Inlägg från: Snuttis2 |Visa alla inlägg
  • Snuttis2

Kub i morgon, så orolig :(

Då är det du o jag idag!! Har tid för kub nu på fm och har varit vaken sedan 03 inatt! Bara vridit o vänt mig!

Mer nervös över att fostret ska ha dött än själva kub resultatet! Mina symtom har också minskat o ändrat karaktär först i v 10 sedan i v 12 är nu i slutet på v 13!

Håller tummarna för dig & mig!

• Snuttis2

Detta är Min tredje graviditet, första missfall v 6 andra MA v 11 som upptäcktes vid vul! ingen blödning innan enbart lite minskade symtom! Mindre Blödning kan vara fullt normal med tanke på ökad blodmängd i kroppen, sköra slemhinnor o att moderkakan kan flytta sig när livmodern växer! Tror inte den behöver betyda något , mitt första missfall var tidigt men det gick inte att ta miste om när det drog igång ! MA är lurigare o jag förstår din oro för jag sitter med samma!

• Snuttis2

Ledsen om inlägget inte lugnade : (

Är det er första graviditet ? Har ni lyckats på egen hand? I så fall har ni oavsett utgången de bästa förutsättningarna!

Tycker att Det är bra att vi numera vågar prata om missfall o oro men sen är det viktigt att tänka på sannolikheten i sammanhanget!

Lätt att oroa sig o tänka : vänta på missfall än att tänka vänta barn trots att oddsen (som tur är) är större för ett lyckligt slut!

• Snuttis2

Vad härligt med många aktiva i tråden ! Det märks verkligen Vilken känslomässig anspänning detta är att gå igenom. Var på mvc på fm idag och fick efter lång väntan komma in. Pulsen skenade vilket blev spännande när de ville börja med blodtrycket , lär Vara sämsta blodtrycks värdet jag haft någonsin!

Jag kan meddela att det gått FANTASTICO : ) för oss idag o jag är så tacksam ! Tredje gången gilt liksom!

En lite sprattlande krabat på ca 8 cm som viftade runt!

Det som är möjligt att se så här långt såg bra ut! Har i anspänningen glömt exakt sannolikssiffra på KUB men det var 1:5400 någonting så det bedömdes som bra värde!

Nytt ultraljud bokat till början på mars o nu är det bara att inse fakta!! Jag har en Alien som rör sig o växer i buken!!!! Skämt o sido det verkar som vi kan få välkomna en ny familjemedlem i augusti!!!

Jag tänker på er imorgon och hoppas att ni kan få njuta av samma underbara besked som vi!

• Snuttis2

Hej igen! Vad har du för bf datum? Vi borde vara nära i tiden! Storleken var det Crl eller hellängd? Vårt var 7,8 cm på crl.

• Snuttis2

Oj hann inte se alla inlägg : ) frågan var till Risenta! Men jag välkomnar alla samtal! Grattis totteplopp!!!

Jag är 81:a även om jag inte fattat det än .

• Snuttis2

Grattis i efterskott Ia82F!!

Norrskensmor jag Håller tummarna för morgondagens besök, min kropp var i fullständigt uppror idag. Inte bättre av att inte få kissa innan då jag alltid blir sjukt kissnödig när jag är nervös!!

Knipträningen startade tidigt : )

• Snuttis2

Jösses vad nära vi ligger varandra i bf!

Risenta runt 30-31 juli, jag 2-3 aug och du runt 8 aug!!!

Fler kanske det är? : )

Fattar knappt att jag strax går in i v 14 sista veckorna har gått så fort. Har ni fixat med några praktiska förberedelser? Jag klurar på graviditetsförsäkringen nu och influensa vaccinet!

• Snuttis2

NICE!!

Grattis skönt då kan ni känna er lite lugnare, har själv verkligen slappnat av efter kub både av resultatet med också att få sett underverket gjorde gott för mig!

Nu tittar jag på försäkringsalternativ och maken har köpt första baby prylen- ett Besafe bälte!

Förutom bilbyte p G så är vi lugna i båten!

Det enda jag klurar på nu är att jag har medarbetar samtal nästa vecka o lär sannolikt få fråga om förlängning på det vikariat jag har.... väger hur jag ska göra ? Känns lite tidigt än men vill ha en god relation och inte vilseleda heller (har en fast anställning i grund men testar nytt under samma chef ) så vill hålla en god relation !!

Svar på tråden Kub i morgon, så orolig :(