• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Sara 7

Har blivit riktigt förkyld och det enda jag hade hemma var Ipren... Så var tvungen att ta två imorse, hoppas att det inte ska påverka ägglossningen. Ägglossning enligt appen är om två dagar, ser en stegring på testen också så jag håller tummarna!

• LillSnurr82

Är med sambon på badhotellet i tranås. Mått illa och haft svullen mage hela dagen.. äl var i torsdags (enligt app).

Vi har det jätte mysigt i alla fall.. även fått till lite sex ????

Agnes2010?Märta2012?
  • LillSnurr82
    LillSnurr82 skrev 2017-02-18 20:47:16 följande:

Är med sambon på badhotellet i tranås. Mått illa och haft svullen mage hela dagen.. äl var i torsdags (enligt app).

Vi har det jätte mysigt i alla fall.. även fått till lite sex ????

Min glada smiles blev massa frågetecken haha
    Agnes2010?Märta2012?
  • Milou3
    Sara 7 skrev 2017-02-18 12:15:11 följande:

Har blivit riktigt förkyld och det enda jag hade hemma var Ipren... Så var tvungen att ta två imorse, hoppas att det inte ska påverka ägglossningen. Ägglossning enligt appen är om två dagar, ser en stegring på testen också så jag håller tummarna!

Åh så mysigt! Hoppas det tar sig!

• Milie

Hej på er! BIM 9:e mars här. Jag vet inte riktigt vilket försök det är. Tredje eller fjärde typ. Jag har så kort lutealfas så det är rätt ofta det blir omöjligt. Nästa cykel ska jag testa munkpeppar för att se om det kan snabba på ägglossningen och göra lutealfasen längre.

Nu ska jag läsa genom tråden och se vilka ni är.

• HoppasPåEnTill

Hoppar in här. Jag bör ha ÄL närmaste veckan.

Vilken tid på dyhnet tar ni ÄL test? Jag tar test för clearblue fertilitetsmonitor på morgonen men har stickor från billiga tester och testlagret och de vet jag inte vilken tid som är bäst att använda.

• Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-02-19 11:14:31 följande:

Hoppar in här. Jag bör ha ÄL närmaste veckan.

Vilken tid på dyhnet tar ni ÄL test? Jag tar test för clearblue fertilitetsmonitor på morgonen men har stickor från billiga tester och testlagret och de vet jag inte vilken tid som är bäst att använda.

Jag testar 1 gång per dag runt 14-15 med cb digital ( den rosa) och Apotekets. Vet inte hur de andra bör tas.

Dock testade jag i går morse vid 09 med cb som gav utslag/glad gubbe på endast CD 7!! Som senare på kvällen blev negativt. I dag negativt med båda ( testar 2 ggr per dag nära äl) men kraftig molvärk nu och äl-sekret i morse så vette sjutton här. Bara sexa på I guess :)
  • Mimso
    Milou3 skrev 2017-02-16 20:01:44 följande:
    Lucky you ...

Tyvärr så är min sambo inte direkt överkåt och får prestationsångest om jag skulle föreslå sex varje dag för att få till en bebis. Får "nöja" mig med var tredje dag som vi har det nu. Visst händer det att det blir varannan eller varje dag nångång men det tillhör inte vanligheterna.

Mitt ex ville ha det 3 ggr per dag och jag minns att jag klagade för vänner om detta maniska beteende.

Fick vad jag önskade, en man med mer måttligt intresse ...

Nu råkar denna man vara så otroligt attraktiv och fin på alla sätt så nu VILL jag ha sex 3 ggr per dag ist : /

Men bebis ska det bli denna månad. Sanna mina ord, som Arja sjunger.
    Exakt samma här! Hahaha. I början trodde jag det var fel på mig... föreslog varje dag - det sket sig totalt! Funderar på att ta ägglossningstest och inte säga när det blir positivt för att inte riskera att han får prestationsångest och inte kan avsluta... Försöker slappna av denna månad. Har bokat utredning 17/3... Har någon gått på en sådan och kan berätta mer? Så dyrt! 700:- för oss båda första besöket... då vill man att det ska vara effektiv tid haha

BIM 17/3 också hoppas det blir samtal dit och säga att utredning inte behövs...
  • Emmie79

Efter tre dagar med blinkande glad gubbe på CB ägglossningstest fick jag idag en fast glad gubbe! Hurra!

• Swn

Hejsan! Vi ska göra vårar första försök till vårt tredje barn, nervöst! Hoppas det är ok att jag hoppar in här. Skulle ni säga att detta ÄL-test är positivt?

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017