Inlägg från: Jazzgirl76 |Visa alla inlägg
  • Jazzgirl76

Gravid Bf Oktober 2017

Hej, plussade för första ggn i mitt 40-åriga liv förra helgen. Är enligt appen gravid i 5+6. Har inget direkt illamående men lite ömma bröst och haft molvärk lite fram och tillbaka. Jag har gjort ivf och detta var sista gratisförsökets sista frysta embryo som var på väg att kläckas vid återföringen.
    Ska på första VUL om en vecka (22/2).

Jag är gärna med i FB-gruppen om den är hemlig så att inga andra kan se. Hur gör man då?

• Jazzgirl76
    Hooneydeeew skrev 2017-02-15 12:58:02 följande:
    Nej den är hemlig, skriv i pm till mig vad du heter på fb o hur din omslagsbild ser ut så kan jag lägga till 
    Hooneydeeew: har försökt att pma dig men vet inte om det gått fram då appen stänger ned sig. Jag heter Jessika A
    Kolla gärna om det gick igenom... är gärna med i er grupp om jag får.
  • Jazzgirl76
    Hooneydeeew skrev 2017-02-15 13:33:19 följande:
    jag har skrivit ett pm till dig :)
    Tack! :) jag har svarat
  • Jazzgirl76
    Hooneydeeew skrev 2017-02-15 13:56:26 följande:
    Kan inte se att du har gjort det? :) 
    Jag skriver om och om igen och klickar på skicka men det verkar inte gå iväg. Kan det vara att det inte funkar via appen?
  • Jazzgirl76
    JCW81 skrev 2017-02-16 11:25:55 följande:

Plussade idag, svagt, svagt men ändå. Egentlig testdag på ons, ruvar nu, min första ivf. Bf slutet av oktober.

Åh, stort grattis! Vad kul!
  • Jazzgirl76
    Morkulla skrev 2017-02-16 18:32:32 följande:

Åh herre gud!

Köpte ett grav test idag och Tänkte prova imorgon men sen växte nyfikenheten över.

Först ett stark rött streck, kände aja jag har druckit vatten och vi får bål försöka igen efter 8 mån, sen tittar jag på stickan och där så kommer ett svagt rött streck fram! <3

Vi ska ha ett oktober barn!!

Wow! Grattis!!!
  • Jazzgirl76
    Earthdancer skrev 2017-03-02 10:04:41 följande:

Fick idag konstaterat missfall, började blöda i måndags i vecka 8 och allt har kommit ut. Ingen oktoberbebis här alltså. Blir att vänta en cykel nu innan vi försöker igen, hoppas på en januaribebis istället.

Åh, beklagar verkligen! :(. <3
  • Jazzgirl76
    Jolly23 skrev 2017-03-28 06:31:00 följande:

Dags för kub idag. Är väldigt orolig då vi fick 1:2 vid vårt första barn. (Visade sig vara friskt) men har alltså väldigt dålig erfarenhet från detta.

Lycka till idag!
  • Jazzgirl76
    Jolly23 skrev 2017-03-28 11:38:00 följande:

Tack!! Det gick bra. Lågrisk med 1:20000 och 1:16000 . Såå oroligt skönt efter så mycket oro :)

Härligt! Då kan du andas ut lite nu då! :)
  • Jazzgirl76
    Ejin skrev 2017-04-04 11:41:38 följande:

Samtidigt som vi kom ut från ul fick jag ett mail om ett ev erbjudande om ett jobb på en arbetsplats jag tidigare sökt jobb... innan jag blev gravid... nu vet jag inte hur jag ska göra... jag är jätte intresserad av tjänsten verkligen men vad säger de om jag kommer på intervjun med gravidmage o allt... vill de ens anställa en som endå ska gå hem? Hur hade ni gjort? Tackat ner direkt eller gått dit o hoppats på att de ser min ev jobbinsats som viktigare än att jag kommer få va hemma ett tag sen?? Så typiskt att de kom nu verkligen...

Först och främst, grattis till kub och låg sannolikhet! Jag hade nästan samma siffra (1/7837). Sen tycker jag absolut att du ska gå på intervju, du vill ju ha tjänsten. Säg som det är att du är gravid. Du har inget att förlora. Bättre gå dit och chansa än att låta bli enligt mig. Lycka till och återigen grattis!!
  • Jazzgirl76
    glasstoppen skrev 2017-04-10 14:30:54 följande:

Usch, fick just samtal ifrån barnmorskan, har tydligen underfunktion på sköldkörteln så nu ska jag sättas på medicin. Eftersom jag är dum (!!) Och googlar på detta så har jag ju nu fått upp x antal sidor där det står att barnet pga detta kommer bli missbildat plus fosterdöd...... nån som har samma problem eller vet någonting om det som kanske kan lugna mig lite? Har första ultraljudet imorgon och är i dagsläget rent ut sagt panikslagen.

Jag äter levaxin och låg på 4,88 i värde men har nu fått ned det till 0,89. Ingen fara att ta det när man är gravid - det är vi många som gör.
  • Jazzgirl76
    glasstoppen skrev 2017-04-25 15:35:10 följande:

Som sagt, spökveckor är bara förnamnet..! Går in i och 16 på fredag, känner ingenting, mår bra, och tycker inte det syns nått speciellt. Har varit på UL så vet att det är/hae varit nått därinne iaf. Kan dock känns mig rätt stressad över att läsa allt folk skriver här med, om hur tidigt folk känner saker och att magarna växer.

Precis som du känner jag inget särskilt, är oxå i v 16 (15+4). Mest plufsig och så men det är skönt att veta att vi är flera, då känns det mer "normalt" och man kan försöka sluta oroa sig lite mer.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017