• Nykär15

progesteron

Jag har tagit både kräm och tabletter. Jag tog krämen men fick ändå MA i vecka 13, men det lär ha berott på mitt höga TSH så nu får jag Levaxin. Men får även vagitorier Lutinussom jag tar när ÄL varit och fram till BIM och blir jag gravid ska jag fortsätta med dem till v 14. 

Man kan ju ta progesteronprov efter ÄL för att se om man har tillräcklig egen produktion. Jag har bra värden men de vill ändå stötta upp. Jag får även Trombyl för att minska risken för proppar på moderkakan osv som även det kan vara orsak till missfall. Jag har haft ett mf och ett MA under 2016 och gjort privat utredning för att få hjälp. 

Så hur det gick vet vi inte än...har försökt sen MA i juli och inget plus än.

• Nykär15
    mli01 skrev 2017-02-02 08:09:57 följande:

Vart tog du progesteron ? Rumpan eller slidan ? Prova rumpan i morse . Fy va obehagligt .

Skojar du?? De ska väl bara tas i slidan ändå?? Vilken sort?
  • Nykär15
    mli01 skrev 2017-02-02 12:57:33 följande:
    På fertilitetsguiden står de att tar man ändöppningen på morgonen sitter den kvar bättre .

Men då ska jag alltså ta i slidan ?

Fick du inte instruktioner från din läkare? Vad som står på nätet är ju inte vad din läkare sagt eller vad som står i bipacksedeln. Ja, du ska ta den i slidan och ingen annanstans. Om det är Lutinus?

Finns progesteron som man tar oralt med vet jag, men Lutinus är väl vanligaste man brukar få.

• Nykär15
    Loppan6 skrev 2017-02-02 23:46:05 följande:

Natta  
     Grattis till bäbisen :D

haha rolig diskussionen kring slida/ändtarm här haha :P
    Kan vara förvirrande ibland det där .

Natta - För mig som är lite okunnig- Varför tar man Trombyl?
    Är detta endast aktuellt vid IVF eller även vid insemination, har du någon koll?

Tacksam för alla svar

Jag får med Trombyl, det är blodtunnande och motverkar blodproppar på ex moderkakan. Ges gärna om man haft upprepade missfall, vilket vi har haft. Vi gör varken IVF eller insemination utan stimuleras i egen cykel.
Svar på tråden progesteron