Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Tack för alla era byxtips! Kanske får jag bara acceptera att det är dags att gå över till tajts/leggins... Sist jag var på hm (innan semestern) fanns det inga i strl m, så det blev inte att jag köpte. Känner inte riktigt att jag har några toppar som passar till heller då alla tunikor och skjortor numera är väldigt korta fram (om de alls går att knäppa). Jag har en vanlig tubkjol som jag kan dra upp över magen som jag känner mig någorlunda välklädd i, men annars är det svårt med jobbkläder. Ska på en stor kongress om en månad (då jag även ska hålla föredrag) och jag börjar redan nu fasa för vad jag ska ha på mig. Det är ju middagar o dyl på kvällarna också då folk brukar vara ganska uppklädda...

• Linnnn

Ja trosor också. Har inte kommit till kläder att ha efter förlossningen än, men då måste man förstås ha några där man kan klämma in jättebindor också... Jag har köpt några i en storlek större också kör jag med några gamla, urtvättade som inte har lika mycket resår kvar... Känner mig otroligt snygg i urtvättade trosor, stödstrumpor och jättemage Jag börjar också känna mig varmare än vanligt, så jag antar att jag är i samma fas som du LitenBlomma om någon vecka...

• Linnnn

Kan inte fatta att bebisen typ ska fördubbla sin vikt från nu (v 32) fram till förlossningen! Var ska den få plats?! Och hur ska jag få plats? Känns redan nu trångt i min egen kropp...

• Linnnn

Vad roligt att läsa om alla klädproblem och skönt att inte behöva känna sig ensam.

Jag gör också gravidyoga och promenerar. Försöker gå i rask takt, men märkte i helgen att det inte blir lika raskt längre... Flåsar numera när jag försöker hänga på min 7-åring på cykelturen och får be henne sakta ner ibland.

• Linnnn

Har ni andra med fler barn löst det med barnvakt till förlossningen? Mannen började prata om det i helgen (eftersom jag ofattbart nog inte tänkt på det) och då blev jag ännu mer stressad över att hinna in i tid. Kanske blir jag tvungen att åka själv i förväg medan han väntar på barnvakt om inte bebisen har vett att komma dagtid en vardag...

• Linnnn

Svärföräldrarna bor en halvtimmes bilresa bort, men vi har också en halvtimmes bilresa till förlossningen och man kan väl inte räkna med att de som värsta brandmännen ska sitta i bilen på bara någon minut. Inför andra förlossningen var jag helt lugn med att barnvakten 20 mil bort skulle hinna i tid, men det hade aldrig gått om inte storasyster varit på dagis. Bebisen var redan född innan de satt sig i bilen...

• Linnnn

Svärföräldrarna bor en halvtimmes bilresa bort, men vi har också en halvtimmes bilresa till förlossningen och man kan väl inte räkna med att de som värsta brandmännen ska sitta i bilen på bara någon minut. Inför andra förlossningen var jag helt lugn med att barnvakten 20 mil bort skulle hinna i tid, men det hade aldrig gått om inte storasyster varit på dagis. Bebisen var redan född innan de satt sig i bilen...

erijon skrev 2017-08-21 13:56:15 följande:

Ja men vadå.. det bestämmer väl inte fritids själva? Alltså nej egentligen inte. För den enda i hans klass som jag eller han känner än (gammal dagiskompis) är ett barn som går på fritids själv med tidigare morgnar:

Dem andra är helt nya.. så jag vet inte hur jag ska göra, haha. Blir sjukt nervös nu. I allra värst fall får han väl vara med mormor på jobbet en dag och min vän wn dag om det skulle inträffa i veckan.. men kanske inte funkar för deras arbetsplatser heller. Men det tror jag ändå är möjligt.

Mib mamma är så fin att hon säkert skulle ta ut en semesterdag i allra värsta fall eller se till att kunna lämna i skolan.

Jag har inte reflekterat över att det skulle kunna bli långdraget, så jag har nog bara tänkt att mannen får åka hem och fixa med de stora om vi inte alla åkt hem... Jag tycker fritids borde kunna vara schyssta om det bara är för en morgon/eftermiddag. Det är väl också ok att lämna de flesta (alla?) arbetsplatser om något akut händer?
  • Linnnn
    erijon skrev 2017-08-21 14:20:10 följande:

Såklart, men dem skulle ju bli utan lön. Och kanske sura miner på arbetsplatsen.. känns ju sådär att vara orsaken till!

Ja det förstås
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-08-21 19:34:30 följande:

V35. Gravidtrosor och tröja från HM.

Tung och trött. 4v kvar på jobbet.

Inte fixat barnvakt men borde. Födde på 52 min sist och har 6 mil till BB. Funderar på att packa den berömda väskan.

Eftersom jag "bara" är i v 32 känner jag mig lite lugnad av att du inte fixat barnvakt 52 min på förlossningen eller 52 min från att du fattade att det var på gång?
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-08-21 22:25:12 följande:

52 min från start till mål. Var ung. 5 cm öppen efter 40 min och skulle gå på toa. Bm hade visst varit med förr och skulle prompt följa med mig in och vägrade att gå ut när jag skrek "men jag måste bajsa". Jag hann lägga mig i sängen igen tack vare henne

Känns det inte stressigt med så lång resa då? Min andra förlossning hann jag inte få något förlossningsrum och bebisen kom på en krystvärk innan jag fattat att jag krystat. Det var bara mannen och jag i något sorts mottagningsrum. En av alla de bm jag träffat nämnde igångsättning för att jag ska slippa stressen med att hinna in, men det är jag inte heller så sugen på.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017