• Anonym (Öh)

Oärlig och fuskande sambo

Otroligt med dessa höginkomsttagare som befolkar fl!
    1. Jag har aldrig varit med om att det finns 5-6 rullar toapapper på ett hotellrum.
    2. Om man snor badrocken, champagnekylaren etc från hotellrummet så hör hotellet ofta av sig.
    3. Om man regelmässigt fipplar med reseräkningar etc på det klumpiga sättet så åker man dit. Snarare förr än senare.

Och, helt otroligt att person med den totala avsaknaden av självbevarelsedrift skulle kunna få anställning i de löneklasserna samt förtroendeuppdrag.
    Och helt otroligt att någon normalt funtad människa skulle slå följe med den.

• Anonym (Öh)
    Anonym (Städerskan) skrev 2017-01-12 12:43:10 följande:
    Stannar man många dagar så sätts ju nya rullar in. Om det finns en i behållaren och 2 extra, och så försvinner en av de extra, så sätter ju städerskan in en ny så att det alltid finns två extra. Bor man då i 3 dagar så är det ju lätt att samla på sig 6 rullar.
    Ska vi nu gå in på detaljer så finns det oftast bara en extrarulle. Möjligen skulle man med viss ansträngning och uthållighet kunna plocka på sig 5-6 rullar, men det är ju också rätt sällan man är så pass länge i ett hotellrum.
    Bor man säg en eller två nätter på varje hotell och byter ett par gånger kan man ju sänka pinsamhetsfaktorn och få ihop sina rullar, men vem f-n vill ta upp plats i väskan för sex toarullar?!
    Och detta beskrivs ju heller inte som en engångsgrej utan något som görs regelmässigt.
    Det finns ingen rim och reson. Särskilt inte i kombo med höginkomstkortet, som tydligen är det sista i det här forumet.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Städerskan) skrev 2017-01-12 13:18:51 följande:
    Jag har alltså arbetat på flertalet hotell.

Vissa rum har 2 extra rullar, särskilt om det är större rum. Morgonrock och dyl kan jag inte uttala mig om, men många hotell har ju en spa-avdelning, och gästen kan ju bara påstå sig ha lämnat morgonrocken där. Jag har svårt att tro att ett hotell riskerar sitt rykte genom att ringa en gäst och anklaga denne för stöld. Ett av "mina" hotell hade överkast som försvann, det gjordes inget åt saken mer än beställdes in nya. Handdukar försvann titt som tätt men vad skulle vi göra åt den saken? 
    Och som städerska där man städar ett flertal rum och olika rum varje dag har man ingen koll på hur många rullar toapapper just DET rummet har fått. Om jag ställde in ena dagen kanske min kollega gjorde det andra dagen. Vi höll inte räkningen.

Det är inte alls ovanligt att stanna 2-3 eller fler nätter på hotell, och är man på resa brukar man ju stanna minst en vecka. 

Så att sno toapapper från hotell är inte alls osannolikt. Men löjligt och snålt.
    Jag har också jobbat på ett stort svenskt hotell i flera år, men inte i städet. Dessutom har jag bott på hotell, många många nätter både i Sverige och utomlands.
    Att sno toapapper på hotell är inte osannolikt, nej. Men att regelmässigt fylla sin väska med fem-sex rullar är det.
    Om man inte är rubbad på något vis, förstås, men då blir ju både rubrik på inlägget samt övrig info i det helt lösryckt.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (är det förskingring?) skrev 2017-01-14 19:05:52 följande:
    jag argumenterar inte för någon sida, jag har bara inte förstått varför det skulle vara förskingring. Ett exempel på solklar förskingring vore ifall han hade hand om föreningens pengar och skriver ner en lögn i redovisningen och tar ut pengar till sig själv

jag vet inte om jag förstår frågan, men om både ag och föreningen ska betala en varsin resa så har han ju på det här sättet sett till att han får pengar. Om han har rätt till dom? jag vet inte, men de ger ju honom pengarna i utbyte mot ett kvitto och att han utför uppdraget på den andra orten. De är de premisserna som de har ställt upp
    Jag tänker snällt och antar att du spelar dum. Om vi nu antar att det här caset händer i verkligheten och inte bara är en teoretisk konstruktion, så handlar det ju om en person som låter sig ersättas för en utgift han inte haft. Han har rest och betalat resan EN gång, men han låter två huvudmän betala som att det handlar om två resor.
    Antingen låter han sin arbetsplats betala sin resa, och då bedrar han föreningen (egendomlig förening som ersätter flygresor i businessclass - vilket en person i den inkomstklassen gör vid arbetsresor)
    Eller vice versa.
    En av dessa ersätter honom för en utgift han inte haft.
    Det är bedrägeri.
    Är det föreningen som ersatt honom för ett falskt kvitto så har han förskingrat föreningens pengar.

Sen läcker hela historien som ett såll, men det verkar ingen bry sig om.
Svar på tråden Oärlig och fuskande sambo