Inlägg från: Jill 79 |Visa alla inlägg
  • Jill 79

Hur lång skoldag?

Bara en fråga av nyfikenhet, då jag känner att det verkar vara stor skillnad när jag jämför med vänner i olika kommuner. Hur långa dagar har era barn som går i ettan eller lågstadiet? I vår skola går du från 8.15 till 2 alla dagar utom en, då de slutar 13.20. Vänners barn i andra kommuner går 8 till 13 varje dag och ännu kortare en dag per vecka. Är det så här stor skillnad eller kanske våra barn har någon dag längre lov eller liknande. Känns ju som det blir ganska många timmars skillnad på ett läsår annars. Men det kanske inte blir någon större skillnad i långa loppet ändå? Viktigast är ju förstås kvalitén i skolan. Men jag blev bara lite nyfiken om det finns några regler eller något kring detta.

• Svar på tråden Hur lång skoldag?
  • Jill 79
    Carambolan skrev 2017-01-27 12:00:54 följande:

Det kan handla om hur många och många raster de har under dagen också. Min etta går nästan som din, 8:10 till 13:30 varje dag.

Ja.jag tror du kan vara inne på något där. Jag tror de har rast på FM och en efter lunch. Ganska långa gissar jag på, då han hade åkt skridskor på båda rasterna en dag förra veckan.
Svar på tråden Hur lång skoldag?