sextiotalist skrev 2017-01-13 14:30:07 följande:
Jag vet flera som inte fixar att sova med sina egna barn i sängen (min egen sambo t.ex). Det finns så många andra lösningar på detta än att välja bort.
Det tvivlar jag inte alls på att det finns. Jag är emellertid inte en av dem och hade som sagt inte kompromissat om den saken heller. Jag hade inte löst det på något annat sätt, jag vill sova med min partner och jag ville, när det begav sig, sova med mina barn. Alltså kunde bara en partner som accepterade det vara aktuell. Andra hade absolut valts bort.
ungbrunett skrev 2017-01-13 14:32:11 följande:
Finns det någon som vill sova med någon annans barn i sängen? Fattar inte hur det kan vara en avgörande faktor och tas som massiv kritik om man som "styvförälder" inte vill hänga med någon annans barn 24/7 inklusive att behöva sova med dem! Ensamtid någon?
Javisst finns det det.
Jag hade inte tagit det som någon massiv kritik om min nuvarande man inte velat sova med mitt barn. Jag hade däremot sett det som att vi inte ville samma saker och eftersom jag inte själv var villig att kompromissa om detta så hade vi inte varit kompatibla utom möjligen som särbos. För mig var det oerhört viktigt att mina barn fick samsova så länge de ville och behövde göra det.
En annan sak jag aldrig någonsin kunnat tänka mig att kompromissa kring var att mina barn alltid kunde komma hem. Det fanns ytterligare andra saker också. Nu var inget av detta något problem för min nuvarande man eftersom våra värderingar och uppfattningar kring detta och mycket mer var överensstämmande.