Inlägg från: minimama |Visa alla inlägg
  • minimama

Gravid Bf Oktober 2017

Hej!

Jag har bf 3:e oktober 2017.

Gjorde VUL förra veckan ( v.8) och hjärtat tickade på så fint.

Har två pojkar sedan innan så håller tummarna för en liten tjej denna gången men så länge det blir ett friskt barn är vi nöjda!

Vi bor i marbella i Spanien så det ska bli spännande att få genomgå graviditet och förlossning här och se om det skiljer sig något gentemot sverige.

• minimama

Nu är jag i vecka 10+2 och ska imorgon göra nipt test. Är det någon annan i gruppen som gjort det eller ska göra det? Jag är lite nervös, inte för att vi har någon hög risk för genetisk sjukdom då jag är ung och det finns inte i släkten men eftersom det erbjuds här i Spanien så tyckte min läkare att jag lika gärna kunde ta det, extra plus att man får reda på könet också ju :)

• minimama
    Ejin skrev 2017-03-07 17:24:10 följande:

Jag vill hemskt gärna göra nipt men här i Sverige får man betala för de själv o de kostar minst 6000 kr så tyvärr känner jag att de blir för dyrt... hade lätt gjort de om de hade erbjudits här .

Ja det är synd, det erbjuds inte inom den offentliga vården här heller men vi som har privat sjukvårdsförsäkring kan göra det :) lika bra att utnyttja det till fullo känner jag :p haha!
  • minimama

Syns det något på era magar än? Min mage är stor för v.10 tycker jag och den var inte så i mina två förra graviditeter.. nästan så jag börjar tro att doktorn missade en bebis vid ultraljudet i v.8.. :S ( bild från idag)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017