Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Man ska alltid gå på magkänsla. Jag lämnade min sons pappa när han var bebis. Pojken har alltid bott hos mig och jag har varit misstänksam mot pappans beteende men aldrig haft bevis. Men tillslut gör dem misstag och för 3 år sedan visade det sig vad han sysslade med. Socialen och polisen blev inkopplad och han fick inte ha umgänge.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma

Ni har mycket att prata om Felicityporter.

Jag känner nog lite som du Bfoktober ang. att läsa om hur tufft ni verkar ha det. Om vi kanske ska fokusera på våra bebisar och allt runt graviditeterna här istället. Jag föreslår att du startar en tråd för ventilation och stöttning istället. Hoppas att du missförstår mig rätt. Jag vill bara dig och alla väl.

• LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-09-15 13:41:23 följande:

Har just fått reda på att mannens familj har bokat en överraskningsresa för att fira min man 12 dagar efter bf Förstår inte riktigt hur de tänkte. Troligtvis har ju bebis tittat ut, men det är ju inte helt säkert och om jag t ex skulle gå 10 dgr över tiden som första gången känns det inte heller bra att han ska vara borta direkt efter. Nu gäller det bara en eller om det kanske var två nätter(?), men jag tycker ändå det hade varit bättre om de bokat resan nu i början av oktober eller senare under året.

Jättegulligt men ja precis, hur tänkte de då? Antingen är du nyförlöst eller så kanske du t.o.m fortfarande väntar. Nä. Jag hade bett dem ändra datum.
  • LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-09-16 01:52:33 följande:

Man blir väl klokare när man blir äldre o struntar i vad andra tycker!

Klockan mitt i natten Bfoktober Var det en kisspaus eller orkar du vara uppe så länge?

Jag går gärna och lägger mig 21-22 oavsett veckodag. Igår lyckades jag dessutom sova 1h på dagen. Typiskt nog, denna enda gång, så ringde fritids mig om min stora flicka så jag hade 4 missade samtal.
  • LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-09-17 04:59:36 följande:

Haha.. jag tror att jag somna för tidigt, och så vaknar jag antingen av kissepaus eller sängbyte, och har då svårt att somna om.. nu ligger jag här vaken sen kl 4 då sonen kom in till mig. Det är väldigt jobbigt när man inte kan somna om.. men blir ju ganska trött om dagarna.. men tur så kan man ju sova då med.

Oj så typiskt.. det har inte hänt mig än!

Vi var hos svärmor igår och jag somnade till på hennes soffa trots att barnen sprang runt och lekte. Hon var så snäll och bad om att få passa barnen sen så att vi skulle kunna gå ut och äta själva, väldigt spontant och gott! Passade på att shoppa lite också.
  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-09-16 09:36:11 följande:

Wow!!

ÄCKLIGT: Jag är nästan 100 på att en del av slemproppen precis släppte. Som en genomskinlig klump av segt slem (påminner om snor men verkligen en klump!) i trosorna.

Så sjukt spännande. Betyder kanske ingenting, var ingen stor mängd.. men ändå ett tecken. Massor av förvärkar, och sammandragningar. Hade nyss såå stark att jag blev akut bajsnödig. Magen var stenhård.. det hänger väl inte ihop? Men jo. Och så denna upptäckt. Känns galet. Oavsett om inget mer händer nu.

Har det hänt er?

Hur går det??
  • LitenBlomma
    felicityporter skrev 2017-09-15 14:19:51 följande:

Det är lugnt, ska inte ta upp det. Hoppas min BM kan hjälpa mig till ensam vårdnad.

Han brukar inte vara så här, vi hade det bra fram till i förrgår.

Du lovade ju att inte ta upp det fler ggr här i tråden. Sök hjälp på en vårdcentral eller hos din barnmorska istället för här på familjeliv. Vi väntar bebisar och arbetar inte med drogproblem. Tyvärr får du inga professionella svar eller den hjälp du behöver av oss.
  • LitenBlomma

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017