Gravid Bf Oktober 2017
Fina magar FiaW och Swinka!
Fina magar FiaW och Swinka!
Så fina magar alla har. Här växer det för fullt också. Tycler den ör völdigt stor för v.24 och första barnet. Frnaförallt uppe på magen mer än nere trots att bebis ju ligger nere.
Annars så har jag fått jättesnygga ben. NOT. Spruckna blodkärl och begynnande åderbråck. Kanon. Perfekt när man redan känner sig rätt nere. Bara vart hemme 1.5v pga sjukskrivningen men är redan deprimerad. Ska tröffa BM senare idag så får se vad hon säger.
Är iaf så himla glad att bebisen sparkar så mkt. Det är så mysigt att vakna på morgonen och könna hans buffar och samridigt har jag en supergosig katt spm ligfer och spinner på mig och en make som pussar på mig. Det gör att det känns bättre och värt det. I slutändan kommer ju något fantastiskt även om det känns lite svårt just nu.
Slänger in lite bilder.
Jag går runt i stödstrumpor och klänning på jobbet. Stödstrumpor och bikini på campingen. Fruktansvärt snyggt.
Imorgonkväll går jag på semester i 5 veckor, känns underbart!!
Vad många fina magbilder!
Jag har redan haft semester i drygt en vecka och bl a varit på legoland. Den enda krämpan jag har just nu är att jag ibland får ont i revbenen, särskilt i slutet av dagen. Det som hjälper bäst är att stretcha och göra övningar för ryggen.
Jag har också en del sammandragningar, men de kommer oftast om jag anstränger mig (och typ tror att jag kan springa som vanligt), men de gör inte ont. Även om jag känner bebis flera gånger per dag, så har jag t ex inte blivit väckt på natten av rörelser än. Måste verkligen fråga bm om det kan vara så stor skillnad att ha moderkakan i framvägg. Eller om jag kan förvänta mig en väldigt lugn bebis...
Hur sover ni på nätterna?
Jag måste ligga på sidan med en kudde under magen och en mellan knäna och varje gång jag ska byta sida vaknar jag och måste flytta med kuddarna Någon som köpt en sån där stor "gravidkudde"?
Vilka fina magar! :)
Jag sover inte heller så bra, vaknar av att jag får värk i höfterna och när jag vänder mig eller går upp och kissar (ca 2ggr per natt) vaknar lillen också ;) Försöker med kudde under mage och rumpa och det hjälper lite grann.
Sen har BM skrämt upp mig ang. att sova på rygg, vilket jag älskar att göra, så jag vaknar när jag vänder mig till rygg också.. hon sa att bäbis inte mår bra av det :(
Kan vi inte göra en sammanställning av vilket län man kommer ifrån och vilket BF-datum man har, hade varit kul att se :)
Är det nån som vet om man kan lägga det som ett fast inlägg på nåt sätt, så man alltid kan hitta det?
Musetti: Men vi alla olika och lika fina
Jag kan bara jämföra med mina andra fem graviditeter och är minst denna gången. Barnet är dessutom lugnt och jag glömmer ofta att jag är gravid.
Inte riktigt säker på hur jag bäst lägger in bf för att vi ska få en lista med alla namn och datum på. Känns som risk att flera trillar bort om jag citerar ett gammalt inlägg?
Bu för kommentarer som...du kan inte mena att du ska gå med DEN DÄR enda till oktober?! Dumma kommentarer får dumma svar tillbaka, man ska inte reta upp en gravid
BF lista
Litenblomma - Kalmar län här - Bf 2 Oktober
Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober
Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober
FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober
Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober
Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober
Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober
BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober