Inlägg från: fian1982 |Visa alla inlägg
  • fian1982

Letrozol januari 2017

Hej på er! Hoppas det går bra om jag hänger med? Hämtat ut Letrozol o väntar på att börja första kuren (enkel dos, dag 5-9) i slutet av nästa vecka.

Har försökt i lite drygt 1 år, så skönt att äntligen få hjälp - även om dagarna går väldigt sakta... Vill ju börja NU haha XD

• fian1982
    Kochanajestem skrev 2017-01-25 15:46:25 följande:

Startade precis en liknande tråd men hittade denna så jag hänger på här!

Jag och min man ska börja med Letrozol from nästa mens, så om ca 1-2 v.

Vi har försökt ca 1 år. Jag har hög äggreserv, men har antingen inte haft ägglossning (vissa månader) eller haft väldigt tidig/sen andra månader.

Välkommen!

Då börjar du och jag vår behandling ungefär samtidigt - spännande!

Hur har din cykel sett ut?
  • fian1982

Det var goda nyheter Bebo86! Du får uppdatera oss på måndag o berätta hur det går. Håller tummarna hårt för dig!

• fian1982
    Kochanajestem skrev 2017-01-25 22:37:58 följande:

Hej fian1982!

Spännande! :) skriv gärna när du börjar!

Cykel på ca 26-36 dagar. Din?

Ska jag göra, det får du också gärna göra!

26-31 dagar, så ska prova Letrozol av samma anledning som du. Hoppashoppas!

Hur går det för er som redan börjat?

Kramar till er alla <3
  • fian1982
    Kochanajestem skrev 2017-01-26 20:55:46 följande:

:)

Nu längtar man bara tills mensen kommer så att man kan börja (till skillnad från alla andra månader då man bara längtat efter att den inte ska dyka upp)

Ja precis, känner igen det där

Min mens dök upp redan idag, så tar min första tablett på onsdag!
  • fian1982

Hej på er!

Jag har tagit första Letrozolkuren nu (enkeldos dag 5-9). Ingen uppföljning inbokad, utan vi får klara oss själva o höra av oss om det skulle va nåt... Så testar här hemma med CB ägglossningstest. Massor av aktivitet i tjejmagen sedan i tisdags kväll så började testa redan igår på CD12 men hittills ingen gubbe... När har ni andra haft ÄL?

Hur går det för dig Kochjenestam? Kommit igång med din kur nu?

Kram på er alla <3

• fian1982
    Kochanajestem skrev 2017-02-12 07:12:24 följande:

Roligt att höra! Håller tummarna för er :)

Jag är inne på dag 4 av Letrozol nu!

Åh, då är du igång nu - skönt! Hur mår du?!

Håller tummarna för er och alla andra här! <3
  • fian1982

Hej på er!

Här kommer en liten update:

Tagit min första kur (enkeldos dag 5-9) och är nu på CD27.

Natten till igår sov jag oroligt pga magont och vaknade lite illamående... Lite tidigt kanske, men gjorde ett grav-test som inte visade något... Körde till jobbet men mådde bara sämre, blev mer yr o mådde illa så min man fick komma o skjutsa hem mig... Låg sedan hela dagen JÄTTESUGEN på saltlakrits (Salt o blandat)! XD

Ringde KK som sa att det va normala biverkningar av behandlingen... Meen hittills ingen mens... Vågar vi hoppas?! Idag har magen varit superspänd och molvärk i både mage o rygg, men illamåendet har avtagit som väl är... Dock inte alls hungrig eller sugen på att äta något över huvud taget, allt smakar blä... Tänkte göra ett nytt test på lördag morgon (CD29) om mensen inte dyker upp...

Nån som känt av något liknande?! Kram från mig!

• fian1982
    Nykär15 skrev 2017-02-24 08:26:25 följande:

Hur lång brukar din cykel vara? När hade du ÄL?

Jag var sjukt skengravid både första och andra kuren med Letrozol, men det var inget. Så ja, det är väldigt vanliga biverkningar tyvärr...läs på FASS så ser du att yrsel, illamående mm är vanligt. Men bara vänta några dagar och ta nytt test, kan ju vara för tidigt för att se på test beroende på när din ÄL var. 

Håller förstås tummarna på att det är nåt därinne, men pga negativt test så sent som CD27 så känns det som det kan vara bara biverkningar.

Min cykel har varit 26-30 dagar. Hade ÄL på CD14.

Var kanske lite otydlig, men gjorde testet på CD26. Så kanske lite i tidigaste laget... Ännu har mensen inte kommit så hoppas fortfarande! Antingen är det sjukt jobbiga biverkningar eller kanskekanske nånting annat ;) Denna eviga väntan...
  • fian1982
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:05:06 följande:

Om du hade äl på cd 14 så är ju cd26 = äl+12 så det är inte för tidigt testa. Men ha hoppet kvar till mensen annars kommer!

Kunde inte hålla mig så gjorde ett nytt test igår kväll (CD28) men även det var negativt... Ännu ingen mens, men det borde ju ha synts om det var positivt?
  • fian1982
    Nykär15 skrev 2017-02-25 23:25:59 följande:

Såvida inte ägget släppte senare och fäste sent, finns alltid en chans fram till mensen kommer.

Mensen kom nu i eftermiddags... Så första kuren (enkeldos, dag 5-9) fungerade inte :'((

Planen är dubbeldos nästa månad, men jag har haft väldiga smärtor, humörsvängningar +fått gå hem från jobbet pga yrsel och illamående så känner mig väldigt tveksam till att öka dosen/fortsätta med Letrozol över huvud taget... Misstänker nämligen att jag har endometrios... Har sökt pga mina smärtor flera gånger, men de hittar inget (mer än att det är ömt och gör ont på vä sida vid VUL) och säger att allt ser bra ut och säger att det är normalt att ha ont... Så f-n heller! Det kan inte vara normalt att ha så ont att man funderar på att gå tillbaka till p-piller för att slippa smärtan...

Ursäkta negativt inlägg, men är så fruktansvärt ledsen, arg och besviken på omhändertagandet och bemötandet i mitt fall... Har pratat med en privat klinik men de vill inte lägga sig i och säger att jag har haft tur som fått komma till den bästa och mest rutinerade doktorn...
Svar på tråden Letrozol januari 2017