Gravid Bf Oktober 2017
Idag kl 10.47 föddes vår lilla flicka, 6 dagar över tiden.
3284g och 50 cm lång .
Vi alla mår jätte bra, förlossningen tog 6 timmar från att vattnet gick :)
Idag kl 10.47 föddes vår lilla flicka, 6 dagar över tiden.
3284g och 50 cm lång .
Vi alla mår jätte bra, förlossningen tog 6 timmar från att vattnet gick :)
Grattis till er alla som föder barn kan inte annat än att bli glad för er skull men samtidigt avis oxå.
Jag har idag äntligen börjat packa en liten BB väska.. och även kokat nappar.
Det här med rörelser i magen. Hur mycket ska den röra sig. Jag känner ju att det är något där inne som rör sig, även om det är lite svagt och får ju även SD.
Är inte orolig, för något slags tecken visar den ju.
Va ju hos BM igår o det va bra. Den ligger långt ner fast inte fixerad än.
Jag ringde ju in för då dom säger att minskad fosterrörelser så ska man reagera även inpå slutet . Men när jag ringde fick jag bara tillbaka att så länge jag känner så är de ingen fara . I absolut värsta fall om man inte känt på flera timmar så är de dricka isvatten med isbitar , lägga sig på vänstersidan å krypa ihop till en boll .
Igår åkte vi 20 mil för att köpa en ny bil 2 dagar innan bf. Hade ju inte haft några känningar att det skulle vara på gång, så tänkte att det borde vara lugnt. I bilen på vägen hem kommer det några sammandragningar som gör ont och jag börjar fundera på om kanske bebisen kände på sig att det viktigaste på att-göra-listan var klart nu... När vi är hemma lägger jag mig för att vila och klocka värkar. Efter 4 st som kommer med 10 min mellanrum ringer jag fl och undrar när jag bör komma in. Ringer barnvakt strax efter och sen åker vi. Inskrivna kl 23 och då är jag öppen 3-4 cm. Tidigare gånger har jag kommit in fullt öppen, så det här är både nytt och enligt plan. Efter en stund går vattnet och värkarna tar i mer. Mannen undrar varför jag ser så glad ut och jag försöker förklara att det är overkligt att det kan göra så ont och att jag inte kan göra annat än skratta. Försöker hålla emot krystimpulserna, men det går förstås inte även fast jag flåsar och efter 2 krystvärkar är han ute. Så ont under krystningen och sen är smärtan bara borta. Kl 00.18 är stora, lilla killen född.
Har mått oförskämt bra efteråt (vågar knappt skriva det för då kommer väl mjölkstockning eller uvi som ett brev på posten...) och blött lite och inte haft ont. Inga eftervärkar heller.
Däremot var det fullt på BB och vi blev kvar på förlossningen hela tiden (som också blev full förstås). Där var det svårt att sova och jag längtade därifrån. Slutade med att vi valde tidig hemgång då det inte kändes som att personalen hade tid och det var oklart när vi ev skulle få plats på BB.
Heja till er som är kvar! Trodde att jag skulle vara en av de sista som fick barn, men så blev det inte. Tur det när han vägde 4,4 kg bf -1
Så hemskt att det är så, man vill ju ha all hjälp man kan få, även om det är småsaker..
när jag fick mitt första barn, va vi kvar på förlossningen över natten.. men det kändes ändå som man var lite bortglömd. Det var inte många dom kom och tittade till en.
Nu när väl ungen kommer ut så får man väl säga till att man ska åka hem, för man får ju vänta ganska länge på läkaren som ska ge klartecken.
Men vem vet kanske inte alls bli så denna gång
Inga känningar iaf här inte..
Grattis Swinka
Grattis Lillafindus
Tack snälla ni!
Jag kände första värken vid 17-18 igår. Från strax före kl 20 blev de regelbundna. Ringde förlossningen kl 22 som sa att vi var välkomna. Ringde barnvakten och tog en alvedon och en dusch.
