• lotie

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej! Får jag hoppa in här?

Har ätit p-piller men hade magsjuka för ca 3 veckor sen och börjar nu bli orolig att jag kan ha blivit gravid igen ????. Började i lördags och känns mig gravid, fick värk i brösten och armhålorna och på söndagen började jag känna av foglossning som bara blivit värre. Det gör ont i ljumskarna och strålar ner på insidan lår. Detta har varit första tecknet med mina andra tre barn och jag har suttit i rullstol och fått hoppa på kryckor under graviditeterna.

Sen har jag fler symtom som konstant hungrig, kissenödig, mår illa av vissa dofter, blåa ådror brösten, mörkare vårtgårdar, höjd tempratur, sjukdomskänsla växtvärk i magen men det är foglossning och ont i armhålan som jag litar mest på.

Det enda jag har saknat är mensvärk som jag haft alla andra gånger men den kom inatt??!

Testade dock negativt precis på typ Bim-4 eller Bim-6 är ju svårt och räkna.

Slutade med p-piller i söndags ifall jag skulle blivit gravid och har fortfarande inte fått någon pillerblödning på 4 dagar idag.

• lotie
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-02 07:26:13 följande:

Välkommen in i gruppen! En fråga om foglossningen. Kände du detta symptom före BIM även vid första barnet?

Jag har själv sådana symptom sedan ÄL +6, men har aldrig fött barn förut, så jag är lite undrande. Har mest känningar i korsryggen nu, men även känt av ljumskar och höftleder. Nu är jag på ÄL +13 men fortfarande negativt på stickorna. Har även haft molvärk/mensvärk sedan ÄL +6.

Tack:)

Ja jag har känt det kanske äl+5-6 redan men beror nog på att jag haft jätteproblem med det innan. Drar en del i ligamenten i ljumskarna med. Mensvärken blir bara värre så borde ju börja blöda idag om det ska vara pillerblödningen. Brukar dock inte få mensvärk innan blödningar.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017