Gravid Bf Oktober 2017
V 38.
V 38.
Jättefin grå färg liten blomma. Samma gråa nyans som vi precis tapetserat. Vi håller också på för fullt. Just nu lägger vi golv. Inte så skönt med sammandragningar och foglossning men vi måste bli klara innan bebben kommer. Nu håller vi på uppe på övervåningen och sen har vi även ett rum som ska målas och lägga golv i på nedervåningen som ska bli lekrum. Kändes som man hade så mycket tid, men nu det sista har veckorna bara flugit fram.
Mina barn är födda i v: 34+3, 39+3, 39+1.
Under min första förlossning så kom det en del avföring vid krystskedet. Trots att kag kämpat i över ett dygn och var helt utmattad så skämdes jag väldigt mycket när en mindre diskret barnmorska högt sa: "här är det ju avföring!". Man kände doften och jag skämdes faktiskt framför min sambo. Denna gång vill jag slippa hamna i samma situation. Hur har ni som är omföderskor gjort?
Tips för den snabba! Beställde nyss ett babyskydd Graco Logico S HP till nästan halva priset. Finns endast 1 kvar nu på Pixizoo. www.pixizoo.se/graco-logico-s-hp-babyskydd-med-bas-svart
Min bebis är INTE fixerad.. (men inte heller helt rörlig. Enligt BM jag fick träffa i fredags. Hon nämnde inte ruckbar men känner mig relativt lugn) och hoppas ju förlossningen sätter igång snart.
Läser överallt att det inte gör något om barnet är rätt vänt, vilket han är sedan minst 10 veckor tillbaka. Men tar det längre tid för bebis att sjunka ner om förlossninge startar om han inte är fixerad tro? Påverkar det något? Eftersom vissa påstår att man ska ligga ner och ringa förlossningen direkt om barnet inte är fixerat, så sa BM åt mig att åtMinstone ringa förlossningen om vattnet går.. men det hade jag ju förmodligen gjort oavsett :)
Ja men alla skrattar inte..
I min förra journal med min son som föddes för 6 år sedan står det tillochmed att jag skulle göra så, och att jag blivit informerad.
Men känns ju lite larvigt, för det känns som att barnet sjunker ner snabbare OM vattnet går oavsett om den är fixerad eller ej.
Vecka 36 och bm besök idag,
Är det bara jag som känner ett väldigt kraftigt tryck neråt i underlivet? Det gör ont och det ilar jätte mycket, funderar på att ta upp det med bm idag. Vad tycker ni?
Tål att tilläggas att hon ligger långt ner med huvudet och har gjort i över 2 veckor.
Värkar med alla utom 4:an. Där vaknade jag av att vattnet gick i sängen och flög upp. Inget sipprande utan en stråle som när man kissar. Fyllde 2 badlakan och tog sedan det tredje mellan benen och gick ner till badrummet.
Hur började värkarna..? Alltså hur skulle du beskriva dem när de startar, att dem
Känns. Visste du direkt att det var dags eller behövde du gå med värkar ett tag innan du förstod att det var på riktigt?
Jag hade verkligen INGA känningar eller förvarningar alls. Blev igångsatt, och då går det ju liksom från ingenting till riktiga förlossningsvärkar. Helt onaturligt liksom.. så jag är så jäkla spänd på hur det kan kännas när det startar!
Har ju massor av förvärkar och sammandragningar denna gång. Och hoppas varje gång på att det skulle vara början på förlossningen.. men det är ju aldrig så. Aldrig upplevt dem så regelbundna eller smärtsamma att jag klockat dem mer än höftat ned tiden emellan typ.
Vill ju ha bebis och vill slippa allt konstgjort!
Jo riktiga förlossningsvärkar har jag ju haft och inte upplevt denna grav än, såklart. Utan bara haft förvärkar. Men många kanske har förvärkar som blir regelbundna och värre, värre, ondare - förlossningsvärkar. Tänker jag