Klev in på förlossningen kl 23. Fick lustgas medans ctg-kurvan gjordes. 23.30 undersöktes jag och var då öppen 7-8 cm. Han är född 00.02. Så nöjd med hur det blev!
Äntligen är nått på gång , värkarna började smått klockan 07.00 idag , slemproppen gick ca 1 timma efter de å gick inte ta miste på de . Värkarna ökade med 10 minuters mellan rum å dom gör ont !! Besök hos bm som känner å lillemann är helt fixerad å långt ner så hon sa att nu är det dags å bara hem å ta emot värkarna . Nu sitter jag här med allt från 5 minuter emellan å sen går de 7 minuter ... är totalt färdig och får då jäkla ont när värkarna kommer ... alvedon , dusch å vetekudde hjälper inte ... sova är omöjligt ... vad händer om jag ber om att få komma in ?... jag är så slut nu
Imorse fick jag ont i magen, det gick över fort. Men jag började nästan tjuta, då jag känner att jag är inte redo för förlossning o smärta. Det känns som att jag inte kommer klara detta. Det är för länge sen (6år) såhär kände jag inte när barn nr 2 skulle komma.. har bf idag, men räknar ju såklart med att gå över ett par dagar/ vecka/veckor.. hoppas bara jag slipper bli igångsatt, det vill jag verkligen inte.. det tror jag är värre. Låter ju som jag har förlossningsrädsla..
Jag känner igen mig! Var så pepp inför min andra förlossning, men den här ville jag helst bara förtränga. Försökte nog typ låtsas som att det inte skulle hända... Och ärligt talat gjorde det overkligt ont ibland, men bara en kort stund och då går det trots allt att stå ut. Jag tror att du kommer att klara det fint när det väl är dags!
[quote=78133996][quote-nick]Marrebj skrev 2017-10-25 21:17:43 följande:[/quote-nick]BFoktober2017 , Hejja du kommer fixa de galant !:) men förstår dig för är
imponerad hur ont de gör värkarna ... j[/
Ja det är inte skönt med värkarna.. ska bli spännande och se nu om det blir en oktober bebis el nov.
Men hur går det för dig? Har det stannat av? Eller är det på gång? Kämpa på. Kram
Tänkte kolla om nån vet, ska ringa in å rådfråga också . Men jag kan knappt kissa nu för trycker på å gör så jälva ont i magen när jag försöker ... nån som varit med om de ?
Ville bara tvär in å skriva , vi är inskrivna och allt är äntligen på gång . Snart får vi träffa våran son
Hallå!
Hoppar in och bara säger hej och pepp till er som är kvar som gravida och säkert börjar känna er blåsta på konfekten. Som jag. Jag hade BF 24/10 så är inne på + 3:e dagen nu. Trodde hon skulle vara ute vid nu eftersom första barnet kom på + 4. Borde inte tvåan vara snabbare??? Och jag har inga tecken på att det är på gång, inte ens en molvärk bara ett sjuihelsikes tryck nedåt eftersom hon är fixerad sedan en vecka tillbaka. Det är segt, tungt, tråkigt, obekvämt och så jäkla dränerande! Det är som om tröttheten sitter i huvudet, de senaste dagarna kan jag sova hur mycket som helst! Jag är dessutom i princip säng/soffbunden pga vidriga foglossningar så jag är så uttråkad att jag kan dö!!!
Hur många är fortfarande gravida?
Ni som fött tvåa/trea/fyra osv, hade ni någon förvarning om att det var på g eller var det full fräs bara in på bb? (Min första var snabb ut och efter första lilla molvärk var vi inskrivna tre timmar senare och jag var 5 cm öppen, sen gick det som tåget...)
Nu har jag gnällt färdigt. Tack!!! ????
Så fin mage! Snart är bebisen här!
Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga
Äntligen har vår dotter kommit <3 3760g 51 cm hon föddes idag strax innan 18
Grattis, vad härligt!! Gick allt bra?