• Jooosen

ÄL feb och BIM mars -2017

Här är en till! Är 28 år killen 26. Första barnet. Hade äl 24/2 men hade dock endast sex två dagar innan pga olika saker... bim 10/3. Har beställt äl test nu så kommer satsa på riktigt nästa äl!! Är så taggad men vet att det kan ta lång tid. Har man tur tog det sig trots två dgr innan äl men det tror jag inte! Kul att följas åt!!

• Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-05 17:37:32 följande:

Det kan absolut ta sig ändå :)

Snart Bim! Känner du något utöver det vanliga?

Kanske! Men känns inte som det. Har inbillat mig lite smärta i vänster bröst plus lite molvärk till o från! När har du bim? Har ej orkat läsa igenom tråden så noga men hur många försök har ni gjort? Första barnet? Kram!
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-05 18:37:18 följande:

Har bim nu på fredag 10 mars, som dig. 2:a försöket sedan tidigt mf. Har 2 barn sedan innan.

Känner inget direkt mer än molvärk då och då.

Testade i morse men fick bara ett förmodat spökstreck.

Ska testa på tisdag eller onsdag igen. När kommer du testa?

Milou3 skrev 2017-03-05 18:37:18 följande:

Har bim nu på fredag 10 mars, som dig. 2:a försöket sedan tidigt mf. Har 2 barn sedan innan.

Känner inget direkt mer än molvärk då och då.

Testade i morse men fick bara ett förmodat spökstreck.

Ska testa på tisdag eller onsdag igen. När kommer du testa?

Spännande!! Jag kommer vänta till om mensen skulle vara sen. Känns inte som det tog! Satsar på nästa ägglossning! Hur lång menscykel har du? Har du koll exakt när du har äl? Själv försöker ja gå på ev värk och endast en mensapp...
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-05 19:16:57 följande:

Har oftast 28 dagars cykel men sist blev mensen sen med 3 dagar. Har typ aldrig hänt, min mens håller oftast tiden exakt.

Jag kör med ägglossningstest i kombination med temp och denna gång fick jag även extrem molvärk dagen efter positivt äl-test så jag är ganska säker på att jag hade äl 23 feb, kan ha varit natten till 24 feb också. :)

När hade du äl?

Duktigt att klara att vänta in ev mens!

Okej! Funkar äl test bra? Har köpt clearblue och ska börja nästa gång äl närmar sig. Ja, fått för mig att vi hade sex för tidigt, när äl inte kommit igång ens, därav väntar jag haha! Får se om mensen kommer på fredag för oss båda! Håller tummarna! Vårat problem är att vi inte bor med varandra så det gäller verkligen att timea! Han ska flytta in hos mig snart (har varit ihop 2 år).
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 18:59:47 följande:

Tänk vad smidigt det skulle vara om man en dag märker att man är gravid och bara "hoppsan, jag är visst i v. 15" 

Haha verkligen!! Hur länge har ni försökt?
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-05 19:16:57 följande:

Har oftast 28 dagars cykel men sist blev mensen sen med 3 dagar. Har typ aldrig hänt, min mens håller oftast tiden exakt.

Jag kör med ägglossningstest i kombination med temp och denna gång fick jag även extrem molvärk dagen efter positivt äl-test så jag är ganska säker på att jag hade äl 23 feb, kan ha varit natten till 24 feb också. :)

När hade du äl?

Duktigt att klara att vänta in ev mens!

Enligt appen 24/2. Hade sex 21 och 22/2. Men är som sagt inte säker på när äl inträffar.... har en cykel på snitt 28 dagar
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 19:46:10 följande:

Inte länge alls. Detta är första cykeln utan preventivmedel :P ...och jag är på BIM+3 eller ÄL+16 om jag hade ÄL när jag tror/borde haft det. Tänkte nog förmodligen testa imorgon. Men det finns en risk att ÄL var senare än jag tror, och då är det ju inte konstigt att jag inte har mens. Suck..

Spännande. Hur lång cykel har du ca? Hur gammal är du/killen? Vi får uppdatera varandra :)
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 21:34:42 följande:

Om jag går efter hur min cykel var före preventivmedel så är det prick 4 veckor (28 dagar). Hade helt regelbunden mens. Nu vet jag ju dock inte..sånt kan ju förändras efter preventivmedel eller i vart fall strula lite innan den återgår till det "normala". Jag är 22 och han är 26, så det är ju ingen ålder på en häst. Absolut! Hur lång är din cykel?

Ja det är sant. Min är är oxå 28 dagar i regel. Slutade med p piller i slutet av juli. Mensen kom igång direkt. Men har inte börjat försöka förrän nu. Så nästa äl bli det på riktigt haha. Har aldrig känt nån barnlängtan alls men bara för några veckor sen blev jag som besatt haha!!
  • Jooosen
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-05 21:56:47 följande:

Varför slutade du med preventivmedel i juli om du inte velat bli gravid fören för ett par veckor sedan? :P Jag har längtat efter barn väldigt länge.

