• fornminne

Oärlig och fuskande sambo

Hade det bara handlat om småsaker hade jag inte brytt mig så mycket. Men det din sambo gör är grovt bedrägeri och förskingring ts! Han kan åka dit för det. Och DU kan OCKSÅ råka illa ut om det kommer fram att du visste, eller misstänks vara inblandad. Så för gudarnas skull, rädda dig själv innan det är försent. Din sambo har uppenbarligen nån störning. För det där är INTE normalt beteende, oavsett inkomst. Hur är han i övrigt?

• fornminne
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-01-12 15:54:27 följande:
    Han är en snåljåp och besatt av att utnyttja saker maximalt. Jag har bråkat som fan om de här sakerna. En rulle toapapper kan jag leva med. När han fyller väskan känns det sjukligt. Brottsliga saker som det jag fick veta om att sjuka sig på semestern och ta dubbla reseersättningar gör mig vansinnig, så jag har knappast varit en tyst mus hemma. Vi ska på familjerådgivning imorgon så det är väl läge att ta upp detta. Det känns som att jag kommer att kontakta kassören och be att få kopior på våra resehandlingar, och sen ta det från där.
    Hur orkar du leva med en sådan person? Och du har helt rätt, att försöka utnyttja allt och alla maximalt är sjukligt. Någon enstaka toarulle eller penna från jobbet är något helt annat.

Men visst, stanna med honom för all del, bara du är medveten om att du själv kan råka illa ut om det fortsätter, eftersom du sitter med i den där styrelsen samt indirekt har dragit nytta av hans ekonomiska brottslighet.
  • fornminne
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-01-12 23:46:33 följande:
    Nej, han är uppväxt i stabila förhållanden, det är jag som är uppväxt både fattigt och dåligt på alla de sätt.
    Är det därför du stannar med en sådan man? Du har inga vidare referensramar va?
Svar på tråden Oärlig och fuskande sambo