Inlägg från: Anonym (förstaförsöket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förstaförsöket)

ÄL feb och BIM mars -2017

Anonym (Symptom) skrev 2017-02-25 12:52:57 följande:

Hej folk! Någon mer som haft äl runt 14-16 februari och som har BIM runt den 2 mars? Har ni några symptom?

(Jag hoppar in i gruppen, helt ny här på familjeliv, och helt ny på att försöka få barn, är över 40 år, och räknar med att det kan ta tid)

Jag hade ÄL 17 feb och har BIM 2-3 mars. Jag brukar ha känningar innan mens såsom molvärk och ömma bröst, men denna gång startade molvärk redan ÄL +5, och jag har dessutom lite högre tempkurva i natural cycles än förra månaden. Dessutom jätteirriterad på min man vilket jag inte brukar bli, och sedan ÄL +6 har jag fått ont i svanken.

Jag läste angående foglossning att om man har riktigt otur kan den dyka upp redan innan BIM (speciellt om man är extra hormonkänslig och överrörlig, vilket jag är). Helt plöstsligt kan jag inte gå normalt. Får ta korta steg och gå sakta. Jag har tänkt vänta med test till 1 mars.

Jag upplever helt klart att jag har symptom över det vanliga. Jag hoppas verkligen på ett plus!
    Ebbajohannake skrev 2017-02-25 15:49:33 följande:
    Vad roligt! Då håller jag tummarna för ett plus för dig! Jag hoppas också på plus, kommer prova 28 februari. Hoppas, hoppas hoppas så att det är en bebis på G! Om inte annat måste mensen komma snabbt så vi kan köra igång direkt igen
    Tack detsamma! Om några dagar vet vi Glad
    FrökenE1985 skrev 2017-02-25 17:06:53 följande:
    När jag plussade i somras hade jag jätteproblem med bäcken, svanken och höfterna redan innan bim. Jag är också väldigt hormonkänslig samt överrörlig. De gånger jag fått svagt plus men mensen ändå dykt upp har jag också haft sådana känningar dock inte fullt så kraftigt. Så det är ett tecken för mig. De gånger stickorna varit tvärblanka har jag inte alls haft de problemen heller.
    Tack för svar! Då är det alltså möjligt att mina problem med svanken beror på en graviditet. Nu fick jag mer hopp Glad Men såklart inte kul om jag ska behöva bli invalidiserad HELA graviditeten!
    FrökenE1985 skrev 2017-02-25 18:53:10 följande:
    Jag läste lite om det iom att jag tyckte det var för tidigt och känna så. Av det jag hittade så verkar det som att det är ganska vanligt vid överrörlighet och hormonkänslighet just i början av graviditet men att det kan avta en period för att sen komma tillbaka senare igen.

Hoppas att det stämmer, annars lär jag bli helt invalidiserad tidigt i grav. Men det visar sig väl tids nog.
    Tack för info! Verkar hoppfullt att det onda antagligen inte behöver hålla i sig hela graviditeten Glad

Är nu inne på ÄL +9. Nu på morgonen har jag mer ont i svanken, och har svårt att sitta bekvämt. Sov dåligt inatt pga ökad molvärk, och tyckte det var för varmt i sovrummet, men ökad värk har jag haft tidigare några dagar innan mens. Kroppstemperaturen har gått upp ännu mer nu (från 36,9 igår till 37,06, brukar annars ligga på max 36,75 mellan ÄL och BIM), men det kan ju bero på den dåliga nattsömnen. Om tre dagar testar jag!

Milou3 skrev 2017-02-26 08:02:25 följande:
    Testar du tempen direkt när du vaknar då?

Hur ligger din temp innan äl?

Min låg innan äl på 36.3, sen steg till 36.5 och sen till 36.7, men borde den inte stiga mer om äl varit.

Haha man hittar ju tusen orsaker att noja över hela tiden :)
    Jag testar alltid direkt på morgonen när jag vaknar för att morgonkissa (mellan kl 5.30-6.00)

Innan ÄL tempar jag runt 36,5, och precis innan ÄL så dippar jag ner till 36,35, för att sen stiga upp till 36,7 vid ÄL. Förra cykeln låg jag på runt 36,7, men nu denna cykel är jag uppe i 36,8-36,9.
    Mimipig skrev 2017-02-26 08:14:05 följande:
    Det låter onekligen lovande. Jag håller tummarna.
    Tack snälla! Jag vågar inte hoppas för mycket. Blir så besviken när testen visar negativt.
    Milou3 skrev 2017-02-26 08:47:07 följande:
    Låter ganska exakt som mina kurvor. Hur många dagar efter äl gick din senaste temp nu upp till 36.9, menar kommer det gradvis?
    ÄL +3 hade jag 36,72
    ÄL +4 - 36,78
    ÄL +5 - 36,85
    ÄL +6 - 36,79
    ÄL +7 - 36,85
    ÄL +8 - 36,90
    ÄL +9 - 37,06

så man kan ju tycka att det är gradvis uppåt denna cykel.

Nu är det kväll ÄL +9 och värken kring bäckenet har blivit värre. Nu känner jag även av ljumskarna, och inte bara svanken. Jag kan inte ta på mig strumpor och byxor som jag brukar (stående) utan måste sitta ner. Och min sköna, djupa soffa, är inte alls skön längre. Jag prövade att vila lite, men att ligga på rygg är svårt utan att det gör för ont i svanken. Fy sjutton alltså. Om jag inte får ett plus efter det här, så blir jag verkligen besviken. I så fall har jag fått nya hemska pms-besvär som jag aldrig haft förut. Tycker även att "mensvärken" blivit värre idag. Däremot inte så öm i brösten som jag brukar kunna vara före mens. 

ÄL +10 idag och jag har fortsatt ont i svank och ljumskar. Jag sov dåligt pga värken, vaknade vid två och var kissnödig men valde att ligga kvar och somna om, och sen så drömde jag en hemsk mardröm om att jag började blöda (mens - vill verkligen inte ha den nu!!!)  Jag har värk som är obehagligt lik mensvärk, men jag har i alla fall inte fått någon direkt dipp i temperaturen. Hade 36,94.

Jag kunde inte vänta till på onsdag (ÄL +12)  med att börja testa så jag tog mitt första test nu på morgonen, och den var helt galet blank. Jag har massor med stickor på lager så jag kanske testar varje morgon nu...

Jag hoppas vi får börja se några + i gruppen snart!!!

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017