ÄL feb och BIM mars -2017
Jag använder Womanlog sedan många år tillbaka men nu även Fertility Friend och Flo. Jag gillar dem på olika sätt. Loggar tempen och mensen i alla tre, men alla symtom etc i Womanlog och Flo.
Jag använder Womanlog sedan många år tillbaka men nu även Fertility Friend och Flo. Jag gillar dem på olika sätt. Loggar tempen och mensen i alla tre, men alla symtom etc i Womanlog och Flo.
(Jag hoppar in i gruppen, helt ny här på familjeliv, och helt ny på att försöka få barn, är över 40 år, och räknar med att det kan ta tid)
Jag hade ÄL 17 feb och har BIM 2-3 mars. Jag brukar ha känningar innan mens såsom molvärk och ömma bröst, men denna gång startade molvärk redan ÄL +5, och jag har dessutom lite högre tempkurva i natural cycles än förra månaden. Dessutom jätteirriterad på min man vilket jag inte brukar bli, och sedan ÄL +6 har jag fått ont i svanken.
Jag läste angående foglossning att om man har riktigt otur kan den dyka upp redan innan BIM (speciellt om man är extra hormonkänslig och överrörlig, vilket jag är). Helt plöstsligt kan jag inte gå normalt. Får ta korta steg och gå sakta. Jag har tänkt vänta med test till 1 mars.
Jag upplever helt klart att jag har symptom över det vanliga. Jag hoppas verkligen på ett plus!
Tack för svar! Då är det alltså möjligt att mina problem med svanken beror på en graviditet. Nu fick jag mer hopp Men såklart inte kul om jag ska behöva bli invalidiserad HELA graviditeten!
Men de är ert jag inte fattar. Är de så alltså?
Att min cykel kommer alltså överskriva 34 dagar denna månad.
Okej. Spännande att se. Tog ett nytt ÄL test idag o de hade sjunkit så nu borde ägget verkligen släppt.
Verkligen. Vet inte riktigt hur lång lutelafas jag har då jag aldrig kör med ÄL stickor förr. Så är ingen säker när jag haft ÄL tidigare månader så detta blir en spännande månad.
Efter alla ligg är slemhinnorna nu sköra känner man så nu är verkstaden stängd iaf för denna månad :P
Och tar de sig inte nu så pausar vi nog en månad för vi ska till Thailand i vår så då ser jag de som ett tecken på att jag ska få ta en drink ist :P
Verkligen. Man förstår att de tar upp till ett år för man lär sig ju nått nytt om kroppen varje dag. Så har jag haft ÄL så här sent varje månad så ät de inte konstigt att jag inte blivit gravid :P
Precis så jag känner :) när har du BIM?
Ja, det är skit det där med sköldkörteln. Jag har försökt på alla möjliga sätt att få ner värdet på andra sätt än med levaxin eftersom jag inte kan äta dem. Jag brukar ta värden två gånger om året eftersom jag ligger i riskzonen (har dessutom antikroppar). Några få gånger har jag haft TSH kring 2,5, men ofta nere på 1,6, tack och lov. Jag har haft problem med lågt T3 de senaste åren, men det senaste halvåret har den gått upp till det normala. Även T4 ligger ok på 16, har varit nere på 11 tidigare. Jag tänker själv att min utmattning bidrar till lite sämre värden. Och om jag inte motionerar som jag ska så ökar TSH-värdet också.
Eftersom jag har antikroppar mot sköldkörteln (autoimmun), så undviker jag även gluten och mjölk. Proteinerna glutein och kasein kan eventuellt bidra till ökat TSH-värde har jag läst.
TSH på 4,9 är verkligen förhöjt! Skönt att du lyckats få ner det med levaxin. Men verkligen tråkigt med den lilla...Har du också antikroppar som jag?
Jag tänkte ta nya prover imorgon eventuellt. Tog senaste i december. Har börjat vända mig till Werlabs för att VC brukar sällan kolla annat än TSH. Jag vill även veta T3 och T4.
Ojdå, inte kul att ha så högt på antikroppar! Tror jag haft ca 700 som högst. Jag ska kolla upp det där med L-tyrosine. Griskött har jag ätit lite i julas, men annars väldigt sällan. Jag försöker minska på kött helt.
Jag är trött på att tjata på VC att ta alla prover (även t4 och t3). TPO-ak har jag bara fått ta två gånger på tio år. Läkaren menade att det räckte att få det konstaterat att där finns antikroppar, men att nivån är obetydlig. Min syster har haft värden på över 1500 (!).
Men nu har jag precis köpt ny provtagning på werlabs. Ska testa imorgon. Fanns rabattkod 15% som går ut idag! Ska kolla järnbrist (Ferritin, HB etc) samt sköldkörtelrubbning (TSH, T3, T4).
Tycker du att L-tyrosine gjort någon skillnad?
Okej spännande. Då har du precis haft ÄL?
Detta kan Räknas som vårat 3 seriösa försök. Mannen åt pencellin för en urinvägsinfektion sen höst så då sa läkaren att det inte va så stor chans att spermier var så starka och att de kunde ta 3 månader innan kvalitén va som vanligt igen :p