Inlägg från: Ejin |Visa alla inlägg
  • Ejin

Gravid Bf Oktober 2017

Idag har jag gått 12 fulla veckor o går alltså in i v 13 nu.. kub imorgon o nojjan är total.. allt jag känner med värk i magen eller vad de kan va så börjar jag nojja över missfall... så svårt o slappna av även fast den värsta risken nu ska vara över... tänker bara på allt som kan vara fel hela tiden...

• Ejin
    Linnnn skrev 2017-04-03 17:53:47 följande:

Idag är det riktigt eländigt. Har fortsatt att kräkas dagligen (5e veckan!) och är väldigt yr och trött så jag provade att hoppa över lergigan/lergigan comp igår kväll och imorse för att se om jag skulle känna mig piggare. Skulle jag verkligen inte ha gjort! Har kräkts upp allt jag ätit idag och är precis lika yr. Snurrar även då jag ligger ner (eller halvsitter då eftersom jag inte kunnat ligga ner normalt på flera veckor pga illamåendet) både med och utan tabletter. Nu vill jag inte ha det så här längre!

Jag har också lergigan comp utskrivet men jag tycker den hjälper ganska dåligt... nu tar jag istället postafen på kvällstid så håller de i sig bra över morgonen också eftersom de verkar så länge o sen kör jag lergigan nån under dagen om jag måste.... de suger verkligen att må kass man blir helt förlamad o pallar inte med något känns de som o känner att man typ tappar lusten till precis allt
  • Ejin
    Glad81 skrev 2017-04-04 07:55:32 följande:

Nu ska det bära av till kub. Är så nervös. Det är med skräckblandad förtjusning man åker dit. Ska bli så skönt att få se att det är någon i magen, men samtidigt är man ju så otroligt rädd för att något ska vara galet....

Jag är i samma sits... kub 10:15... är nervös som sjutton nu.... tänk om de säger bebisen är död eller saknar armar o ben eller vad som helst...
  • Ejin

Kubb gick jätte bra.. låg risk 1/7440 så de ska inte va något att oroa sej för. Alla delar var på rätt plats o hjärta o magsäck urinblåsa etc såg fint ut.. vilken lättnad.. man blir lika förvånad varje gång man gör ul och det faktiskt ligger en riktig liten bebis där inne.. så häftigt

• Ejin

Samtidigt som vi kom ut från ul fick jag ett mail om ett ev erbjudande om ett jobb på en arbetsplats jag tidigare sökt jobb... innan jag blev gravid... nu vet jag inte hur jag ska göra... jag är jätte intresserad av tjänsten verkligen men vad säger de om jag kommer på intervjun med gravidmage o allt... vill de ens anställa en som endå ska gå hem? Hur hade ni gjort? Tackat ner direkt eller gått dit o hoppats på att de ser min ev jobbinsats som viktigare än att jag kommer få va hemma ett tag sen?? Så typiskt att de kom nu verkligen...

• Ejin
    Glad81 skrev 2017-04-04 16:02:12 följande:

Har precis kommit hem från kub. Gick jättebra, så de var skönt. Nu kan man andas ut. Men hen for runt som bara den, och låg fel så barnmorskan hade svårt att få bra bild för att mäta, så det tog lite tid. Men tillslut gick det. Jag blev beräknad 12 oktober så jag går in i vecka 14 på torsdag. Så himla skönt nu. Blev så mycket verkligare att det ligger en liten person där inne. Tårarna bara rann när hon började med ultraljudet. Går inte beskriva den känslan i ord.

Grattis. Va skönt att de gick bra. Jag kände desamma när jag såg bebisen... herregud de ligger en lite människa där inne.. o då har jag ju redan barn så har varit med om de innan men de e lika fantastiskt ändå... jag fick bf flyttat 2 dagar så mitt nya bf är 13 oktober så nästan samma som ditt.... känns så jäkla häftigt o roligt just nu att man faktiskt har en lite människa där inne utan att man ens känner något haha...
  • Ejin

Tack för alla svar.. jag ska gå på intervjun imorgon eftermiddag. Får se om jag ska ha nått avslöjande på mej så att de ser graviditeten direkt eller ta upp de i samtalets gång för vill helat berätta annars kommer de kännas så dumt sen.... är väll väldigt liten risk att få jobbet men men man får väll chansa... sa till sambon just att Ebba Busch tor kunde ju va partiledare o skaffa två barn direkt efter hon blev anställd så då kan väll jag hahahaha....

• Ejin

Då har jag varit på intervjun. Klädde mej löst så att magen inte syntes o så väntade jag med att säga de till sist så jag hann att göra ett intryck... jag lär väll inte få jobbet de är väll inget snack om de är helt enkelt ingen bra tajming men jag är ändå glad att jag gick dit. Känner att vi kom bra överens o vi sa att vi skulle hålla lite kontakten o höras till våren igen och att han skulle hålla mej i baktanken om de kom upp nått passande jobb senare... känns som han gillade mej iaf ( man vet ju aldrig hur de är med den saken Hahah) så jag hoppas att jag iaf skapade någon positiv kontakt inför framtiden...

• Ejin

Jag är gärna med i Facebook gruppen också om de finns en.... hur gör man?

• Ejin

Någon som känt barnet röra sig än? Jag är i v 14 nu och har inte känt regelrätta sparkar men tycker mej ev känna som något vänder runt i magen på mej ibland... otroligt svårt o veta om det är bebisen dock. Med min förra dotter som snart är fem kände jag sparkar väldigt tidigt väldigt tydligt... säkert runt v 14-15 ... men de var mer som någon tryckte sin tumme tydligt på insidan av magen kan man beskriva de... nu är de mer som diffust sprattel....