Anledningen va att ja aldrig fick mens med dom pillerna, eller typ en gång/halvåret. Sedan hade jag cellförändringar också så jag ville sluta helt enkelt för o se om min kropp "fungerade". Och att man kanske inom nåt år eller två faktiskt ville ha barn! Är så glad att ja slutade iallafall :p. Har beställt äl test så ska bli intressant o se när man faktiskt har ägglossning. Hoppas dom funkar..
  • Jooosen
    nanoo skrev 2017-03-06 05:54:05 följande:

Igår på äl+11, bim-1, gjorde jag ett testa tidigt test som vi tyckte gav ett svagt svagt streck. Jag tycker att testen med sträck känns så svåra så här tidigt så jag gick över till digitalt test idag på morgonen. Det var också positivt!

Bf 11 november!

Grattis!!
  • Jooosen
    AlexSthlm skrev 2017-03-06 06:38:28 följande:

Här är det nog kört igen... bim idag eller imorgon och negativt test idag. Har känts som att mensen är påväg både igår och i förrgår men ingenting än, men nu antar jag att den dyker upp imorgon för annars hade väl testen visat nåt vid det här laget... blir så trött, var bara femte försöket men genom insemination i Danmark så det tär så mycket..

Åh vad tråkigt :(
  • Jooosen
    Anonym (M) skrev 2017-03-07 19:50:30 följande:

Tack! Nej, vi fick ingen förklaring alls, då dem inte hittade något fel på mig.. Så nu när mensen kom kände vi att vi måste testa.. Förhoppningsvis kommer mensen igen / eller gärna bebis då, men hoppas att det inte bara var en engångsföreteelse nu i feb...

Mannen stekte förresten köttfärs till middag nu ikväll och jag fick sån metalldoft i näsan! Och även nu efteråt så sitter den i munnen (dock inga problem med att äta maten) Jag har inte hört att man kan dofta metall, men däremot ha smak.. Hahaha! Antagligen känner man alla olika möjliga symtom nu innan bim då man så gärna vill! Någon annan som är s.k. skengravid? ;)

Haha jag!! Ont i brösten o lite magen. Ska ha mens på fredag så säkert det!! Har ett test liggandes här men vill inte testa än :)
  • Jooosen
    Anonym (M) skrev 2017-03-07 20:58:35 följande:

Spännande!! Håller tummarna för dig och vad duktig du är som inte testat ännu..! När hade du tänkt kolla? Efter Bim?

Saken är den att vi endast hade sex tre och sedan två dgr innan vad JAg bara gissar va ägglossning. Så inget fullt försök! Nästa äl ska vi köra "på riktigt". Testar om mensen är sen. Har nu försökt länge? Har ej läst så noga i tråden :)
  • Jooosen
    Anonym (Cc) skrev 2017-03-08 08:30:41 följande:

Vilka mer här har BIM imorgon? Vad har ni för symptom?

Jag har ömma bröst o hugg o värk i tjejmagen som växlar mellan vänster o höger sida men kan ju vara mensen som känns lite annorlunda...

Jag kommer bara testa om mensen uteblir

Har bil fredag! Samma symptom som du! Jag kommer oxå endast testa im menarn uteblir
  • Jooosen
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 09:37:26 följande:

Detta är vårt första försök sedan mensen kom tillbaka i feb.. Så nej vi har inte försökt länge, men samtidigt gått igenom ivf som misslyckades för 3 år sedan.. mensen har varit borta sedan vår son kom 2008.. vore helt galet och roligt om vi fick chansen nu att ge honom ett syskon!

Det förstår jag!! Håller tummarna! Förstår att det vore underbart med ett syskon såklart :)
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-03-09 11:00:55 följande:

Insåg igår när jag lagt mig att jag har BIM imorgon ! Spänningen är olidlig. Trodde de va på söndag :P

Känner varken symtom eller mensvärk. Minns inte hur de kändes med sonen. Men jag hade iaf den där självklara känslan att jag va gravid. Jag va även gravid för ett år sen o då hade jag samma känsla redan ÄL+7 så jag ställer in mig på mens.

Nån mer med BIM imorgon? Hur känner ni ?

Har bim imorn! Lite ont i brösten men könner mig verkligen inte gravid (har dock aldrig varit det haha) men tror mensen kommer imorn!
  • Jooosen

Ingen mens nu på morgonen än. Kanske kommer senare. Ni med bim idag, hur går det?? Kramar!

• Jooosen
    Pmc85 skrev 2017-03-10 08:47:19 följande:

Jag vet inte exakt Bim för mig men testade tidigt på cykeldag 26, negativt. Fick igår på dag 31 ett "spökstreck" som idag blivit starkare.

Håll ut några dagar till :) kan bli plus

Åå håller tummarna!!
  • Jooosen

Grattis!! BiM+1 idag. Mensen brukar vara sjukt punktlig! Könner av mensvärk dock så den kommer nig senare idag eller imorn... har ett test liggandes hemma men vågar inte testa haha... skulle ni väntat?! Den värk man kan känna i magen när man är gravid är den lik mensvärk? Ni som har varit gravida..

• Jooosen

Vad härligt!! Mens på g här tror jag. Rosa på pappret nyss så jag antar det :(((((

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017