3-åring vaknar och gråter efter mamma
Hej!
Vår son som snart är 3 år sover sedan ca 4 mån i eget rum och kan någon gång bli orolig på natten och gråta efter mamma/pappa. Min man går då in och lägger sig i sängen med honom och stannar hela natten. De senaste dagarna har han vaknat vid 4 el 5 och gråter efter mig, mamma. Han blir jättearg, gråter och frustrerad, vill bara ha mig och inte pappa. Efter ca 15-20 min sover han igen. Vi fick ett till barn för 3 månader sen och hon sover bredvid mig i vuxensängen. Jag ammar och vill inte lämna henne pga detta samt att hon snart kan rulla över till mage eller mot kudde. Har dåligt samvete mot sonen och hur ska jag agera, gå in till honom och lämna minsta med min man eller att vi fortsätter försöka att min man är med honom? Jag brukar lägga honom. Sonen är väldigt mammig och vi har alltid haft en väldigt nära och bra relation. Ammade honom länge och gör det fortf ibland när han ska sova, efter att lillasyster kom vill han amma mer men jag begränsar det.
Tacksam för tips hur vi ska agera när han gråter/skriker efter mig på natten/ tidig morgon.