Inlägg från: LinaJ87 |Visa alla inlägg
  • LinaJ87

Gravid Bf Oktober 2017

Hej raringar! Hoppar in här jag med. Plussade igår, svagt, och idag "riktigt" med digitalt test. BIM 12 februari. Beräknad BF 21 oktober. Helt underbar känsla! Och livrädd nu vid lunch när det kom blod på pappret, först rosa och sedan rött, men inte mörkrött och inga klumpar. Orolig för MF, men försöker intala mig att det bara är en genombrottsblödning. Någon med erfarenhet av detta?

• LinaJ87
    Bella 89 skrev 2017-02-14 13:15:11 följande:

Det är inte helt ovanligt att det kommer en liten blödning när mensen egentligen skulle kommit. Så kan vara det, eller hundra andra saker som sköra slemmhinnor. Kan även vara det otänkbara men ta inte ut något i förväg, än så länge finns det goda chanser för ett lyckligt slut.

Tack! Precis vad jag läst mig till, men skönt att läsa igen. Och det känns fullt rimligt. Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig för MF. Mest den osäkra väntan som driver mig till vansinne. Är det MF är det ju inte så mycket mer att göra, mer än att göra ett nytt försök.
  • LinaJ87
    yennie84 skrev 2017-02-14 14:08:29 följande:

Hej och grattis!!! Säkert en nidblödning. Samma BF då Wohoo. Blev så sjukt orolig att jag åkte in och köpte ett digitalt test till men det ser ju ut som det ska. Åh kan inte tiden bara skynda sig liiiiite

Tack! Och detsamma!

Fast nidblödning? Är väl mellan äl och BIM då ägget fäster? Hoppas på en genombrottsblödning. Och eftersom det redan avtagit/slutat efter bara några timmar har jag börjat slappna av igen.

Samma BF? Så kul! Första barnet för mig, och första försöket. Har du barn sedan tidigare?

Haha. Plussade ju igår, men var tvungen att ta ett digitalt idag för att verkligen bekräfta det. ;)

Önskar också att tiden vill gå lite fortare.
  • LinaJ87
    yennie84 skrev 2017-02-14 14:25:35 följande:

Sorry menade det! Ja slappna av och var glad det enda vi kan göra tänker jag. Jag plussade med digitalt igår med men var tvungen att ta ytterligare ett idag. Haha!

Har faktiskt två barn sedan innan en flicka 8 år och en pojke 5 år. Längtar sååå efter att få berätta för dem!!!

Var egentligen inte så orolig till en början. Sen såg jag hur rädd och besviken min sambo när jag berättade för honom, vilket sålla påverkade mig. Dock skönt att jag är hemma sjuk idag på grund av en rejäl förkylning med halsont och nästäppa. Och sambon ska inte jobba förrän inatt. <3

Åh, så kul att få berätta att de ska få ett syskon! Hur länge ska du vänta?
  • LinaJ87
    yennie84 skrev 2017-02-14 15:16:43 följande:

Vi tänker nog försöka vänta till vecka 12 men det är sååååå svårt

En halv evighet ju!
  • LinaJ87
    Lovisanilsson95 skrev 2017-02-15 10:14:00 följande:

Har svårt att tro på gravtest, har tagit 4 stycken och alla ser ut så här, sambon blev överlycklig och försöker förklara att det är positivt, jag är lite tjurskallig tror jag haha.. ;) bm+3 idag

Grattis!! BIM +3 idag här med. :) Har nog fattat att jag är gravid, men har inte sjunkitin vad det innebär. Ringt och bokat tid hos BM?
  • LinaJ87
    FiaW skrev 2017-02-15 10:07:35 följande:

Grattis till alla! Så roligt!

Jag plussade i söndags och har BF 17/10. Jag är överlycklig!

Är också orolig för missfall, som många andra. Vi har försökt få barn länge och har haft två missfall. Vi vill så gärna att det ska gå vägen denna gången!

Är det någon mer än jag som fryser? Jag är frusen framförallt på kvällarna och behöver täcken och filtar för att hålla värmen.

Fryser varje kväll. Fast säger kanske iofs inte så mycket när jag ligger med världen världens dunderförkylning.
  • LinaJ87
    Lovisanilsson95 skrev 2017-02-15 15:54:58 följande:

Ärligt talat så har jag inte ens hunnit tänka vad jag ska göra nu, är så grön på detta.. ;)

Tänkte att det kanske känns mer verkligt om du ringer och bokar tid :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017