• Pmc85

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej, jag hoppar in här. Bim 5/3. Försök två för oss och inga tidigare barn.

Hoppas allt ska gå snabbt men vågar inte hoppas då jag har lite strul med sköldkörteln.

Men lite stöd av varandra på vägen i detta känns bra :)

Kul o följa er och hoppas alla får plussa snart :D

• Pmc85
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:08:59 följande:

Välkommen! Har du högt eller lågt TSH? Jag hade förhöjt vilket nog tyvärr orsakat mina missfall...nu äntligen har jag fått ner det till en bra nivå.

Tack! Lågt så levaxin för att höja för mig. Annars risk för missfall eller ens kunna bli gravid. Så hoppas det ska funka o gå vägen nu :) skönt att du fått ner det :)
  • Pmc85

Är det fler som använder app för att följa cykeln och lägga in olika saker under månadens gång? Isåfall vilken? ????

• Pmc85
    Lyckades2 skrev 2017-02-25 09:28:25 följande:

Jag har Samsung och använder den här. Tycker den är jättebra!

Tack! Ska kolla in den! :)
  • Pmc85
    Percafluviatilis skrev 2017-02-26 15:14:53 följande:

Hej,

Var medlem en period för ett tag sen men ballade ur lite när jag blev så besviken då mensen kom ännu en gång. Tänkte att jag spädde på förväntningarna genom att hänga här, men det har varit samma utan. Dessutom känns det som att man behöver prata och diskutera med likasinnade och ge och få stöttning! 

Hur som helst, 27 år (och han är 34) och är nu inne på femte eller sjätte försöket beroende på hur man räknar (vi råkade förmodligen pricka äl månaden innan vi började på riktigt). Äl var förmodligen 19 eller 20 februari och bim blir 4 eller 5 mars. 

Håller tummarna för oss alla!

Välkommen! Hoppas på plus för oss alla :)
  • Pmc85
    Nykär15 skrev 2017-02-28 10:21:12 följande:

Jag har problem med sköldkörteln och det är jätteviktigt få ordning på om man vill bli gravid. Jag har haft både ett mf och ett MA förra året (liten slutade leva 12+2) och de härleder det till att mitt TSH var förhöjt, låg på 4,9. Så nu med hjälp av Levaxin är jag nere på 1,7 sista kollen för ett par veckor sen. Högt TSH gör det både svårare att bli gravid och ökar missfallsrisken rejält. 

Så om du haft problem med det innan så hade jag gått och tagit ett prov iaf.

Önskar jag visste att jag hade problemet...då kanske vår lilla inte hade behövt att dö...

Tack för att ni delar med er. Har lågt men använder levaxin för att få upp o få normala värden. Är på andra försöket och tester pågår med dos av levaxinet.
    Risk för MF om jag ens kan bli gravid utan.
    Har Bim 5/3 men inget känns än mer än ömma bröstvårtor. Men gissar att man inte ska ha hoppet för högt innan kroppen är mer i fas... hoppas ni också får ordning på allt snart :)
  • Pmc85
    Nykär15 skrev 2017-02-28 12:17:57 följande:

Tack...ja det tar lite tid att ställa in dos, jag vet inte om min är korrekt än. Äter 50 mg 4 dgr och varvar med 75 mg ungefär varannan dag till var tredje dag. 

Var rädd bli gravid igen innan det gick ner, så på ett sätt glad över att det inte hände innan, då hade jag vart skitnojig. Det kommer jag vara ändå, men känns ändå lite tryggare att det är stabilt nu. 

Ja det verkar inte helt enkelt med allt detta... ok, tyckte det va svårt o komma ihåg en om dagen men olika så känns krångligt. La in påminnelse i mobilen. Vill verkligen sköta det noga.