• Ejin

Nu har jag mått illa konstant i tre månader snart.. är i v 14 o har mått kass sen den dagen jag testade positivt... de känns som de aldrig går över... orkar inte att gå runt Som en spyfärdig zombie mer nu alltså... är så frustrerad o trött o less på precis allt just nu... dessutom har jag åkt på spysjukan två gånger under samma period, senast i måndags.... känns verkligen som graviditeten från helvetet detta... inte en minut har jag mått bra under hela tiden o snart är man ju halvvägs nästan... går i ide nu o 6 månader framåt snart ....

• Ejin
    becka1989 skrev 2017-04-12 15:45:00 följande:
    Åh fy förstår verkligen hur det är, var likadant när jag väntade sonen. Nu har jag iallafall några dåliga dagar bara spydde innan dom 8 första veckorna sen blev det någon dag då och då är fortfarande så och är i v 15 (16 på fredag) men måste äta typ varannan/var tredje timme för att inte må dåligt vilket är ganska jobbigt sen kan jag knappt åka bil utan att bli jätte åksjuk.

Hoppas ditt får över snart det brukar göra det när man går in i andra trimestern om inte annat bli bättre. Med sonen mådde jag dåligt länge hade 2månader i mitten jag mådde bra resten var sängliggande sjukskriven:(
    De kändes bättre ett tag men nu efter magsjukan är de tillbaka o värre än nånsin... blir så less....
  • Ejin
    Linnnn skrev 2017-04-13 09:31:25 följande:
    Jag är också där. Vissa dagar känns det lite bättre, men sen är jag tillbaka i misären och hänger över toan. Sjätte veckan som jag är sjukskriven nu och jag orkar fortfarande inte ens ta hand om mig själv fullt ut. Stressande att de hör av sig från jobbet flera gånger i veckan och frågar om jag mår något bättre också. Enda sättet att överleva är att försöka ta en dag i taget, men ibland är det bara hopplöshet.
    Usch fy... jag spyr ju iaf inte men ett konstant ihållande illamående nästan dygnet runt är ändå otroligt jobbigt.... idag mådde jag hyfsat på förmiddagen. Vi var o storhandlade o de kändes ganska bra o vi köpte färsk fisk som jag var jätte sugen på. Men lagom tills den var lagad blev jag enormt illamående o fick knappt i mej nånting o nu ligger jag i soffan o deppar igen för de känns så pissigt så de fjnns inte att man inte kan få en hel bra dag...
  • Ejin
    Linnnn skrev 2017-04-14 19:59:04 följande:
    Ja, det är sjukt jobbigt att må illa hela tiden. Det går nästan inte att tänka på något annat. Jag hade en vecka med konstant illamående och trötthet innan jag började kräkas och till slut önskade jag nästan bara att få kräkas så att jag fick en anledning att stanna hemma. Fast sen ångrade jag mig förstås när jag inte fick behålla något och jag mådde precis lika illa efter att jag kräkts...
    Jag bröt ihop totalt ikväll, vi hade köpt räkor till kvällen o skulle ha fredagsmys framför tvn men jag mår så uselt så de känns otänkbart. Jag grät som ett barn för jag är så less o de känns så jobbigt verkligen... Sen får jag dåligt samvete som klagar så... jag är ju bara gravid vilket jag ju borde vara glad över.. de finns dom som är sjuka på riktigt o där ligger jag o lipar som en unge... nu har jag gett upp o lagt mej i sängen... kvällen känns förstörd ändå o sängen är de ända ställe där de känns hyfsat...
  • Ejin

Efter mitt totala breakdown igår så körde jag en ny metod idag... äta konstant hela tiden allt jag kommer över ( till skillnad från igår då jag knappt fick i mej nått) så nu har jag ätit påskmat, fika, godis, chips, popcorn o allt möjligt onyttigt och peppa peppar... kl är 1930 o jag mår hyfsat... de negativa är att min mage är uppblåst som en ballong istället,... men just nu känns uppblåst bättre än spyfärdig iaf... att slipp båda verkar totalt omöjligt....

• Ejin
    Linnnn skrev 2017-04-16 20:20:34 följande:

Ja, min teori just nu är att ju nyttigare mat desto sämre mår jag. Frukt och grönsaker är nästan omöjligt att äta, men glass t ex är inga problem alls Så jag kör också på den uppblåsta stilen just nu...

Hahaha... bara frossa i godsakerna så länge de går.... dessutom ser man ju inte att magen är uppblåst, inte på mej i vart fall då jag ändå har en rejäl bebisbula nu...

Hur ser era andras magar ut nu? Syns de mkt eller är de fortfarande lätt att dölja... jag har en super stor kula så de går inte dölja på något vis. Men så är de mitt tredje barn också så magmuskler existerar väll inte mer... skulle va kul o se bilder
  • Ejin
    Lany skrev 2017-04-24 23:54:51 följande:

Fanns det någon som kunde bjuda in till facebook-gruppen?
    Tidigare i tråden skrev Qweet att hon kunde försöka göra det men jag fick aldrig något svar på meddelandet som jag skickade till henne. 
    Någon annan som kan bjuda in?

Jag är med i en annan grupp på fb annars som heter gravida med bf i oktober 2017 .
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017