Inlägg från: Plums24 |Visa alla inlägg
  • Plums24

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Någon mer i vecka 9? 

Vi var på inskrivning idag och har berättat för familjen hittills. Hur gör ni andra?

• Plums24
    Malin 845 skrev 2017-03-21 19:33:07 följande:

Jag gick in i vecka 9 idag :). Vi berättade tidigt för våra familjer, för att kunna få stöd ifall det skulle leda till missfall.

Alla i våra familjer blev superglada och vi blev lugnare av att kunna fråga saker till min mamma, syster och svärmor :)

Jaa precis så tänkte vi också och just att kunna fråga mamma om massa saker tycker jag är guldvärt !
  • Plums24

Imorse såg jag att jag är torr precis på bröstvårtorna, någon mer som känner igen det? Är i mitten på vecka 9 (8+3). 

Har inte haft så mycket symptom utan fått må relativt bra. Någon gång ibland har illamåendet tittat fram som igår till exempel annars har jag haft mycket huvuvärk (har annars hormonmigrän så barnmorskan sa att det kan va pga det). Mina bröst började ömma från dagen efter ÄL fram till för ca en vecka sen. Nu har jag dock växt ut alla mina bhar förutom två och mina bröstvårtor är känsliga när man rör dom.

I övrigt har jag varit väldigt trött och nu även börjat sova dåligt. Också känslig för lukter och har verkligen haft svårt att äta då jag haft noll aptit för det mesta samtidigt som jag är hungrig heeeela tiden. 

Hur mår ni andra? :) 

Enligt min app (ovia pregnancy) är bebisen nu stor som en jordgubbe :)

• Plums24
    Bebisyra1 skrev 2017-03-24 09:10:00 följande:
    Jag har också varit lite torr på bröstvårtorna, inte jättemycket men jag har ändå lagt märke till det.:) jag är i vecka 10 (9+6) nu och mina symptom verkar vara väldigt lika dina. Ömma bröst (värst på bröstvårtorna) har jag haft i princip hela tiden sen äl och nu börjar även bröstvårtorna mörkna.

Jag är tröttare än vanligt och har mycket huvudvärk. Illamående har jag inte varit alls mycket bara några fåtal gånger tack och lov :) Dofter känner jag av mer, hungrig jämt känns det som men ändå svårt att få i mig riktigt mat. Frukt äter jag desto mer istället.:)

När har du BF? Har du varit på Mvc än?:)

Stort Grattis till din skatt förresten :D

Vad kul att vi har så lika symptom och skönt att man fått slippa ett hemskt illamående! :D

Mina bröst gör inte alls lika ont längre. Dom tar mest plats och det är obekvämt att ligga på vissa sätt men just vänster bröstvårta ömmar om man kommer åt den. Men är tacksam för så ont som jag hade var inte kul haha

Tack detsamma :D det känns så himla häftigt att man bär på en liten där inne! :)

Vi va på MVC i tisdags och allt såg bra ut. Hade lite vita blodkroppar i urinet så fick även lämna prov för urinvägsinfektion i fall att. BM trodde att det bara var pga. flytningar och nu har jag inte hört något så antar att det inte var UVI :D

Jag är beräknad till 31 oktober. Ska man dock tro på när min ÄL va så borde det vara mer kring 28 oktober men får fråga när vi ska på KUB om några veckor :)

När är du beräknad? 

• Plums24
    Bebisyra1 skrev 2017-03-25 16:37:24 följande:

Ja jag kände detsamma:) Ne jag är väldigt tacksam att jag inte mår så farligt illa!

Vad skönt för dig. Mina göra ömmar hela tiden mer eller mindre. Har också problem med hur jag ska ligga ner, tack och lov för att jag inte tycker om att sova på mage haha! Det hade inte fungerat i nuläget..

ja verkligen hur häftigt som helst! Längtar tills vi ska på ul! Men de dröjer väl några veckor tills dess. Ska på vårt andra samtal på Mvc nu på onsdag 29 mars. Så får vi se vad som bestäms då:) Vill ju så gärna se lill(a/e) pyret som ligger där inne nu!:D

Vad skönt att det inte var uvi, det är ju så himla jobbigt! Jag var orolig för att jag hade det också. De tog urinprov men de har inte sagt att de va något så jag antar att det var lugnt för min del också:)

Okej:) Jag är beräknad 20 oktober:) Ska du göra Kub alltså? Är du något orolig för det? Är det ditt första barn?:) Kul att ha någon att följas med till Bf!:)

Jobbigt när brösten ömmar så mycket! Själv har illamåendet hittat mig :( sen i torsdags har jag mått illa, igår hade jag jobbig yrsel och imorse kom illamåendet igen. Dessutom sover jag så dåligt nu. Vaknar runt halv 4 så har börjat kolla på serier för att försöka somna om haha.

Kul att vi båda haft misstänkt UVI också haha mycket lika :)

Nej men hör blir man erbjuden KUB och vi kände att vi ville göra det. Då får man ju göra ultraljud så slipper vi vänta så länge :) vi ska dit 24:e april!

Varför har ni ett till samtal med barnmorskan? Vi har bara haft ett :)

Det är första barnet för oss, själv?

Jaa verkligen härligt att kunna följas åt!
  • Plums24
    Bebisyra1 skrev 2017-03-26 14:52:31 följande:

Ja det är inte skönt, men tar hellre det än illamående iaf:) usch stackare, illamående är ju inte kul.. och det där med yrsel, har du kolla upp det? Du kanske har järnbrist? Min Bm sa att det är vanligt med järnbrist under graviditeten men att det brukar vara senare som man börjar äta järntabletter. Men hon tyckte jag skulle äta varannan dag nu i början eftersom det oftast sjunker nu.

