• Studentpappa

Oärlig och fuskande sambo

Anonym (är det förskingring?) skrev 2017-01-14 13:47:36 följande:

fast hur kan det ha upphört att gälla i deras ögon, om de godtar kvittot och ger honom pengarna?

Jag har aldrig försökt det där med mataffären så jag vet faktiskt inte hur det skulle bli

Det är ju solklart fall av bedrägeri, jag kan inte förstå hur du kan resonera som du gör? Förstår du verkligen inte att det är fel?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Anonym (är det förskingring?) skrev 2017-01-14 19:57:14 följande:

harförsökt förklara ungefär hur jag resonerar, vad exakt är det du inte du förstår?

Nej jag förstår än så länge inte att det är fel. Med de uppgifter som hittills framkommit. Kanske förstår jag så småningom allteftersom diskussionen fortgår

Det jag inte förstår är hur du inte kan förstå att det är fel och bedrägeri. Man kan inte göra utlägg för en kostnad du inte har förstår du inte det? Sen att det fungerar är ju för att ingen kommit på honom än, jag utgår från att det är tillräckligt för avsked från arbetet även.

Jag är kassör i en förening och då givetvis med i styrelsen, om jag fick reda på att en medlem körde med detta upplägg så hade jag sparkat ut hen med huvudet före och polisanmälan hade gjorts omgående.
  • Studentpappa
    Anonym (är det förskingring?) skrev 2017-01-15 19:33:22 följande:
    han hade ju ett utlägg i och med att han köpte biljetten man kan inte förstå det på något annat sätt.

ja jag är ju inte så insatt i hur det fungerar i föreningar, man kanske har rätt att sparka ut medlemmar bara för att man anser att de har gjort fel

polisanmälan har vem som helst rätt att göra för vad som helst, frågan är om de leder någonstans
    Alltså det här är inte öppet för tolkning, det är fel punkt slut. 1+1=2 inte 3 det finns liksom ingenting att diskutera.

Våldtäkt leder oftast ingenstans att anmäla det betyder inte att det är tillåtet likt förbannat. Jag börjar tro att du trollar, ingen kan vara så resistent att ta till sig något hur många ggr det än förklaras. 
Svar på tråden Oärlig och fuskande sambo