• Atorp

BF 15-30 SEPTEMBER

Hejsan! Är i v6 (5+2) och bf är 15 september, lite osäker på om det stämmer eftersom min mens har varit väldigt oregelbunden efter ett MA i september!

Både jag och min sambo blev lite fundersamma över hur vi lyckades utan att följa ÄL, första graviditeten tog över 1 år! Denna gången känns det däremot helt annorlunda så jag tror på att det ska gå vägen och att vårat första barn dyker upp i september ????????

• Atorp

Hej allihopa! Jag har en fråga som någon kanske kan svara på. Jag är idag gravid i v5+4 och har varit jätteorolig pga ett missfall för någon månad sedan. I helgen fick jag en dum känsla och tjatade till mig ett vul. Barnmorskan tyckte det såg jättebra ut och sa att jag är i 5+4 så det verkar stämma, MEN han kunde inte se fostret, bara allt annat. Han sa att detta är normalt i en sån tidigt graviditet. Men det gjorde givetvis mig ännu mer osäker för jag vill minnas att dom såg fostret så tidigt innan jag fick missfallet.

Någon som varit med om samma sak och hur slutade det? Borde jag var orolig? Ska på ett till vul på måndag.

• Atorp

Jaa det lugnade ner mig lite! :) har läst lite överallt på internet att bara fostersäcken/gulkropp syns så tidigt och att det är mellan v6-7 som man börjar se det tickande hjärtat. Jag såg också bara en svart klump men han var jätteduktig på att förklara allt :)

Svar på tråden BF 15-30 SEPTEMBER