Haha men tur att serier alltid är kul att titta på;) men förstår jobbigt att inte kunna få sova ordentligt. Jag sover ändå rätt bra faktiskt men brukar få sova en stund om det hinns med på dagen. Sen så springer jag upp och kissar minst en gång varje natt men det har jag vant mig vid nu.

Jaha okej då förstår jag:) men är du inte något orolig? Det hade nog jag varit. Men jag hade gärna gjort ett ul nu. Jag är så himla nyfiken på att få se h*n.:)

Jag vet inte riktigt varför, hon sa bara att det var en fortsättning på första samtalet:) men vet inte vad vi ska prata om nu då det känns som vi redan har sagt det som ska sägas på första samtalet:) men vi ska säkert boka in UL och så tror jag.

Åh vad roligt :D Första för oss också och det ska bli så spännande att få ha en kula på magen och känna sparkar och ja allt:D

Får jag fråga hur gammal du är?:) och vart i Sverige du bor ungefär? Förstår om du inte vill säga exakt men kan säga att jag bor i västra Götaland :)

Haha jaa illamåendet är inte roligt men det är ju värt det :)

Nej ingen järnbrist, äter multivitaminer för gravida också men hade ganska lågt blodtryck i tisdags hos BM. Inte för lågt men förmodligen fick jah bara ett litet blodtrycksfall i fredags, ingen fara :) la bara benen i högläge och käkade ostbågar haha.

Nej jag är inte orolig för sjukdomar eller så. Är mest bara spänd på att få se att hjärtat slår och att bebisen mår bra där inne :)

Okej, allt sånt gjorde vi på inskrivningen :) har fått tiden både för KUB och RUL hemskickade redan dagen efter vår inskrivning. Blivit vägd och få tagit stick i fingret och lämnat urinprov :)

Jag är 25 år och bor i Stockholm :) hur gammal är du?
  • Plums24
    Bebisyra1 skrev 2017-03-27 21:45:13 följande:

Ja det är klart det är!:)

Jaha okej då förstår jag.:) haha ja men det är väl helt okej att göra så:D

Okej vad skönt:) ja men jättespännande ju:D ska ni ta reda på vad det är för kön eller vill ni bli överraskade?:)

Att det kan vara så olika i Sverige i hur de hår till väga beroende på vart i Sverige man bor..:) vi får väl se vad vi ska göra för nåt på onsdag men bokar ju säkert ul iaf:)

Inte så stor ålderskillnad på oss då:) Jag är 27(imorgon haha) och min sambo fyller 25 i år.:)

Har ni berättat för nån än eller håller ni det mellan er?:)

Grattis i efterskott :)

Jaa vi har tänkt att ta reda på kön. Sambon va lite tveksam men jag är för nyfiken. Vi ska på RUL 7:e juni så då får vi veta :) ni då?

Jag bokade även privat ultraljud så nu på lördag får vi se bebisen ! Är så förväntansfull och samtidigt jätte nervös!

Jaaa det är verkligen jätte olika. Knäppt egentligen!

Vi har berättar för familjen och jag för min bästa vän. Efter lördag när vi sett bebisen och att allt förhoppningsvis är bra med den så tänkte min sambo berätta för sin bästa vän :)

Ni då?
  • Plums24
    BFoktober2017 skrev 2017-03-29 11:35:27 följande:

Jag har berättat för ganska många. Just för att jag har mättnad så dåligt o varit hemma i nästan 4 veckor. Men min har inte berättat för någon än.

Ringde du till en privat gyn o bokade in ett vul? Va sa du när du ringde? Alltså jag örn lite sugen på att veta att allt är ok där inne. För nu helt plötsligt har magen börjat synats. Så surt om man gå runt o är "skengravid" typ. I min allra första gradvitet som slutade i MF så hade den dött i v 8 men jag började inte blöda förens i v 14-15.

Vilken v är du i nu?

Ha du berättat även på jobbet? Jag har inte berättat för chefen ännu men nu börjar det bli jobbigt. Kom hen idag med så ont i ryggen pga. Lyft och massa stående och gående osv. Jobbar på fritids så har inte en lugn stund alls.

Oh beklagar ditt missfall!

Jag är i vecka 10 och magen har börjar få lite putande redan men framför allt börjar den få en rundare form liksom. Tar kort varje vecka så det är kul att se förändringarna :) vilken vecka är du i?

Här i Stockholm är det bara att boka via privatklinik :) så gick in på en kliniks hemsida och bokade därigenom bara :)
  • Plums24
    BFoktober2017 skrev 2017-03-29 21:46:13 följande:

Jag är oxå i v 10. Jo men jag kände att det va bättre att berätta så att både chefen o mina kollegor får mer förståelse varför jag varit hemma så länge.

Okej, få fundera hur jag ska göra!

Jag har också funderat på att berätta just för att jag varit hemma ganska ofta nu. Så förhoppningsvis ser allt bra ut i magen och då berättar jag på måndag :) sen är det påsklov för skolbarnen så jag får ledigt en vecka under vecka 15. Ska bli så skönt !
  • Plums24
    becka1989 skrev 2017-04-12 15:46:39 följande:

Vilken vecka har alla kommit till?? Själv är jag i v 15 (14+5) mår fortfarande skit från och till men det är bättre. Nu längtar vi till Rul den 5 maj bara 22dagar kvar :)

Hej!:) jag är i vecka 12 (11+1). I vecka 10 såg vi pyret för första gången som härjade runt i magen med ett fint tickande hjärta :) ändå är jag nervös inför KUB den 24:e då vi får se bebisen igen :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017