Inlägg från: Elerin |Visa alla inlägg
  • Elerin

Gravid Bf Oktober 2017

Jag hoppar in här!

Är gravid med vårt första barn, vilket känns underbart... Men oj vad konstigt det känns att skriva att jag är gravid!! Har nog inte fattat det än, trots allt... Som många andra är vi oroliga för missfall, men vi försöker tänka att "om det händer, så är vi bara på't igen!" ;) Men det får inte hända...

Jag testade med CB digitalt den 24/2, vilket visade på v.2-3. I tisdags var vi hos bm för ett första besök, ska dit igen den 14/3 för provtagningar och sedan den 11/4 för ett tidigt ul för att säkerställa vilken vecka jag är i. Men troligtvis blir det en bebis i slutet av oktober, förutsatt att allt går som det ska! *längtar* Tiden går alldeles för långsamt bara... ;P

Finns det nån mer här som äter Sertralin (eller ett annat ssri-preparat)? Är så orolig över hur bebisen kommer må vid födseln, men även över hur jag kommer må när jag minskar dosen i slutet av graviditeten... :(

• Elerin
    Sarasvarar skrev 2017-03-04 17:54:58 följande:

Jag tar inte Sertralin just nu, men tog det för fem år sedan ungefär. Nu tar jag däremot Lamotrigin men satte ut medicinen när jag fick reda på att jag var gravid. Det går att ta den ändå, men jag ville vara på säkra sidan. Än så länge mår jag väldigt bra psykiskt och märker ingen skillnad. Är bara lycklig över att vara gravid! :) Väntar också mitt första, BF 24 oktober.

Ok, vad härligt att du mår så bra även utan medicinen! :) Hoppas det håller i sig, så du kan genomgå hela grav. utan att behöva börja igen... :) Antar att barnet även med den medicinen kan få utsättningssymptom vid födseln?
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017