Anonym (Va) skrev 2017-01-16 15:35:25 följande:
Barnet med separerade föräldrar kan vara i extra stort behov av att få vara nära sin förälder, särskilt när denne flyttat ihop med någon som inte är barnets andra förälder.
Varför låter du inte bara pappan sova i mitten? Varför har dina biologiska barn mer rätt till närhet än din partners biologiska barn?Läs svaret ovan. Barn med föräldrar som inte är separerade har inte samma behov av att vara nära den trygga föräldern.
Ser du inte skillnaden på barn som har sina båda biologiska föräldrar boende ihop än barn som tvingas bo vv i ny "bonus-familj"?Jag bor fortfarande ihop med barnens far.
Hon är gäst i barnets familj, ja.
Fast nu är detta många årsen och jag lät barnen sova i vårt sovrum tills det inte gick längre. Den minsta fick sova mellan oss (även om jag tyckte det kändes jobbigt) för att hon ville det. Så hon fick sin pappas och min närhet. När jag var höggravid och det blev trångt och för varmt plus att jag sprang upp och kissade jämt så valde pappan för min och deras skull att sova i deras rum istället. Så du behöver inte tala om för mig hur jag ska göra...
Våra barn behöver trotts att vi bor ihop sova hos oss ibland. Oro, rädsla eller bara behov av närhet. Så man behöver inte ha skilda föräldrar för att behöva sova nära ibland.
Och nej man är inte gäst i ett hus för att man inte är förälder till barnen i familjen... trångsynt!!