• pricken85

Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin

Hej!

Bilden nedan är från kubtest i vecka 12+4. Är så nyfiken på kön och har försökt mig på nub-teorin. Men då har jag förstått det som att "nubben" är rak på tjejer och pekar uppåt på killar? Vårans lilla "nubbe" pekar nedåt, vad ska detta betyda?? :) Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin
  • pricken85
    Viggoeva skrev 2017-01-24 13:16:10 följande:

Hej! Vad skulle ni gissa på våran älskling?

Efter att ha googlat i massor på olika nub-teorier tycker jag det ser ut som en självklar tjej enligt teorin :) dock ingen expert!
  • pricken85

Fick med mig fyra bilder från ultraljudet men har alltid kollat på den som vart tydligast. Men på denna bild nedan tycker jag att det nästan ser ut som 2-3 "nubbar" och att dom ligger mer rakt. :)

• Viggoeva

Jaså dom använder sig av den teorin så säkert att dom bekräftar könet av den?

Då kan man kanske få lov att tro att det är en flicka vi väntar? ?? Jag kan nämligen inte själv ens hitta nubben :S

• pricken85
    Viggoeva skrev 2017-01-24 14:08:34 följande:

Jaså dom använder sig av den teorin så säkert att dom bekräftar könet av den?

Då kan man kanske få lov att tro att det är en flicka vi väntar? ?? Jag kan nämligen inte själv ens hitta nubben :S

Ja vad jag har läst mig till, efter vecka 12+0 så säger dem att de är 90% säkert. Men dumt att stirra sig blind på det :)

Om jag ser rätt så är nubben på din övre bild det som "lyser" starkt som ett vitt streck som ligger väldigt rakt. Likadant på den undre bilden, förutom att den inte lyser lika mycket! så enligt teorin tror jag absolut tjej!
  • Viggoeva

Tack :( inte för att könet spelar någon roll, men har en pojke sen innan och har alltid drömt om att få en flicka oxå <3

• Simone

Lånar tråden och frågar om någon ser på den här bilden?
  • Ek90

Skulle också gärna vilja ha svar på om man kan se något på vår lill* :)
  • ppersdotter

Såg att tråden är några år gammal, men någon som vill gissa kön på denna bebisen? ????????????

• ppersdotter
    ppersdotter skrev 2020-01-29 12:23:24 följande:

Såg att tråden är några år gammal, men någon som vill gissa kön på denna bebisen?

Svar på tråden Hjälp mig tolka kön från ultraljud med nub-teorin