Fick såklart smått panik men på gynakuten fick jag se ett tickande hjärta! <3 Flytningarna fortsatte ett par veckor till sedan slutade de helt. Nu är han 7 månader så allt gick bra den gången.

Tyvärr är det omöjligt att veta om det slutar med mf eller inte för din del men jag håller tummar och tår för att allt går bra för dig!

• gruvan
    Lillaknytet2017 skrev 2017-01-09 20:32:21 följande:

Åh denna ovisshet. Försöker nog googla mig till ett svar varför jag blöder, men som du skriver så är det ju helt omöjligt att veta... Ska nog begära ett tidigt vul om 1,5 vecka när jag förhoppningsvis går in i v.6 om inget händer som verkligen skulle tyda på mf. Efter ditt mf, hade du symtomen kvar ett tag eller försvann de ganska direkt? 

Tack snälla och grattis till bebislyckan 

Tack! :)

Nja, illamåendet gav sakta med sig så även om det inte försvann direkt så var det en tydlig förändring. I min senaste graviditet misstänkte de att jag blödde för att moderkakan höll på att bildas över/väldigt nära öppningen. Eftersom öppningen är rörlig eller vad man ska säga, gjorde det att blodkärl gick sönder lättare då. När livmodern växte följde moderkakan med uppåt och la sig tillslut mitt fram på magen. Då blödde jag inget mer heller.
Svar på tråden Ni som hade blödningar under tidig graviditet som inte slutade i missfall, hur var det?