• Emmie79

ÄL feb och BIM mars -2017

Håller tummarna för alla i tråden!

Själv är jag på äl+7 idag (hade äl förra söndagen) och har känt av mensvärksliknande smärtor någon/några gånger om dagen sedan ett par dagar tillbaka. Kan det vara den berömda molvärken? (Hoppas!)

• Emmie79
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 07:24:02 följande:

Hej :D

Jag hade äl den 15e feb, menscykel på 30 dagar och är idag på Bim-1.

Fick i fredags på Bim- 5 och äl+ 9 en konstig mensvärk, lixom huggande. Sen hade jag svaga ljusrosa flytningar fre-sön och igår på Bim-2 på eftermiddagen fick jag första svaga plusset.

Idag på Bim-1 fick jag ett starkare plus :D

Jag har fått blankt negativt fram tills igår när jag fick mitt svaga.

Jag har testat med testlagrets stickor utan resultat och plussade igår och idag på clearblue plus

Bifogar bild från igår

Och från idag

Åh vad roligt, stort grattis!!

Hoppas min molvärk också betyder att jag är gravid. Fick också lite svagt rosa på pappret vid toabesök igår (ursäkta känsliga), menar du att det är ett bra tecken alltså? Gud vad jag blir hoppfull nu! Har bim på söndag men kommer nog testa redan på fredag.
  • Emmie79
    RebeccaLouise skrev 2017-02-28 11:16:41 följande:
    Ja! De är ju "fästningsblödning" :D

Lycka till
    Ja, hoppas det! Håller tummarna nu. Känner ingenting i brösten och inget illamående eller ändrat smak- och luktsinne. Lite hård i magen (har hört att det kan vara ett tecken) och lite molvärk som kommer ibland och håller i sig i några minuter bara. Är det tillräckligt?
  • Emmie79
    mickipicki skrev 2017-02-28 14:54:52 följande:

Jag får mens om 2 dagar dvs på torsdag. Jag har alla menssymptom man kan ha. Känner mig asdepp! Baaah!
    Helt menlöst inlägg. Jag ville bara spy galla. Sorry!

Sist jag var gravid (fick mf i v10) så kände jag både pms-symptom och mensvärk på bim-2 och var säker på att det var mensen som var på g men den kom inte och på bim+1 fick jag ett fint plus! Så ge inte upp än!
  • Emmie79

Tog just ett test med Clearblues "Early", visade helt negativt... :(

Kanske borde jag vänta några dagar, det kanske var för tidigt? Bim på sön/mån.

• Emmie79
    littlepixiegrl skrev 2017-03-02 09:32:38 följande:
    Jag testade med Predictor Early i helgen och fick helt blankt. Igår morse fick jag svagt plus på vanliga stickor! :)

Understa bilden har jag mixtrat med, så strecket syns tydligare ;D
    Åh vad roligt, grattis! Vilken dag testade du tidigt?

Jag testade med CB early igår (äl+10) men det blev negativt. Har lovat mig själv att inte testa igen innan bim som är på söndag. Hoppas hoppas att det kan vara så att jag ändå är gravid? 
  • Emmie79
    Sara 7 skrev 2017-03-03 06:37:58 följande:

Har mått pissigt sen igår och illamående när jag vaknade, tänkte att det var pga att jag fick något dåligt på pizzerian. Men tog det här testet imorse... BIM-3, kanske BIM-4 :O

Grattis Sara7!
  • Emmie79
    mickipicki skrev 2017-03-03 11:04:20 följande:

Nu fick jag mens :(

Neej, vad trist. Unna dig ett glas vin ikväll, det tänkte jag göra, känns som att det är kört den här månaden för mig med. Kram!
  • Emmie79

Skit också, nu kom mensen så det är kört för denna gången. :(

Lycka till alla ni andra!

• Emmie79

Är så deppig nu. Mensen kom i lördags och har haft mensvärk och pms-känslor hela helgen och varit allmänt deppig. Tvivlar till och med på mitt förhållande just nu men vet att det bara är pms-hormonerna som spökar. Hur klarar ni er igenom besvikelsen när mensen kommer?

• Emmie79

Tack snälla för allt stöd! Jag vet att det blir lättare om några dagar när man kan börja se fram emot nästa ägglossning och försöka på nytt. Det är ju bara så himla tungt när mensen kommer och alla pms-hormonerna kickar in och allt känns dystert.

Men jag brukar också träna för att få utlopp för all frustration och det hjälper faktiskt. Ska prata med min sambo så att vi kan hjälpa varandra att ta oss igenom detta tillsammans i stället för på var sitt håll.

• Emmie79
    Mimipig skrev 2017-03-06 21:05:32 följande:

Man ska minimera intaget av kaffe för att öka sina chanser att bli gravid, har jag läst på flera ställen. Vet någon om det är kaffet i sig som avses eller koffeinet? Jag älskar kaffe. Är det ok med koffeinfritt?

Det är koffeinet! (Sa barnmorskorna på IVF-podden i alla fall) Så kör på med decaf!
  • Emmie79
    Anonym (M) skrev 2017-03-08 19:28:41 följande:

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?
    Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

Jag tror att det är så med Clearblues ägglossningstest att efter att de blivit positiva så kan man inte använda dem mer för då har testet "sugit upp" tillräckligt med LH-hormon så det är inte pålitligt längre. Så var det i alla fall med mitt senaste CB-test (med dubbel hormonindikator).
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017