Inlägg från: sultanen |Visa alla inlägg
  • sultanen

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade svagt i förrgår och starkare i dag. Har en miljard symptom, så här var d i te alls med dottern eller det MA jag hade i höstas. Så olika det kan vara!

Finns någon FB-grupp?

• sultanen
    vi blir 3 skrev 2017-02-12 20:04:25 följande:

Svaret från 1177 är att invänta och se vad som händer

Ja, det är bara att vänta. Symptom kommer och går. Du kan ta graviditetstest med några dagars mellanrum för att se om det blir starkare/svagare, så har du lite kontroll.
  • sultanen
    Idamarie93 skrev 2017-02-13 16:48:59 följande:

Hejsan! ? jag plussade äntligen den 9/2 efter 1 års försök. Så himla glad men samtidigt jätte rädd för missfall. Och jag kan inte förstå att jag är gravid. Eftersom jag inte har kunnat förstått det själv har jag inte berättat det för någon. Trodde jag skulle vara den som ringde min sambo grinandes av lycka direkt jag fick positivt. Men han har fått vänta och nu för att gottgöra det ska han få reda på det på det imorgon när det är alla <3-dag. En av anledningarna är nog att jag har så svårt att veta vilken vecka jag kan vara i.. hade min sista mens första dag den 27 december och på mitt clearblue stod det att jag var i 3v+ . jag har extremt oregelbunden mens, obefintlig kan man säga då jag hade mens endast 2 gånger under året 2016 så känns väldigt svårt att räkna ut. Men kanske runt v4-6? Tippar på ett oktober barn iaf OM allt går vägen! ???? Grattis till er alla andra!

Om den visar 3+ är du nog minst i vecka 6, den aviserar från befruktning. Så du väntar nog en septemberbebis gissar jag :)
  • sultanen
    becka1989 skrev 2017-02-14 08:33:54 följande:
    Jag är i vecka 7 och har bf 6 oktober så möjligtvis början på oktober eller slutet på september.
    Ojdå, jag som räknade knasigt :)
  • sultanen
    Naturkraft skrev 2017-02-14 10:17:08 följande:

Hej,

Min senaste mens första dag var 29 dec 2016.
    Jag plussade på stickan 29 jan 2017 på kvällen cirka 3 dagar efter beräknad mens. Jag registrerar detta i olika appar och alla visar på beräknad bf den 4-5 oktober. Jag bestämde mig för att vänta med att ringa till en barnmorska tills det gått nån vecka så igår ringde jag första samtalet till min kommande barnmorska och hon frågade endast och efter min senaste mens första dag och sa: Jag beräknar att du har bf 14 oktober. Vilket då är cirka 10dagar framåt, hur är det ens möjligt?

Självklart kommer jag fråga henne detta när jag ska träffa henne om några veckor men tänkte om ni hade något bra svar? Fler som ringt och fått liknande framflyttade mot vad ni själva trott? Konstig sak kanske att haka upp sig på men kan inte förstå varför alla appar skulle visa fel på 10 dagar?

Den jag använder som en daglig koll är Preglife och enligt den är jag idag i gravidvecka 7 (6+5) .

Hoppas ni får en fin alla <3 dag :)

Hon måste ha räknat fel bara helt enkelt! I så fall skulle du ha bf en vecka före mej fast jag hade sista mensens första dag den 15 januari :)
  • sultanen
    Lina E skrev 2017-02-15 18:37:34 följande:

Hoppar in här :)

Plussade igår på alla hjärtans dag :) väntar nu nr 3 :)

Bf 24/10. Hade ett MA för 4 månader sedan som upptäcktes i v. 13.

Stort grattis till allihopa :)

Grattis! Hade också MA för fyra månader sedan, upptäcktes i v12. Men fast jag bara är 4+3 känns det redan helt annorlunda än då. Hoppas vi får behålla våra gryn den här gången ??
  • sultanen
    carolinheiner skrev 2017-03-01 06:51:02 följande:

Är facebookgruppen hemlig?

Jadå :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017