Förstår, inget man vill behöva med om att mista en liten. Skönt det är stabilt! Väntar provsvar på måndag o håller tummarna för bättre läge nu :)
  • Pmc85
    mickipicki skrev 2017-02-28 14:54:52 följande:

Jag får mens om 2 dagar dvs på torsdag. Jag har alla menssymptom man kan ha. Känner mig asdepp! Baaah!
    Helt menlöst inlägg. Jag ville bara spy galla. Sorry!

Förstår dig, ska ha på söndag. Inga känningar än men kommer väl vilken dag son helst nu :/ med turen man har liksom. MSN måste få gnälla med ;)
  • Pmc85
    littlepixiegrl skrev 2017-03-04 11:07:21 följande:

Nu kan jag nog lugna mina nerver lite! :D

Åh grattis!! :D
  • Pmc85
    Mariiieee skrev 2017-03-04 16:17:45 följande:

BIM imorgon eller måndag. Helt plötsligt sen jag fick "jag är gravid känslan" i torsdags är jag livrädd för att testa. Testade negativt på torsdag morgonen. Mina klassiska bruna innan mensen spottings har inte uppenbarat sig. Brösten pirrar det lite i och spänner. Våga helt enkelt inte testa mig. Innan har jag knappt kunnat hålla mig från att testa B-)

Håller tummarna för dig!!
  • Pmc85
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

Bf 11 november!

Grattis! Underbart! :)
  • Pmc85
    Emmie79 skrev 2017-03-06 11:30:17 följande:

Är så deppig nu. Mensen kom i lördags och har haft mensvärk och pms-känslor hela helgen och varit allmänt deppig. Tvivlar till och med på mitt förhållande just nu men vet att det bara är pms-hormonerna som spökar. Hur klarar ni er igenom besvikelsen när mensen kommer?

Jag brukar också köra på med träningen. Unna mig något fint plagg eller något sånt med :)

Kämpa på! Det vänder snabbt till nytt hopp
  • Pmc85

Där kom mensen :(

Tackar för mig, hoppas ni andra plussar! :)

• Pmc85

Lite fundersam, trodde mensen kom i söndags när jag fick lite rosa på pappret. Det va äl+13. Cd26. Har fortfarande inte kommit någon mens.

Fick negativt på tidigt test i söndags morse. Oregelbunden mens så ingen aning när Bim skulle varit 100%... men cd 31 idag. Kan det varit nidis?

Tyckte mig se spökstreck imorse på en teststicka från graviditetskollen imorse, men det är nog just vad det är. Spöke :/ någon som varit med om nidis så sent?

• Pmc85
    FrökenE1985 skrev 2017-03-09 08:31:35 följande:

Ägget kan fästa så sent som 12 dagar efter ägglossning så det är ju inte omöjligt att det var en nidis. Så är tyvärr bars att vänta och se om plus eller mens dyker upp.

Håller tummarna för nidis i alla fall!

Tack! Får hoppas lite till o testa i helgen när jag är hemma igen :)
  • Pmc85
    RebeccaLouise skrev 2017-03-09 17:33:49 följande:

Mitt fäste på äl+11 (nid) och jag testade först positivt på äl+13 svagt och starkare på äl+14

Åh det ger mig hopp :D härligt!
  • Pmc85
    Lillafisfia skrev 2017-03-10 07:50:03 följande:

Behöver pepp!! Testade neg på BIM-3 med gravidkollen tidiga. Finns chans ändå? Känt mig riktigt dåligt sista dagarna, ont/spänningar/molvärk i tjejmagen, mycket mer än innan mens. molvärken brukar dessutom komma typ 1 dag innan eller samma dag som mens nu har det varit så här från ÄL. Känns nästan som träningsvärk i magen :/ Tappar dock hopp då det blev neg på ett testa tidigt.. .Någon som vart med om liknande?

Jag vet inte exakt Bim för mig men testade tidigt på cykeldag 26, negativt. Fick igår på dag 31 ett "spökstreck" som idag blivit starkare.

Håll ut några dagar till :) kan bli plus
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017